پخش زنده
امروز: -
محمد قمی گفت: برای ترویج خوبیها و نشر و تبلیغ اسلام ناب اهمیت رسانه و ابزارهای فناورانه بسیار مهم است. مثالش بازی و محصولات چندرسانهای است. این از مواردی است که ما در موضوع کودک نمره بالایی نمیگیریم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجتالاسلام والمسلمین محمد قمی درباره تولیدات چندرسانهای در حوزه کودک و نوجوانان با توجه به شتاب تکنولوژی و دسترسی آسان به ابزار رسانهای گفت: برای ترویج خوبیها و نشر و تبلیغ اسلام ناب اهمیت رسانه و ابزارهای فناورانه بسیار مهم است. مثالش بازی و محصولات چندرسانهای است. این از مواردی است که ما در موضوع کودک نمره بالایی نمیگیریم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در حوزه کتاب و تفریح و ساخت آثار انیمیشن کارهایی کردیم. تعامل با مدارس و مجموعههای تربیتی و پشتیبانی نوآوریها را داشتهایم، اما در موضوع کودک همچنان عقبیم و از وظایفی که در سازمان تبلیغات پیش روی خود داریم این بخش است. نمیتوانیم بینسبت با حوزه کودک و نوجوان برای ترویج خوبیها گام برداریم. بر مبنای سند برنامه و طرح تحول، امروز نمره بالایی در حوزه کودک و نوجوان نمیگیریم.
وی در خصوص همافزایی بین نهادهای فرهنگی و تبلیغی گفت: ما دستگاههای فرهنگی متعددی داریم که هرکدامشان به ضرورتی بهجا تأسیس شدهاند، اما برای گام دوم انقلاب ضروری است ساختار نهادهای فرهنگی بازسازی شود و این ساختار فرهنگی بازسازی انقلابی میخواهد. معاونت فرهنگی در همه دستگاهها وجود دارد و من موافق این هستم که برای تجمیع توانها و همافزایی نهادهای فرهنگی باید تلاش کرد. رهبر معظم انقلاب و شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این خصوص دغدغهمند و همگام و همسو فکر میکند که وقت بازسازی و بازآرایی رسیده است. ما نیز سعی میکنیم توان کارشناسی را افزایش دهیم و موازی کاریها کم شود و ما این همافزایی را شروع کردیم. منتها فرهنگ امر زمانبری است.
فرهنگ ایرانی با فرهنگ اسلامی عجین است
قمی افزود: ما پرچمدار گفتمان پیشبرنده در فضای عمومی هستیم. جوانان مکتبی باید این فضا را به دست بگیرند. اسلام ناب بهعنوان فطرت اسلامی با هویت ما عجین و سازگار است. فرهنگ ایرانی با فرهنگ اسلامی عجین است. مردم ایران بهشدت فرهیخته و دینباور هستند و این موضوع را پایشهای جامعه شناسانه تصدیق میکند و برخلاف چیزی که در تبلیغات عنوان میشود، دینباوری جوانان درصد بالایی دارد.