کنار گذری نا ایمن اما پر تردد
مسیر کمربندی مهریز- اردکان که از محورهای پرتردد محسوب میشود، با نقصهایی که دارد رانندگان را با مشکلاتی در تردد مواجه کرده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، مسیر کمربندی مهریز- اردکان که از محورهای پرتردد محسوب میشود، اما به علت نقصهایی که دارد مشکلات متعددی را به دنبال داشته که رانندگان خودروها در این مسیر را دچار مشکلاتی کرده است.
خرابی سطح رویی آسفالت، خط کشی نامناسب، دسترسیهای زیاد به این جاده از جمله نقصها و مشکلات این محور است.
کمبودها و نقصهایی که علت بروز خیلی ازتصادفات شده است.
رانندگان این مسیر میگویند: آسفالت نامناسب این مسیر و خرابی جاده باعث شده که خودروها دچار خرابی و مشکل فراوان شود.
رستگاری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جادهای استان در ارتباط با خبر ۲۰ گفت: بحث کنار گذر یزد که بخشی از کریدور تهران –بندر عباس است که وضعیت مناسبی ندارد، چون دسترسیهایی که باتوجه به حجم کاربریهایی که ایجاد کرده که محور را از محور بزرگراهی خارج کرده است.
وی ادامه داد: البته باید کمربندی جدیدی ایجاد شود که کار این کمربندی را پوشش دهد و بخش دیگر وضعیت روسازی است که از سالهای گذشته برنامه ریزیهایی صورت گرفته که قرارداد ۲۰۰ میلیاردی پیمانکار اجرایی شده سات و از میبد به مهریز هفت کیلومترانتهایی محور بهسازی اساسی شده که محور مهریز به میبد هم در قالب این قرار داد کار بهسازی آن آنجام شده و تا چند ماه آینده به بهره رداری میرسد.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جادهای استان گفت: کار بهسازی رویه آسفالت میبد به مهریز به غیر از ۷ کیلومتر درخواست آن صورت گرفته و انشالله مجوز مناقصه صادر و مناقصه از میبد به مهریز را بزودی خواهیم داشت.
رستگاری خاطر نشان کرد: کنار گذر اکنون عملکرد بزرگراهی است باتوجه به ترافیک و بارگذاری صورت گرفته، ضرورت دارد شبکه آزادراه یا کمربند مشابه ایجاد شود تا بار محور جدا شود و اکنون کنار گذر یزد عملکرد شهری دارد.
وی خاطر نشان کرد: در کل بهسازی رویه آسفالت در حال انجام است و تا پایان سال بخش حرکت میبد به مهریزهم شروع میشود.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جادهای استان گفت: کمربندی یزد ۳۲ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر روشنایی دارد که بحث روشنایی طولی راهداری اثری در کاهش تصادفات ندارد و بحث کنار گذر روشنایی آن در حال کسب مجوز برای مناقصه هستیم و برای روز و شب تفاوت معناداری در زمینه تصادفات وجود نداشت.
رستگاری گفت: نکتهای است دسترسیهای متعدد، علت تصادفات دراین مسیر است.