به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما، آقای محمد خوانساری در نشست خبری افزود: اهداف سند طرح کلان و شبکه ملی اطلاعات شهریور سال گذشته به تصویب مرکز ملی فضای مجازی و همچنین شورای عالی فضای مجازی رسیده است که ما باید خدمات خود را با مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی توسعه دهیم.
وی گفت: خدمات دولت به مردم باید در درگاه ملی خدمات دولت، انسجام بیشتری پیدا کند تا مردم با یک بار ورود بتواند خدمات را دریافت کند.
وی در خصوص اقدامات سازمان فناروی اطلاعات برای تحقق دولت الکترونیک، افزود: خدمات دولت الکترونیک در سال های اخیر به صورت دوره ای ارزیابی می شود و آخرین ارزیابی در پاییز امسال حاکی از این است که 160 دستگاه ارزیابی شده فقط 40 درصد وظایف شان در بحث دولت الکترونیک را انجام داده اند که مجموعه خدمات ارزیابی شده هم حدود 6 هزار خدمت بوده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، ادامه داد: مردم برای دریافت خدمت باید از یک پنجره واحد استفاده کنند تا از مراجعه چند باره به دستگاه های مختلف جلوگیری و در همین ارتباط باید مرکز تماس خدمات دولت الکترونیک راه اندازی شود.
آقای خوانساری افزود: باید خدمات به صورت ابر دولت الکترونیک ارائه شود و ما امروز در شاخصه های بین المللی با وجود زحماتی که دستگاه ها کشیده اند وضع مناسبی نداریم و رتبه ما در خصوص شاخص توسعه دولت الکترونیک (EGDI) در سال 2020 از میان 193 کشور 89 است.
و ی ادامه داد: ما از 6 هزار خدمت ارائه شده به مردم فقط 5 درصد خدمات پرکاربرد داریم و 120 خدمت هم الویت بالایی دارد و باید در پنجره واحدی این خدمات ارائه شود.