پخش زنده
امروز: -
دستگاه قضا در ۲ ماهه نخست سال جاری با ارائه و دریافت بیش از ۵۶ میلیون استعلام و تبادل سرویس با دیگر دستگاهها عنوان دومین دستگاه پر تعامل در کشور را از آن خود کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما حسین مزارعی مدیرکل توسعه تعاملات سازمانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ سرویس الکترونیک بر خط میان قوه قضاییه و دستگاههای دولتی با هدف کاهش اطاله دادرسی، تسریع در رسیدگی به پروندهها و دسترسی سریع و آسان سایر دستگاههای دولتی به استعلامات حقوقی و قضایی صورت میگیرد.
مزارعی با اشاره به تبادل بیش از ۸۲ میلیون استعلام با دیگر دستگاههای دولتی در چهار ماهه نخست سال جاری افزود: این در حالی است که در ۴ ماه ابتدایی سال گذشته این عدد ۱۲ میلیون بوده است که شاهد یک رشد چشمگیر در زمینه دریافت و پاسخ به استعلامات و ارتباطات الکترونیک دستگاه قضا با دیگر دستگاهها بودیم.
مدیر کل تعاملات سازمانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه فناوریهای نوین سرعت رسیدگی به پروندهها را افزایش داده است گفت: پاسخگویی سریع و در لحظه به استعلامات ضمن افزایش سرعت در رسیدگی به پروندهها و کاهش اطاله دادرسی زمینه بروز برخی از جرایم مانند جعل و سرقت ادله و اسناد را از بین برده است.
وی به گفته افزود: در حاضر بیش از ۱۲۰ سرویس میان قوهقضاییه و دستگاههای دولتی با هدف کاهش اطاله دادرسی، سرعت در رسیدگی به پروندهها و دسترسی سریع و آسان سایر دستگاههای دولتی به استعلامات حقوقی قضایی صورت میپذیرد که سجل محکومیتهای مالی، سرویس استعلام اشخاص حقوقی، تصدیق اصالت اسناد رسمی و تصدیق اصالت آرای قضایی از جمله این سرویسها است.