پخش زنده
امروز: -
کارشناس امور جوانان گفت: با توجه به اینکه در دوره دوم متوسطه محدودیت کنکور وجود دارد زمان اوقات فراغت دوره متوسطه اول، بهترین زمان برای پرداختن به آموزش مهارتهای فردی و اجتماعی فرزندان است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سيما، عیسی گودرزی، مدیر مدرسه شهید دانش قلهك تهران با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفت و گو در مورد آسیب شناسی اوقات فراغت جوانان و دانش آموزان بیان داشت: در مقطع ابتدایی باید از شیوه بازی آموزی برای آموزش فرزندان استفاده كرد و دوره متوسط اول زمان مهارتهای فردی و اجتماعی اعم از مهربانی، قدرت نه گفتن، مهارتهای رایانه ای، مهارت های تخصصی ورزشی است.
وی افزود: برای غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان بایستی نیاز سنجی شود و براساس علاقه مندی دانش آموزان برنامه ریزی شود.
این كارشناس امور جوانان اظهار داشت: زمانی كه برای اوقات فراغت جوانان برنامه ریزی نباشد جوانان و نوجوانان اوقات فراغت خود را با فضای مجازی پر می كنند.
ضرورت پر كردن اوقات فراغت بر اساس علاقه مندی فرزندان
گودرزی در ادامه با تاكید بر اهمیت نیاز سنجی برای آموزش مهارتهای دانش آموزان بیان داشت: در سه ماه تابستان باید برنامه ریزی به گونه ای باشد كه جوانان به علاقمندی خود بپردازند و كلاس ها بر پایه علاقمندی، ورزش و تفریح باشد.
وی خاطر نشان كرد: در گذشته جوانان و نوجوانان برای پر كردن اوقات فراغت سركار می رفتند كه كم كم جای خود را به كلاس های تقویتی و آموزشی داد و نگاه والدین بر این شد كه فرزندان اوقات فراغت خود را با آموزش و كلاس های تقویتی پر كنند.
مدیر مدرسه شهید دانش قلهك تهران اظهار داشت: اوقات فراغت باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا دانش آموز از سیستم آموزشی فاصله بگیرد.
وی با تاكید بر اینكه باید مدارس در غنی سازی اوقات فراغت به خلاقیت، ورزش و تفریح دانش آموزان توجه كنند بیان داشت: استفاده بهینه و مثبت از اوقات فراغت برای رشد همهجانبه دانش آموزان امری ضروری است.
گودرزی در ادامه بیان داشت: برای استفاده بهینه از فرصت و اوقات فراغت، باید برنامه ریزی ها بر اساس علاقمندی دانش آموزان باشد و صرفا به برنامه های آموزشی رو نیاورند.