تیموری : چون می گوییم نقطه پرتصادف؛ ما طی حدی که شکست حاصل می شود می گوییم از این حد به بالا را باید مورد عمل قرار بدهیم و اگر قرار باشد نقاط پرتصادف و یک تصادف را هم در نظر بگیریم که همه نقاط ممکن است پرتصادف به نظر برسند . چون مثلا در همین اتوبان ها شما می بینید یک تصادف هم که باشد می شود نقطه تصادف دار . حالا از این فراوانی دو تا اضافه در آن نقطه باشد می شود نقطه پرتصادف . ولی ما از یک حدی به بالاتر را یک عدد پی دارد از آن حد به بالاتر را در شاخص و استانداردمان برای بحث عامل جاده ای در نظر می گیریم .
مجری : این برنامه ریزی برای رفع این عوامل چیست ؟ ما برنامه ریزی بر اساس قوانین توصیه ای داریم؟ سالانه داریم ؟ مقطعی است یا این که بر اساس اولویت هایی که پیش می آید . یک زمانی می بینیم که در یک نقطه ای اعلام می شود یک محور مثلا بیست کیلومتری که مثلا یک تعداد سی چهل نفر جانشان را از دست دادند می خواهیم ببینیم بر چه مبنایی این اصلاحات اتفاق می افتد .
تیموری : وقتی نقطه ای بعنوان نقطه پرتصادف و پرحادثه شناسایی شد ، مشاوره و مطالعات روی آن نقطه انجام می دهد و روی آن مقطع و شیوه های مختلفی که می شود ایمن سازی کرد و ایمن تر کرد و مردم بتوانند تردد کنند را ارائه می دهد این مطالعات می آید نقشه ای به آن مصوب می شود و می رود مورد اجرا قرار می گیرد. حالا بسته به اعتباراتی که داریم و بسته به منابع مالی و پولی که هست تا یک حدی از این را می توانیم انجام بدهیم خوشبختانه در اسفندماه سال گذشته ریاست محترم جمهور دستور بسیار مناسبی را دادند این هزار نقطه ای که باقی مانده بود از سرجمع آن هزار و ۵۵۸ نقطه را دستور اقدام دادند که سازمان محترم برنامه و بودجه اعتباراتش را به میزان ۵ هزار میلیارد تومان به ما ابلاغ کنند که همه این ها یک دفعه ای جمع شود و ما نقطه پرتصادف اساسی در کشور نداشته باشیم پیگیر هستیم که انشاالله این تحقق پیدا کند .
مجری : فکر می کنید که چه بازه زمانی نیاز داشته باشد اگر که اولا بفرمایید که منبع اعتباری اش تامین شده یا نه ؟
تیموری : این منبع اعتباری مشخص است یکی از محل جرایم رانندگی است بند الف ماده هزار و ۵۵۸ نقطه را دستور اقدام دادند که سازمان محترم برنامه و بودجه اعتباراتش را به میزان ۵ هزار میلیارد تومان قانون جرایم رانندگی یک قسمتی هم از منابع .... (تلفن آقای تیموری قطع شد )
مجری : ادامه صحبت شما را بشنویم
تیموری : این منابع اعتباری اش در حال پیگیری هست انشاالله که شرمنده مردم عزیزمان در اقصی نقاط کشور نشویم .
مجری : سپاسگزارم در پایان اگر مطلبی هست و اگر مشارکت مردم می تواند در این میان نقشی داشته باشد و پیگیری های رسمی بفرمایید .
تیموری : در مقوله ایمنی دستگاههای مختلفی تاثیرگذار هستند که در قسمت قبلی صحبت هایم گفتم و دوم این که سه تا عامل اساسی در بحث ایمنی جاده ها دخیل هستند عامل انسانی ، خودرو و جاده ؛ بیشترین عامل را در واقع در بحث تصادفات آمارها می گوید عامل انسانی است . خواهش من این است که شنوندگان عزیز رادیو رعایت نکات ایمنی را داشته باشند ، تا انشاالله شاهد هیچ حادثه ای در جاده ها نباشیم .
مجری : خیلی سپاسگزارم