پخش زنده
امروز: -
رئیس انجمن تولید کنندگان باتری: عوامل توزیع ، تا ۴۸ درصد گرانتر از قیمت تعیین شده کارخانه های تولیدی، باتری را به مصرف کنندگان می فروشند .
به گزارش واحد مرکزی خبر، مسعود گلشیرازی در نشستی خبری افزود : بر اساس قانون، فروشندگان می توانند تا 12 درصد از خریداران سود دریافت کنند اما به علت نبود نظارت بر قیمت گذاری برخی از فروشندگان 30 تا 60 درصد از خریداران سود دریافت می کنند.
وی با اشاره به افزایش چشمگیر تولید باتری در کشور گفت: تولید باتری خودرو امسال با 40 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به حدود 10 میلیون می رسد که کل نیاز داخل را تامین خواهد کرد .
گلشیرازی میزان تولید باتری در سال گذشته را نزدیک به هفت میلیون اعلام کرد و افزود : مصرف سالانه باتری در کشور با توجه به 16 میلیون خودرو در حال تردد و اضافه شدن سالانه حدود 1.5 میلیون خودرو ، حدود 10 میلیون است.
وی ظرفیت تولید باتری در کشور را بیش از میزان کنونی اعلام و اضافه کرد : تولید کنونی با استفاده از 70 درصد ظرفیت کارخانه ها انجام شده است و در صورت فراهم آمدن تمهیدات لازم و مساعدت دولت، زمینه صادرات باتری خودرونیز فراهم خواهد شد .
گلشیرازی با اشاره به تولید دو تیپ باتری در کشور شامل باتری با استاندارد اروپایی و ژاپنی، خاطرنشان کرد: هم اکنون افزون بر 50 نشان باتری با آمپرهای 45 و 50 که در رنو5 و پراید مصرف می شود تا 220 آمپر و باتری های تانک در داخل تولید و عرضه می شود .
رئیس انجمن کارفرمایان تولید باتری درباره قیمت و کیفیت باتری های عرضه شده در واحدهای صنفی نیز گفت: تمام باتری های تولید داخل دارای ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است که باتری های خارجی موجود در بازار فاقد آن است .
وی با رد هرگونه کمبود باتری در کشور گفت:هم اکنون 14 واحد با ظرفیت تولید 15 میلیون باتری فعالیت می کنند و بیش از 40 واحد تولید باتری نیز در حال ساخت است .
رئیس انجمن کارفرمایان تولید باتری گفت: با بهره بردای از واحدهای در دست ساخت ، ظرفیت تولید باتری تا چند سال آینده به بیش از 40 میلیون خواهد رسید.
گلشیرازی با بیان اینکه هم اکنون نیز با مازاد تولید مواجه هستیم افزود : در صورت حذف محدودیت های تعرفه ای، شاهد صادرات باتری های ایرانی به خارج از کشور نیز خواهیم بود.
وی همچنین با اشاره به بخشی از مشکلات تولید کنندگان باتری گفت : عمل نکردن خودروسازان به تعهدات خود در قبال تولیدکنندگان باتری از جمله چالش های پیش روی این صنعت است که در صورت تداوم آن به طور حتم تبعات ناخوشایندی ببار خواهد آورد.