خلاقیت و نوآوری؛ ضامن بقای صنعت پست
رئیس مرکز نوآوری شرکت ملی پست با اشاره به اینکه پست ایران ، قدیمیترین پست دنیاست، باقی ماندن در این مسیر را نیازمند خلاقیت و نوآوری دانست.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از دفتر ارتباطات و اموربین الملل شرکت ملی پست ،
محمدرضا قادری در نشست سرمایه گذاری با همراهی مرکز نوآوری پست، تجارت الکترونیک و پشتیبانی پیشرفته شرکت ملی پست که با حضور کسب و کارهای نوپا و شرکتهای دانش بنیان این حوزه برگزار شد، گفت: پست ایران قدیمیترین پست دنیا است و ایران را به عنوان مخترعین پست در دنیا میشناسند. پست سه قرن را درک کرده و باقی ماندن در این عرصه نیازمند خلاقیت و نوآوری است.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست تاکید کرد: هدف ما در شرکت ملی پست کمک کردن به کسب و کارهای نوپای خرد است. دنیای امروز دنیای دیجیتال است و در عصری هستیم که همه چیز به سمت دیجیتال شدن در حرکت است.
وی گفت : در این عصر صدای مشتری و کاربر ، بلند است و شنیده میشود. پاسخگویی به نیاز مخاطب کار یک کسب و کار خطی نیست و نیازمند اکوسیستمی است که در چارچوب کسب و کار سکو (پلتفرمی) فعالیت میکند.
رئیس مرکزنوآوری شرکت پست تاکید کرد: این فضا نیازمند آن است تا شرکتهای بسیاری جذب شوند و بتوانند نیازهای مشتریان پست را شخصیسازی کنند، به همین دلیل مرکز نوآوری پست را در سال ۱۴۰۰ راهاندازی کردیم تا هوشمندسازی و دیجیتالی شدن پست سرعت بگیرد و در کنار آن بتوانیم از شرکتهای دانشبنیان حمایت کنیم.
وی گفت : از مهر ۱۴۰۰ که این کار را آغاز کردیم تا امروز، بیش از صد شرکت ، عضو مرکز نوآوری ما هستند و در ۱۲ استان در زمینههای مختلف فعالیت میکنند.
قادری تاکید کرد یکی از اساسیترین نیازهای مجموعهها ، جذب سرمایهگذار است تا بتواند بازار را تامین کند.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست گفت : با توجه به گستردگی فعالیتهای پست و مشتریانی که دارد، برای شرکتهایی که با مرکز نوآوری کار میکنند بازار را تضمین میکنیم.
رئیس مرکز نوآوری پست افزود : موزه ارتباطات قرار است از این به بعد کارخانه نوآوری پست باشد. در گذشته اینجا مرکز نوآوری بود، اما از آنجایی که قصد داریم صنعت نیز در بخش پست ، حضور پررنگتری داشته باشد قرار است این مرکز به کارخانه نوآوری تبدیل شود.