پخش زنده
امروز: -
سخنگوی قوه قضاییه: روشهایی در نظر گرفتیم که مردم میتوانند به صورت مستقیم با مسئولان دستگاه قضا ارتباط برقرار کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای خداییان در نشست خبری گفت: مراجع مختلفی در درون دستگاه قضایی برای پاسخگویی به مردم و پیگیری امور آنها تعبیه شده است و چنانچه شهروندی از قضات و سایر مسئولان قضایی گلایه و شکایتی داشته باشد، میتواند از طرق مختلف این موضوع را منتقل کند.
وی افزود: شماره ۱۲۹ شماره مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه است و شهروندان میتوانند مسائل و موضوعهای خود را با تماس با این شماره مطرح کنند و پس از آن موضوعهای مطرح شده پیگیری خواهد شد.
همچنین شماره ۱۳۶ نیز مخصوص سازمان بازرسی کل کشور است و چنانچه شهروندی از مسئولی یا فردی در درون دستگاه قضایی گلایه داشته باشد میتواند با تماس با این شماره موضوع خود را مطرح کند و ۱۵۸۰ نیز شماره حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه میباشد.
سخنگوی دستگاه قضا گفت: در تمام سازمانها و بخشهای مرتبط با قوه قضاییه از جمله سازمان ثبت، سازمان بازرسی و سازمان قضایی نیروهای مسلح سایتی تعبیه شده که در بخشی از آن سایت امکان ارتباط مستقیم مردم با مسئولان آن سازمان تدارک دیده شده است.
وی افزود: برای نمونه اگر فردی از یکی از همکاران ما در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شکایت داشته باشد میتواند شکایت خود را در سایت سازمان ثبت کند و این شکایت مستقیم به دست رئیس سازمان خواهد رسید و پس از پیگیری و حصول نتیجه این موضوع به اطلاع فرد شاکی میرسد.
خدائیان گفت: از سوی دیگر تمامی روسای کل دادگستریها در سراسر کشور و مسئولان سازمانها و بخشهای مختلف دستگاه قضایی ملاقاتهای عمومی و مردمی نیز دارند و مردم از این طریق نیز میتوانند مستقیم به مسئولان مربوطه مراجعه و مطالب خود را مطرح کنند.