پخش زنده
امروز: -
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: اولویت در اورهال پلههای برقی پلهای مکانیزه بر اساس میزان تماسهای شهروندان با سامانه ۱۳۷ مشخص خواهد شد. به طوری که براساس تماسهای دریافتی از هر منطقه ای که پیامهای بیشتری دریافت شده باشد، سریعتر اقدام خواهیم کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رضا صیادی، با بیان اینکه ناوگان پله برقی تهران قدیمی بوده و از سال ۸۳ نصب شده است، گفت: عمر این ناوگان طولانی شده و تعداد زیادی از این پلهها تعمیر اساسی نشده است. وی افزود: در یک سال و نیم اخیر که مسئولیت پله برقیها به سازمان زیباسازی داده شده، در مرحله اول و سرعتی، نگهداشت پلهها را در نظر داشته ایم.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اعلام اینکه در مراحل بعدی خرید یونیتهای جدید و ایجاد رمپ برای پلهها را در نظر گرفتهایم، گفت: ما با ایجاد رمپها به دنبال این هستیم که هزینه نگهداشت شهر را کاهش دهیم؛ با ایجاد این رمپها تردد شهروندانی که از دوچرخه استفاده میکنند و یا کالسکه به همراه دارند، تسهیل خواهد شد و از سویی دیگر در مصرف برق نیز صرفهجویی میشود.
وی با اعلام اینکه تا ۶ یا ۷ ماه آینده نوسازی پلههای برقی به نتیجه میرسد، افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد پلههای برقی تهران روشن است و نزدیک به ۱۰ درصد از خاموشیها شناور است.
صیادی با بیان اینکه بسیاری از قطعات در یک سال اخیر تغییر کرده که به روشنی ۸۰ درصدی پلهها دست یافتهایم، تصریح کرد: با تعویض کامل تعدادی از این یونیتها، شرایط به مراتب بهبود خواهد یافت.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تأکید بر اینکه نوسازی پلههای برقی به صورت پهنهای انجام خواهد شد، گفت: اولویت در تعمیرات پلههای برقی بر اساس میزان تماسهای شهروندان با سامانه ۱۳۷ مشخص خواهد شد و هر منطقه که تماسها بیشتر باشد، سریعتر اقدام خواهیم کرد.
وی افزود: ما تعمیرات و تعویض قطعات را انجام دادیم و از ۸۰ درصد خاموشی به ۸۰ درصد روشنی و ایمنی پلههای برقی رسیدهایم که این یک تحول محسوب میشود. در مرحله بعدی به دنبال این هستیم برخی یونیتها را به طور کامل تعویض کنیم.
صیادی با بیان اینکه تعویض یونیتها طرح بزرگ چندین سالهای بود که سالها کسی زیر بار آن نرفته بود، تصریح کرد: با توجه به تأکید شهردار تهران بر اهمیت این موضوع و دغدغهمندی شهروندان، تعویض یونیتها را امسال به طور کامل انجام خواهیم داد و مردم تا پایان تابستان اثرات این طرح را به طور ملموس خواهند دید.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه پلههای برقی موجود در پایتخت از برندهای مختلف هستند و در مجموع ۲۹ برند در شهر وجود دارد، یادآور شد: تعداد زیادی از این برندها از چرخه تولید پله برقی خارج شده بودند و به همین دلیل در هنگام خرابی پلهها، خرید قطعات زمانبر بود و تعمیرات برخی پلهها یک هفته به طول میانجامید.
وی همچنین گفت: نگهداشت و تأمین قطعات در معاونت حمل و نقل و ترافیک، دو قرارداد جداگانه داشت و با توجه به تغییرات نرخ ارز، تأمین قطعات انجام نشده بود و آسیب جدی به پلهها زده بود؛ چراکه تا وقتی قطعه وجود نداشته باشد نگهداشت معنایی ندارد. صیادی با بیان اینکه ما در ابتدا با ۴۰ درصد خاموشی و ۴۰ درصد ناایمنی روبه رو بودیم، یادآور شد: تعدادی از پلهها به دلیل ناایمن بودن خاموش شدند؛ چراکه خاموش بودن آن بهتر از به خطر افتادن جان شهروندان بود. مدیرعامل سازمان زیباسازی در پایان با تأکید بر اینکه امسال بنا داریم که روشنی پلههای برقی پلهای مکانیزه را ارتقاء دهیم، افزود: تمام پلههای روشن در شهر از ایمنی هستند.