پخش زنده
امروز: -
رئیس سامانه مدیریت شهری و شهرداری تهران از کاهش کارکنان سامانه ۱۳۷ شهرداری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، آقای رضا ناصر سرایی رئیس سامانهی مدیریت شهری و شهرداری تهران در مصاحبه با رادیو فرهنگ گفت:به دلیل افزایش مطالبات مردمی سامانه ۱۳۷ شهرداری باید توسعه یابد.
مشروح گفتگو به این شرح است:
مجری:آقای امانی فکر میکنم در جلسهی شورای شهر گفته بود که تعداد نیروهای شما کم شده درسته؟
ناصر سرایی:بله اول اینکه ما در سامانهی ۱۳۷ همانطور که مردم و شهروندان محترم حتما مطلع هستند یک رویکرد تحولی داشتیم سعی کردیم که کیفیت خدمات را در ۱۳۷ ارتقاء بدهیم و این ارتقاء توی این مدت تا حدودی خودش را نشان داد و این برخوردهای مثبتی که ما از مردم گرفتیم تا حدودی به این سمت رفتیم فکر میکنم توی آخرین جلسه شورا بود که آقای امانی هم تذکری را دادند به شهرداری که موضوع کاهش متولیان و متصدیان را متذکر شدند البته که ایشان در واقع اشاره کردند که دقیقا منبع خبر را دقیق نمیدانند و در حد یک خبر و یک اطلاع بوده این موضوع که اولا من از ایشون تشکر میکنم این دغدغه ایشان را میرساند در این نسبت از مجموعهی ۱۳۷ و این بسیار برای مجموعهی ما ارزشمند است، ولی خوب رویکرد ما با جد رو به جلو و با توجه به اینکه مطالبات مردمی زیاد شده ما داریم این حوزه را تقویت میکنیم.
مجری:چند نفر نیرو دارید آقای مهندس اونجا؟
ناصر سرایی: در واحدهای مختلف نفراتمون دارند کار میکنند، ولی در واحد ثبت که درواقع ارتباط مستقیم با مردم دارند حدودا ما ۲۰۰ تا ۳۷۰ نفر در نواحی مشغول هستند و ۷۰ تا ۷۵ نفر به صورت ستادی دارند کار را جلو میبرند. مجری:۸۰۰ تا موضوع جزء موضوعاتی است که مردم میتوانند با سمانهی ۱۳۷ تماس بگیرند در تهران و اینها اقدر زیاد است که اگر من بخواهم همه اش را بگویم شاید زمان اجازه ندهد زمان برنامه محدود است و نمیتوانیم همه اینها را توضیح بدهیم، اما یک نکتهای که است اینکه چقدر نظارت میکنید که اینهایی که تماس میگیرند واقعا پاسخ درستی بهشون داده شود. ناصر سرایی:خوب یکی از اتفاقتی که افتاد در همین ماههای اخیر این بود که ما موضوعات شکایتی و موضوعات نظارت همگانی را اضافه کردیم به سامانه ۱۳۷ و ساانهی جدید را ۱۳۷ پلاس نهادیم اون موضوعات هم اضافه شد یعنی این ۸۰۰ تایی که شما میگویید به اضافهی ۴۰۰ تا ۵۰۰ تا هم موضوع شکایتی هم میآید روی آن نکتهای که وجود دارد این است که ما قطعا روی بحث نظارت بر اجرا هم خیلی تمرکز داریم یعنی هم نظارت میدانی را تقویت کردیم کردم، چون غالبا ما فیدبکهایی گرفتیم از مردم یک بخشهایی نارضایتیهایی وجود داشت حالا یک جایگاه عدم انطباق بود یک جاهایی عدم انجام بود که اینها را هم داریم به اندازهی هر موضوع رصد میکنیم، ولی باز هم ما ساختارمان را سعی کردیم به گونهای بچینیم تووی این فرایند هامون که مردم باز هم بر نتایج انجام کار هم نظارت کنند یعنی قابلیتهایی را اضافه کردیم که به سامانه بعد از اینکه اتفاقی میافتد درخواستی میاد از سمت شهروند بعد از اینکه شهرداریداقدامی را روی آن درخواست انجام دهد نتایج اقدامش را باز گذاری میکند و مردم میتوانند این نتایج را ببینند و حالا روی آن اظهار نظر کنند و نظرشان را به ما منعکس کنند که این میتواند راهگشا باشد و در واقع کمک کند هم به مجموعه مدیریت شهری و هم در واقع مطالبه گری مردم
مجری:همینجا از مردم خواهیم درخواست کرد که اگر مشکلی در زمینهی شهرداری دارند حتما آن را با ۱۳۷ مطرح کنند اگر ۱۳۷ جوابشان را نداد به ما پیامک بدهد و از شما بپرسیم.
ناصر سرایی:بله من هم کاملا استقبال میکنم من و همکاران تلاشمون این است مجموعهی ما در شهرداری این موضوعات و دغدغهی مردم را به گوش متولیان و حوزههای اجرایی برسونیم و کاملا این مطالبه گری را انعکاس دهیم و ما هم در حوزهی مطالبه باشیم که نتایج و فیدبکهای آن را به مردم برگردانیم.
مجری:ما خودمون الان یک مطالبه داریم دو هفته است که میخواهیم شهردار محترم تهران را به برنامه دعوت کنیم و هنوز نتوانستیم موفق شویم.
ناصر سرایی:میتوانید همین موضوع را در سامانه ثبت کنید حالا ما انعکاس میدهیم.
مجری:خودمون داریم پیگیری میکنیم از دفتر شهرداری تهران آقای زاکانی که مهمان برنامه پویش باشند. درمورد مسائلی که در تهران است مسئلهی پایتخت مسئلهی مهمی است که باید بهش رسیدگی شود.
ممنون آقای ناصر سرایی.