پخش زنده
امروز: -
معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: ظرفیت نوبت دهی غیرحضوری مراکز بیمارستانی و درمانی سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۴۰ درصد میسد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمدرضا خزاعی، معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی در مصاحبه با خبرنگار ما با اشاره به ۷۶ مرکز بیمارستانی، ۵ مرکز اعمال جراحی محدود و حدود ۳۲۰ مرکز سرپایی سازمان تامین اجتماعی گفت: حدود ۲۷ درصد از نوبت دهیهای این مراکز، تلفنی و اینترنتی است.
او علت پایین بودن میزان خدمات نوبت دهی غیر حضوری را، اطلاع رسانی نامناسب و عادت بیماران به نوبت گرفتنهای حضوری اعلام کرد.
خزاعی گفت: سالانه حدود ۱۵۰ میلیون خدمات سرپایی به بیماران ارائه میشود که از این میزان حدود ۷۵ میلیون مربوط به خدمات ویزیت پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشک است.
معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه برخی از نوبت دهیها نیز بر اساس سیستم ارجاع انجام میشود، افزود: ما باید ظرفیت خدمات نوبت دهی اینترنتی را تا پایان سال به حدود ۴۰ درصد افزایش دهیم و امیدواریم با توسعه زیرساخت ها، میزان نوبت دهی الکترونیکی را تا نیمه اول سال ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد برسانیم.
خزاعی در مورد اتصال به سامانه یکپاچه نوبت دهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز افزود: زیرساختهای سخت افزاری و نرم افزاری و مباحث فنی مربوط به این اتصال با وزارت بهداشت بررسی و هماهنگی شده است و بنا بر این است با فراهم آمدن بسترهای فنی به سامانه یکپارچه نوبت دهی وزارت بهداشت متصل شویم.
وی افزود: با هماهنگیهای بین سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، در ابتدا حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد نوبتهای مراکز درمانی ما در این سامانه انجام خواهد شد و در تلاشیم تا اواسط زمستان ۱۴۰۲ به سامانه یکپارچه متصل شویم.
با یکپارچه شدن نوبت دهی الکترونیکی، امکان دسترسی به خدمات درمانگاهی، بستری و جراحی برای بیماران در نزدیکترین مکان و زودترین زمان به صورت غیر حضوری میسر خواهد شد.