پخش زنده
امروز: -
تولید یک هزار برنامه در ۴۸ هزار دقیقه از صدا و سیمای استان ایلام در ایام انتخابات، این رسانه استانی را به خط مقدم جبهه تبیین تبدیل کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ شبکه استانی ایلام یک هزار برنامه را با مجموع ۴۸ هزار دقیقه در حوزههای تولید پیام، خبر، سیما، صدا و فضای مجازی تولید و پخش کرد.
مدیرکل صدا و سیمای استان ایلام با اشاره به نقشه راه انتخابات و ۴ راهبرد مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در امر انتخابات مبنی بر مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت، گفت: از ابتدای امسال صدا و سیمای استان با تشکیل قرارگاه رسانهای انتخابات، برنامههای تبیینی را در حوزههای مختلف اجرایی کرد.
ناصر بهرام افزود: برگزاری ۴۲ جلسه شورای ستاد انتخابات، ۲۵ جلسه طرح و برنامه انتخاباتی، ۱۶ جلسه همفکری و تبادل نظر با نمایندگان احزاب و جریانهای سیاسی و نیز فعالان مردمی انتخابات، برگزاری ۱۲ جلسه قرارگاهی با هدف اندیشهورزی در خصوص موضوع انتخابات و راهکارهای رسانهای، تقویت مشارکت مردم، برگزاری ۱۲ جلسه کمیته محتوایی و پویش حل مسأله در مرکز، تهیه زیستبوم استان به تفکیک حوزههای انتخاباتی استان از منظر ۲۱ شاخص، مانند: هنرمندان، ورزشکاران، نمایندگان ادواری خانواده شهدا و کارآفرینان از مهمترین برنامههای تبیینی در حوزه انتخابات بود.
وی با بیان این که در حوزه معاونت خبر ۲ هزار و ۹۳۹ دقیقه محتوای انتخاباتی تولید شد، تشریح کرد: ۱۸ بسته ویژه انتخابات، ۱۲ مورد گفتگوی ویژه خبری با موضوع انتخابات، ۱۴ مورد گفتگو با شخصیتها و افراد متنفذ، ۳۰ مورد گزارش دعوت از مشاغل مختلف برای شرکت در انتخابات و ۱۶ مورد برگزاری تریبون آزاد، از مهمترین برنامههای معاومت خبر بود.
ناصر بهرام ادامه داد: فعالیت ۱۰ گروه خبری در شهرستانها و ۵ گروه خبری در مرکز و همچنین تهیه چندین گزارش فاخر، ۱۵ مجموعه خبری تلویزیون، ۱۵ مجموعه رادیو و دهها ارتباط زنده تصویری با شبکههای سراسری در روز انتخابات از دیگر فعالیتهای معاونت خبر در روز انتخابات بود.
مدیرکل صدا و سیمای استان ایلام با اشاره به ابتکار عمل رسانه ملی در ایجاد کانالهای انتخاباتی به تشریح فعالیتهای شبکه استانی ایلام در ایام تبلیغات انتخابات پرداخت و تصریح کرد: ۷ مناظره نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه به مدت هزار و ۶۰ دقیقه ضبط شد که علاوه بر شبکه استانی در ۲ کانال انتخاباتی مانشت و کبیر کوه به صورت ۲۴ ساعته پخش شد.
وی اضافه کرد: پخش ۲۷ مستند تبلیغاتی ۲۰ دقیقهای از کانالهای تبلیغاتی، بخش دیگری از فعالیتهای صدا و سیمای مرکز استان بود.
بهرام اظهار کرد: در حوزه صدا نیز ۲۶۲ برنامه شامل: برنامههای حضوری دیگر، خاطرات انتخابات، روژ دیاری، فیچر و مینی فیچر، شور شیرین، میرکان سربرزی، گفتگوی هفته، ورو آسو، موج انتخابات و مستند انتخابات به مدت ۸ هزار و ۱۳۳ دقیقه بر روی آنتن رفت.
وی تأکید کرد: پیوست مجازی برنامههای تبیینی و تبلیغاتی انتخابات از دیگر برنامههای محوری در این معاونت بود که ۵۶۰ برنامه شامل: موشن گرافی، عکس نوشته و پوستر، خاطرات انتخاباتی، اینفوگرافی، فوتو موشن و استوری موشن را تهیه، تولید و منتشر کرد.
مدیرکل صدا و سیمای استان ایلام در پایان گفت: صدا و سیمای مرکز ایلام در پی رسالت خود، همواره به عنوان گوش شنوا و صدای رسای مردم، با مردم و در کنار آنها است و ضمن پاسخ گویی و پیگیری مطالبات مختلف جامعه، به تبیین مسائل مختلف روز میپردازد.