پخش زنده
امروز: -
اتاق بازرگانی اصفهان و اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان نشست وبیناری "بررسی فرصتهای تجاری و سرمایهگذاری با کشور عمان" را برگزار کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان در وبینار"بررسی فرصتهای تجاری و سرمایهگذاری با کشور عمان" بازار کشور عمان را برای فعالان اقتصادی ایران از جذابیت بالایی برخوردار دانست و گفت: علت این جذابیت این است که عمان با جمعیت چهار و نیم میلیون نفری پایگاه مناسبی برای صادرات، و دسترسی به دیگر بازارهای هدف صادراتی است.
آرزو جمالی با اشاره به برگزاری نمایشگاه IDF از بیست وششم تا بیست و هشتم اردیبهشت ماه در مسقط عمان در حوزههای دکوراسیون داخلی، سنگ، سرامیک و کاشی، تجهیزات حمام و آشپزخانه افزود: اتاق مشترک ایران و عمان برای فعالان اقتصادی ایرانی که در این نمایشگاه حاضر شوند تخفیف ۴۵ درصدی درنظر گرفته است.
وی با اشاره به تمایل مردم این کشور برای استفاده از کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب افزود: به همین دلیل قیمت رقابتی برای تجارت با این کشور بسیار مهم و تعیین کننده است.
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با ابراز خرسندی از افزایش ۵۹ درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و عمان در سال گذشته گفت: حجم صادرات ایران به عمان حدود ۷۰۰ میلیون دلار بوده که این ارزآوری نشان دهنده ضرورت حضور پررنگتر در بازار این کشور است.
جمالی مهمترین گروههای صادراتی ایران به عمان در سال ۱۳۹۹ را شامل انواع محصولات پتروشیمی، موادغذایی، کیک، شکلات و شیرینیجات، ماکارونی و اسپاگتی، رب گوجه، فرآوردههای لبنی، حبوبات، ادویه، سبزی خشک و تازه دانست و تاکید کرد: صادرکنندگان از ورود به حوزههای عسل، زعفران، برنج و خشکبار پرهیز کنند و فعالیتشان را در حوزه بازار مصالح ساختمانی به ویژه انواع سیمان و کلینکر، شیرآلات، کاشی و سرامیک، محصولات روشنایی و یراق آلات متمرکز کنند.
وی انواع لوازم خانگی برقی، محصولات سلولزی و مواد شوینده را از دیگر کالاهای دارای مزیت در عمان معرفی کرد و گفت: عمان بازار خوبی برای واردات لوازم برقی، قطعات یدکی خودرو، موبایل و تلفن نیز هست.