پخش زنده
امروز: -
مدیران متا به شدت بر روی افزایش ثبات تردز یا همان رقیب جدید توئیتر متمرکز شده اند، پس از اینکه این برنامه بیش از نصف کاربران خود را در چند هفته بعد راه اندازی از دست داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، مدیران متا به شدت بر روی افزایش ماندگاری تردز، رقیب جدید توئیتر متمرکز شده اند، پس از اینکه این برنامه بیش از نصف کاربران خود را در چند هفته بعد راه اندازی از دست داد. این را مارک زاکربرگ مدیر عامل شرکت متا روز پنجشنبه به کارمندان گفت. او افزود که حفظ کاربران در برنامه مبتنی بر متن بهتر از آن چیزی بود که مدیران انتظار داشتند، اگرچه کامل نبود. بدیهی است که اگر بیش از ۱۰۰ میلیون نفر ثبت نام کنند، در حالت ایده آل عالی خواهد بود، اگر همه آنها یا حتی نیمی از آنها بمانند. ما هنوز آنجا نیستیم. زاکربرگ گفت که این افت را طبیعی میداند و انتظار میرود با افزودن ویژگیهای بیشتر به برنامه، از جمله نسخه دسکتاپ و قابلیت جستجو، ثبات آن افزایش پیدا کند.
کریس کاکس، مدیر ارشد محصول گفت، متا به دنبال افزودن گزینههای بیشتر برای ترغیب کاربران به بازگشت به برنامه است، مانند اطمینان از اینکه افرادی که در برنامه اینستاگرام هستند بتوانند موضوعات(Threads) مهم را ببینند.
این افشاگری باعث شد که سهام متا در روز پنجشنبه ۸ درصد افزایش یابد. زاکربرگ در این تماس به کارمندان گفت که باور دارد، کار این شرکت بر روی فناوری واقعیت افزوده و مجازی که به متاورس قدرت میدهد، خیلی جلوتر از زمانبندی نیست، صرفا در مسیر درست قرار دارد. او افزود که با توجه به سالها تجربه متا در ساخت سیستم عامل برای محصولات موجود، باید پیش از رقبایی مانند اپل (AAPL.O)، گوگل و مایکروسافت (MSFT.O) سرمایه گذاری در این کار را آغاز کند.
او با پیشبینی اینکه پذیرش انبوه فناوریهای متاورس در دهه ۲۰۳۰ اتفاق میافتد، گفت: همه ابزارهای ما برای زمان پیک این اتفاق آماده است.
زاکربرگ و کاکس همچنین بر عرضه یک مدل هوش مصنوعی به نام (Llama ۲) توسط این شرکت در این ماه تاکید کردند که آن را بهصورت رایگان برای استفاده تجاری در اختیار هر توسعهدهندهای قرار داد که خدماتش کمتر از ۷۰۰ میلیون کاربر داشت. کاکس گفت که این مدل در یک هفته پس از انتشار بیش از صد و پنجاه هزار درخواست دانلود دریافت کرده است.