معاون تجهیز مدارس استان تهران:
یک سوم مدارس استان تهران فرسوده هستند
معاون مشارکتهای مردمی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: مشارکتهای مردمی میتواند بر رونق مدرسه سازی اثر بگذارد مثلا سال گذشته آورده ۱۰۰۰ میلیارد تومانی را در حوزه خیران شاهد بودیم.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما؛ رضا مظلوم ساکی گفت: مسئولیت اجتماعی و گسترش فرهنگ مدرسهسازی، در بستر مشارکت داوطلبانه و مردمی در جامعه صورت میگیرد.
وی با بیان اینکه سال گذشته استان تهران در حوزه مشارکت و همراهی خیرین در حوزه ساختوساز و توسعه فضاهای آموزشی روند رو به رشدی داشت گفت: این رشد به گونهای بود که آورده ۱۰۰۰ میلیارد تومانی را شاهد بودیم که در نوع خود بی نظیر بود. این همکاری و مساعدت مردمی نشان از توجه ویژه و تعامل بیش از پیش خیّران و نیت خیرخواهانه انسانهایی دارد که به عشق فرزندان کشور گام برمی دارند.
معاون مشارکتهای مردمی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه با حضور موثر و جدی خیرین در استان تهران کارگاه ساختوساز و نهضت بزرگ مدرسهسازی شکل گرفته و روز به روز در حال توسعه است ادامه داد: این کار نوید روزهای پر امیدی را میدهد.
مظلوم ساکی با بیان اینکه با توجه به نقش آفرینی خیرین مدرسه ساز در سالهای اخیر، حمایتهای خیرین یک ابزار قدرتمند در رونق مدرسه سازی است گفت: تقویت و حمایت از این نیک اندیشان باید به عنوان یکی از اولویتهای اصلی سیاستگذاران و دولتها در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه مشارکتهای مردمی میتواند به شکلهای مختلفی بر رونق مدرسه سازی اثر بگذارند افزود: مشارکت در ساخت مدرسه، مشارکت در مقاوم سازی، اهدای زمین، اهدای آپارتمان، خرید تجهیزات مدرسه، و طرح یاران از جمله مشارکتهای مردمی است.
معاون مشارکتهای مردمی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد مدارس استان تهران فرسودهاند و یا به ناچار کلاسهای پر تراکم را شاهد هستیم ادامه داد: برای نوسازی این مدارس، میلیاردها تومان بودجه نیاز است. طبق آمار، یک سوم مدارس فرسوده و فاقد ایمنی لازم هستند و در صورتی که اقدام به نوسازی و یا ایمنسازی این مدرسهها نشود، چنان که در گذشته شاهد بروز حوادث ناشی از فرسودگی مدارس بودیم، در آینده نیز احتمال خسارات وجود دارد.
مظلوم ساکی با بیان اینکه تعداد زیادی از مناطق کمبرخوردار در شهرستانهای استان تهران با تراکم جمعیتی و مهاجرت بی رویه فاقد مدرسه و امکانات آموزشی لازم هستند گفت: بدین علت کودکان و نوجوانانی با وجود هوش و استعداد بالا از ادامه تحصیل و آموزش بازماندهاند.
وی گفت: بهرهگیری از ظرفیتهای مردمی میتواند نقش مهمی در توسعه جامعه و ساخت مدارس داشته باشد، چرا که با تشویق به مشارکت فعال مردم در فرآیندهای تصمیمگیری و توسعه، میتوان به ایجاد جامعهای پایدار و متحد دست یافت.