پخش زنده
امروز: -
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت : مدارس را باید در زمینه برنامههای خارج از فضای آموزشی تقویت کرد و به سمت تلفیق واقعی آموزش با پرورش سوق داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای معاونین ، مدیران شهرستانهای استان گلستان ، با اشاره به اینکه لازم است اختیار و اراده تربیت شونده در تربیت و پرورش به جد در نظر گرفته شود ، گفت : وضعیت کمی و کیفی نیروی انسانی پرورشی از جمله چالشهای مهم است که در سالهای اخیر کمتر به آن توجه شده است.
باقر زاده به یکی از رویکردهای مهم معاونت پرورشی در سال جاری اشاره کرد و افزود : تلاش شده است روش کار مربیان پرورشی به جای چارچوب بخشنامه ای ، بر اساس اقتضاء و تشخیص درست شرایط باشد.
وی انتظار خود را از مدیران و مربیان پرورشی بر دو مدار تکلیفی و اقتضایی محدود دانست و اضافه کرد : کافی است مدیران و مربیان پرورشی برای تحقق ۵ هدف اساسی و واجب ، شامل ایمان با تمرکز بر نماز و انس با قرآن ، امید با تمرکز بر سفر و اردوهای تربیتی ، هویت با تمرکز بر عضویت دانش آموز در دست کم یک تشکل دانش آموزی ، نشاط با تمرکز بر شرکت دانش آموزان در مسابقات مختلف و خردورزی با تمرکز بر فراهم سازی موقعیتهای گفتگو بین دانش آموزان و مسئولان ، که همه اینها بر اساس سند تحول بنیادین و منویات مقام معظم رهبری است، برنامههای متمرکز و تکلیفی داشته باشند.
باقر زاده سامانه نورینو را نیز طرحی برای پایش مدیریتی حوزه پرورشی در وزارتخانه معرفی کرد و یادآور شد : دادههای سامانه نورینو بر اساس خود اظهاری ادارات کل ، مناطق و مدارس تکمیل میشود که این امر میتواند قدمهای مهمی برای پایش وضعیت عملکردی امور پرورشی باشد.