پاسخگویی اورژانس خراسان رضوی به بیش از ۲۰ هزار تماس
سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی خراسان رضوی به بیش از ۲۰ هزار تماس پاسخگویی کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی این استان از ابتدای امسال تا کنون پاسخگوی ۲۰ هزار و ۶۰۰ تماس پیرامون مداخلات مددکاری و مشاوره به تماس گیرندگان بوده است.
مسعود فیروزی امروز افزود: هر فردی چه خود و چه نزدیکان و سایر شهروندان را دچار آسیبهای اجتماعی دید می تواند موضوع را در تماس با اورژانس اجتماعی به شماره ۱۲۳ اعلام و از خدمات مددکاری و مشاوره بهره مند شود.
وی بیان کرد: سه آسیب عمده و پرگزارش امسال در تماس با اورژانس اجتماعی به ترتیب کودک آزاری، همسر آزاری و اختلافات حاد خانوادگی بوده است.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: با هدف معرفی و آشنایی مردم با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ مانورهای خودرویی، توزیع بروشورهای آموزشی، نمایش پویانمایی های معرفی گونه، پخش زیرنویس های معرفی در صدا و سیما و نیز آموزش در مدارس به صورت گسترده با هدف آشناسازی دانش آموزان به صورت پرتکرار انجام می شود.
وی خاطر نشان کرد: استفاده از افراد متخصص با تجربه و دارای مدرک دانشگاهی بالا برای تشخیص صحیح سطح آسیب و ضرورت تصمیمگیری درست و کارشناسی برای کم و کیف مداخله و انتخاب سطح مداخله اعم از آنی، فوری و غیر فوری، مهمترین علت پاسخگویی به تماسهای ۱۲۳ به صورت متمرکز از سراسر استان در مشهد است.
فیروزی افزود: جامعه هدف اورژانس اجتماعی به طور کلی افراد متاثر از خشونتهای خانگی، سالمند، کودکان والد، همسران و معلول آزار دیده، اختلافات حاد خانوادگی، خودکشی، فرار از منزل، کودکان کار و خیابان و افراد دارای اختلال هویت جنسی را تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: هم اکنون در کل استان تعداد ۲۸ خودروی اورژانس اجتماعی شامل ون و سواری وجود دارد که ۱۸ خودرو از نوع ون هستند.
وی ادامه داد: هم اکنون ۲۳ شهرستان استان خراسان رضوی دارای تجهیزات خودرویی اورژانس اجتماعی هستند.