رویکرد دولت سیزدهم.
توسعه بازار محصولات فناورانه
در صد روز ابتدایی دولت سیزدهم توسعه بازار محصولات فناورانه تولید شده در شرکتهای دانش بنیان پیگیری شد.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما، شرکتهای دانش بنیان در سالهای گذشته تلاش کردند تا محصولات مختلف فناورانه را بومی سازی کنند.
محصولاتیکه در حوزههای مختلف، در جهت رفع یک نیاز به مرحله تجاری رسید و با دانش، دانشمندان ایرانی، بومی شد.
در روزهای ابتدایی دولت سیزدهم، با شناخت مناسب از محصولات تولیده شده در زیست بوم فناوری، تلاش شد، در جهت بازار سازی و توسعه اقتصاد دانش بنیان گام برداشته شود.
برپایی نمایشگاههای محصولات فناورانه در حوزههای مختلف و معرفی ظرفیتهای بومی ایجاد شده به وزرا، از جمله سیاستهای پیگیری شده در دولت جدید بود.
استفاده از ظرفیتهای بومی و جایگزینی محصولات ایرانی به جای نمونههای وارداتی از رویکردهای دنبال شده در صد روز گذشته بود.
بازار سازی برای محصولات دانش بنیان، طبیعتا شکوفایی اقتصاد دانش بنیانها و در نتیجه افزایش سهم نخبگان در تولید ناخالص ملی را به همراه خواهد داشت، هدفی که بر اساس فرمایشات رهبری در دیدار با نخبگان دانشگاهی در آبان ۱۴۰۰، به آن اشاره و میزان سهم دانش بنیانها در تولید ناخالص ملی را حداقل ۵ درصد عنوان کردند.
در کنار توسعه بازار برای محصولات فناورانه، کاربردی کردن محصولات و صادرات از جمله سیاستهای قابل پیگیری در دولت سیزدهم برای زیست بوم فناوریست.