پخش زنده
امروز: -
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان گفت: حدود ۱۴ هزار تماس در ۹ ماهه امسال با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان برقرار شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مهرداد آهکی با بیان اینکه کل شکایات ثبت شده در سامانه سه هزار و ۸۴۲ مورد بود افزود: در حوزه راه، بیشتر شکایات با موضوع آشکارسازی موقعیت غیرمنتظره و مخاطره آمیز، خرابی روسازی، رفع نقص حفاظهای آسیب دیده، رفع مخاطرات منجر به محدودیت تردد جاده ای، پاکسازی سطح راه، نصب تابلو در پیچهای تند فاقد علائم کافی، رفع عیب تابلوها و علائم، رفع چالههای مخاطره آمیز در جادهها است.
او تصریح کرد: در بحث مشکلات حوزه حمل و نقل کالا نیز ۷۷۰ مورد تماس داشته ایم که بیشتر در خصوص عدم پرداخت کرایه بار شرکتهای باربری بوده که در این مورد روزانه بیش از ۱۰ مورد تماس با کارشناسان انجام میشود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان گفت: در حوزه حمل و نقل مسافر هم ۳۲۳ مورد شکایت شامل عدم صدور بلیت در مبدا سفر، تخلفات رانندگی راننده و خستگی و خواب آلودگی، برخورد نامناسب کارکنان شرکت مسافری، مسافرگیری غیرمجاز حین سفر و مهمترین موضوع تاخیر بیش اندازه در آغاز سفر مشکلاتی هستند که طی تماس با کارشناسان مرکز مطرح میشوند و همه موارد با پیگیری اداره مسافر رفع شده است.
مهردادآهکی افزود: بیش از ۹۰ درصد شکایات رفع شده است.
او همچنین درباره بخش گویای سامانه ۱۴۱ تصریح کرد: این بخش از سامانه با شماره گیری ۱۴۱ به شکل گویا برای راهنمایی هموطنان به شکل دائم بروز رسانی میشود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان گفت: در این بخش وضعیت آب و هوا، انسداد راهها، وضعیت جاده در محورهای کوهستانی و ترافیک موجود در راههای ارتباطی به تماس گیرنده اطلاع رسانی میشود.
مهراد آهکی افزود: کارشناسان مرکز مدیریت راهها به شکل شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات، شکایات و پیشنهادات هموطنان هستند که میتوانند تمامی شکایت خود را در حوزه راهداری، حمل و نقل مسافر و کالا با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها مطرح کرده و با دریافت کد پیگیری در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند.