پخش زنده
امروز: -
نشست مشترک مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی ١٣٧ پلاس با هدف احصاء درخواستهای محیط زیستی شهروندان در سطح مناطق ٢٢ گانه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ در دیدار با رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی ١٣٧ پلاس بر نقش تسهیل گری سامانه ١٣٧ شهرداری تاکید کرد و گفت: شهروندمداری امروزه ملاک عمل تمامی شهرهاست و ارتقای کیفیت خدمات رسانی اصل اساسی تحقق آن را تشکیل میدهد.
"حلیا سادات حسینی" کیفی گرایی را محصول گردآوری دیدگاه ها و خواسته های شهروندان دانست و افزود: تا زمانی که نیازها و خواسته های شهروندان از مدیریت شهری احصاء نشده باشد، نمیتوان به این نقطه مطلوب دست یافت از اینرو با توجه به اینکه بخشی از درخواستها و پیامهای شهروندان درحوزه محیط زیست است، دسترسی این اداره کل به درخواستهای ثبت شده از سوی شهروندان می تواند در رشد شاخص های محیط زیستی پایتخت بسیار اثرگذار باشد.
وی با بیان اینکه این سامانه وظیفه انتقال پیام شهروندان به عنوان داده های اجتماعی را به مسئولان به عهده داشته تا بتوان با اشراف بر خواستههای آنان، مدیریت صحیحی بر روند توسعه شهری داشت، هدف از این همکاری مشترک با سامانه ١٣٧ پلاس را احصاء موضوعات محیط زیستی درخواست شده از سوی شهروندان و در عین حال رصد عملکرد ادارات محیط زیست در مناطق عنوان کرد.
"رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی ١٣٧ پلاس نیز در ادامه گفت: نظام نوین مدیریت شهری، توجه به خواسته های عمومی و افزایش سرانه های خدماتی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و نظایر این را در اولویت توجه خود قرار داده و کوشیده است با ارتقای این نظام، به رضایت مندی شهروندان دست یابد.
"ناصری سرای افزود؛ وجود شهروندان مسئول و متعهد، بزرگترین سرمایه اجتماعی شهر محسوب میشوند که با انتقال به موقع و مناسب دیدگاهها و دغدغههای خود به نوعی هدایتگر مسیر پیشرفت شهر خواهند بود.
وی در پایان یادآور شد: در رصد درخواست های مردم، آلودگی صوتی حاصل از فعالیتهای عمرانی بیشترین فراوانی را در یک ماه گذشته داشته است.