امروز: -
بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با ۳۱ مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است. در سال ۱۳۴۸ در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد. مسجدالأقصی در اسلام، دومین مسجد به شمار می‌آید و از نظر درجه اهمیت، پس از مسجدالحرام و مسجد‌النبی قرار می‌گیرد. از آنجا که مسجدالأقصی قبله اول مسلمانان بوده، نزد آنان از جایگاهی والا برخوردار می‌باشد.
عکاس : محمد عطایی
تاریخ : ۱۴۰۱/۰۵/۳۰ - ۰۹:۰۴
 
به گزارش گروه عکس خبرگزاری صدا و سیما؛ صهیونیست ها در سال ۱۳۴۸ و در ۳۱ مرداد مسجد الاقصی را به آتش کشیدند ، این واقعه باعث شد که روز ۲۱ آگوست را به نام روز مساجد بنامند . در کشور ما برای هر ۱۱۰۰ نفر شیعه یک مسجد و برای هر ۵۰۰ فرد سنی یک مسجد وجود دارد .به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با تصویب وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در اجلاس تهران، روزجهانی مسجد از سی و یکم مرداد ماه برابر با ۲۱ اوت، همزمان با سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل، برگزار می شود. در این اجلاس از کشورهای عضو خواسته شد با هدف ارج نهادن به نقش مساجد و صیانت از آن ها به عنوان مکان های مقدس، در گرامی داشت این روز تلاش کنند.مسجد در اسلام، قلب تپنده حیات این دین حنیف و جایگاه پیوند آسمان و زمین است، و انسان به عنوان اشرف مخلوقات در آن رشد و تکامل می‌یابد. مسجدالأقصی در اسلام، دومین مسجد به شمار می‌آید و از نظر درجه اهمیت، پس از مسجدالحرام و مسجد‌النبی قرار می‌گیرد. از آنجا که مسجدالأقصی قبله اول مسلمانان بوده، نزد آنان از جایگاهی والا برخوردار است. واقعه معراج پیامبر گرامی اسلام (ص) و نمازگزاردن دیگر پیامبران به امامت ایشان در مسجدالأقصی موجب شده تا محبوبیت این مکان مقدس نزد مسلمانان دوچندان شود.
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خواهشا بجای شعار روز مسجد به دنبال جوانگرایی در مساجد باشید. متاسفانه هییت امنای مساجد از افراد پیرو سالخورده که خود رامالک مسجد میدونن. اگر جا داشت اسم مسجد رو به نام خودشون میزارن. باافکار قدیمی وکهنه باعث خالی شدن این سنگر دین وپایگاه های اصلی انقلاب میشوند. خواهشا از اداره اوقاف ومساجد در این مورد پیگیر بلشید.. جوانان را از دین زده نکنید
یاعلی
بسیار زیبا و حس و حال لطیف و شاتهای جذاب،
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha