پخش زنده
امروز: -
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز: درحال حاضر یکهزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی در این کلانشهر نیاز به نوسازی دارند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امیر صفیخانی در حاشیه نخستین رویداد نمایشگاهی شهریران ساماندهی وضعیت حمل و نقل عمومی در اهواز را ضروری دانست و گفت: از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۱ کمتر از ۲۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد که پیش از این بالاترین میزان نوسازی ناوگان تاکسیرانی مربوط به سال ۹۵ با ۷۴ دستگاه بود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر یکهزار و ۹۵۵ تاکسی در شهر اهواز وجود دارد که بیش از ۸۸ درصد آنها فرسوده و باید نوسازی شوند، افزود: یکهزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی در اهواز نیاز به نوسازی دارد و اولویت سازمان تاکسیرانی در مرحله اول نوسازی یکهزار دستگاه است.
صفی خانی ادامه داد: بی توجهی به نوسازی حمل و نقل عمومی اهواز در ۱۰ سال اخیر باعث شده تا میانگین عمر ناوگان تاکسی در این کلانشهر بالای ۱۳ سال باشد و این موضوع باعث کاهش کیفیت ارائه خدمات به شهروندان شده است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز اختصاص نیافتن تسهیلات کم بهره به رانندگان تاکسی را مهمترین دلیل نوسازی نشدن ناوگان تاکسی در شهر اهواز دانست و اضافه کرد: با پیگیری شهردار و اعضای شورای شهر اهواز، برای اولین بار تفاهم نامهای میان بانک ملی و شهرداری با هدف توسعه و نوسازی ناوگان تاکسی منعقد شد.
وی میگوید: مقرر شد به ۱۵۰ راننده تاکسی در اهواز تسهیلات کم بهره (۴ درصد) برای خرید خودرو پرداخت شود که تاکنون ۶۴ راننده به منظور دریافت این نوع تسهیلات به بانک معرفی و تشکیل پرونده داده اند.
صفی خانی افزود: در تفاهم نامهای با کمیته امداد و بهزیستی، نوسازی ۲۰۰ دستگاه تاکسی از طریق پرداخت تسهیلات کم بهره در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۸۷ دستگاه از منابع کمیته امداد و ۱۱ دستگاه توسط بهزیستی نوسازی شدند.
به گفته مدیرعامل تاکسیرانی اهواز؛ امسال ۱۱۴ دستگاه تاکسی را نوسازی شده است که یک رکورد محسوب میشود.
صفی خانی با اشاره به کمبود ۸ هزار تاکسی در شهر اهواز، ادامه داد: در این شهر حداقل باید ۱۰ هزار تاکسی موجود باشد به همین دلیل بنا داریم با استفاده از خودروهای برقی که به لحاظ آلایندگی شرایط مطلوبی دارند، کمبودها در حوزه حمل و نقل عمومی را جبران کنیم.