پخش زنده
امروز: -
در برخی نقاط انگلیس بیماران حدود ۵۰ ساعت برای بستری شدن و پذیرش در اورژانس بیمارستانها منتظر میمانند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما ؛ کمبود کارکنان، افزایش مبتلایان کرونا و فشار بر نظام ملی بهداشت انگلیس منجر به بروز بحران بهداشتی دیگری در این کشور شده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، گفته میشود در برخی نقاط انگلیس بیماران حدود ۵۰ ساعت برای بستری شدن و پذیرش در اورژانس بیمارستانها منتظر میمانند.
در یک مورد گفته میشود یک بیمار ۴۷ ساعت در بیمارستان سلطنتی پِرِستون در لانکاشر در صف انتظار ماند. در یک بیمارستان دیگر نوجوانی که از نظر سلامت روانی مشکل جدی داشت ساعتها برای پذیرش در بیمارستان منتظر ماند. بنا بر اعلام رسانههای محلی، مسئولان نظام ملی بهداشت انگلیس اعلام کردند دلیل اینکه بیماران مجبور شده اند در صف منتظر بمانند، فقدان بخشهای درمانی تخصصی است.
لوک ویچستر که این بحران وضعیت یکی از بستگان بیمارش را تحت تاثیر قرار داده است در این باره گفت: پدرم ساعت ۱۱ بیدار شد و دید که پاهایش حرکت نمیکند و نمیتواند از تخت خارج شود... وقتی با اورژانس برای ارسال آمبولانس تماس گرفتیم، اول به ما گفتند که اصلاً او را حرکت ندهیم، چرا که ممکن است مشکل از نخاعش باشد. بعد از دو ساعت انتظار دوباره با شماره ۹۹۹ تماس گرفتم ببینم آمبولانس کی میآید. به ما گفتند با شماره ۱۱۱ تماس بگیریم. در نهایت اوپراتورهای ۹۹۹ به ما گفتند که چطور او را حرکت دهیم و بلندش کنیم. ما این کار را کردیم و وضعیش بهتر شد. اما احتمالاً هنوز نیاز به کمک پزشکی داشت. اما آنها به ما گفتند که میخواهید ارسال آمبولانس را لغو کنید؟ چون هر کاری که پرستاران آمبولانس انجام میدهند، شما انجام دادید. آنجا بود که پذیرفتیم و گفتیم از درخواست ارسال آمبولانس صرف نظر میکنیم و پدرم به تختخواب رفت. اما در طول شب شرایطش بدتر شد و صبح دوباره برای ارسال آمبولانس تماس گرفتم.
گفته میشود ظرفیت ۹۱ درصد تختهای بیمارستانهای انگلیس تا جمعه پر شد. تعداد بیمارانی که منتظر درمان در بیمارستان هستند به نحو بی سابقهای افزایش یافته است. مسئولان نظام ملی بهداشت انگلیس اعلام کردند حدود شش میلیون نفر در فهرست انتظار هستند و با فرا رسیدن فصل زمستان فشار بر بیمارستانها تشدید خواهد شد.
این در حالی است که ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس اذعان کرد بخش روابط عمومی اورژانسهای کشور کارکنان کافی برای پاسخگویی به تماسهای تلفنی ندارند