در راستای ارائه خدمات بهینه به مردم؛
سازمان هدفمندسازی یارانهها و سازمان ثبت احوال با هم همکاری می کنند
مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانهها از همکاری کامل با سازمان ثبت احوال کشور برای بهینه سازی ارائه خدمات به مردم خبر داد.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانهها از همکاری کامل با سازمان ثبت احوال کشور خبر داد و گفت: در راستای ارائه خدمات بهینه به مردم عزیز کشورمان، با سازمان ثبت احوال همکاری کامل خواهیم داشت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه ها، مجید پارسانیا در دیدار با رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به سوابق همکاریهای فی ما بین دو سازمان و اهمیت و جایگاه سازمان ثبت احوال در کشور، افزود: سازمان ثبت احوال میتواند یک همکار بسیار مهم و نقش آفرین در انجام مأموریتهای سازمان هدفمندسازی یارانهها باشد و ما برای اجرای تکالیف قانونی سازمان ثبت احوال آماده همکاری میباشیم.
وی به بیان مأموریتهای مهم سازمان هدفمندی یارانهها پرداخت و بیان داشت: با توجه به زیرساختها و توانمندیهای سازمان ثبت احوال به عنوان مسئول نظام هویتی کشور و همچنین ضرورت ایجاد پایگاه خانوار، ضروری است تمامی بخشهای مرتبط در کشور همکاری لازم را جهت ایجاد و ارتقا زیرساختهای مربوط به نظامات و اطلاعات هویتی در کشورمعمول نمایند.
پارسانیا افزود: سازمان هدفمندسازی یارانهها با توجه به ماموریتهای قانونی خود، نیازمند همکاری کامل با نهادها و دستگاههای ذیربط است و امیدواریم توسعه همکاریها با سازمان ثبت احوال، به هر دو مجموعه در جهت نیل به اهداف و ماموریتهای خود یاری رساند.
ایجاد پایگاه جامع هویتی در کشور
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال نیز در این دیدار از تجمیع اطلاعات خانوار در پایگاه اطلاعاتی سببی و نسبی خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال کشور، دکتر هاشم کارگر گفت: سازمان ثبت احوال کشور در راستای سیاستها و برنامههای دولت برای خدمتگزاری و خدمات دهی مناسب و بهینه به مردم، خوشبختانه به سرعت در مسیر ایفای تعهدات پیشین خود بوده و ضمن راه اندازی مجدد تولید کارت هوشمند ملی، برنامه ریزی لازم جهت صدور و ارائه کارت به تمامی متقاضیان کارت هوشمند ملی که در گذشته موفق به تکمیل ثبت نام خویش شدهاند که ۱۰ میلیون نفر هستند، انجام پذیرفته است.
وی در ادامه با اشاره به لزوم تحول در ابعاد گوناگون سازمان و مأموریتهای آن، افزود: تقاضای جامعه نسبت به گذشته تغییر کرده است و با تحول در نظام هویتی کشور، تمام اطلاعات هویتی افراد جمع آوری میشود تا بسیاری از مشکلات در زمان بروز شرایط خاص به راحتی حل و فصل شود؛ به طور مثال در زمان همه گیری کرونا اگر اطلاعاتی در خصوص بیماری برخی از افراد در دست بود، امکان مقابله با مشکلات بیشتر فراهم میشد.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر اینکه کوچکترین نقصی از سوی سازمان همه شهروندان را درگیر میکند، بنابراین باید در سازمان ثبت احوال، تحول را ایجاد کرده و نیازهای مردم و جامعه را شناسایی کنیم، گفت: درواقع سازمان باید در حیطه ماموریت خود و در راستای تحول اساسی، پایگاه محکم و قوی و قابل استنادی در نظام هویتی ایجاد کند.
وی با بیان اینکه اکنون شاهد هستیم که پایگاههای اطلاعاتی متنوع منجر به هزینههای گزاف و استعلامات تکراری شده است تا جایی که اطلاعات دستگاهها با یکدیگر در تضاد است، اظهارکرد: این امر مشکلات گوناگون و هزینههای آشکار و پنهان زیادی برای کشور ایجاد کرده است و نیاز به نگاه جدیدی در ایجاد پایگاههای اطلاعات متمرکز و جامع داریم. به شکلی که تا جایی که امکان دارد از ایجاد هزینههای غیرضرور جلوگیری نماییم؛ در این راستا سازمان ثبت احوال درصدد است پایگاه اطلاعات جامع هویتی و اطلاعات مربوط و متصل به هویت اشخاص را ایجاد نماید.
دکتر کارگر با بیان اینکه سازمان ثبت احوال کشور موظف است تا زیرساختها را در جهت بهبود شرایط ارتقا دهد، افزود: در گذشته مقرر بود که با انجام دادهآمایی اسناد هویتی پایگاه اطلاعاتی سببی و نسبی طی ۵ سال ایجاد شود که ما این امر را کاهش داده و به ۲ سال رساندیم و چنانچه اعتبارات و زیر ساختهای مربوط به آن مهیا شود به سرعت و با تمام توان این امر را اجرایی خواهیم نمود.
گفتنی است مدیرعامل و معاونان سازمان در ادامه این دیدار، از بخشهای مختلف سازمان ثبت احوال و خط تولید صدور کارت هوشمند ملی بازدید کردند.