رسیدگی به هزار و ۳۱۰ شکایت در حوزه کالا و خدمات در بوشهر
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در چهار ماه امسال به هزار و ۳۱۰ شکایت در حوزه کالا و خدمات در استان رسیدگی شده است.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، رضا جمالی بیان کرد: واحد رسیدگی به شکایات این سازمان و ادارات تابعه در چهار ماه اول امسال به هزار و ۳۰۱ فقره شکایت درباره کالا و خدمات رسیدگی کرده که تعداد ۳۸۰ فقره منجر به کشف تخلف و تنظیم گزارش بازرسی شده است.
وی ادامه داد: در ۷۱۷ شکایت نیز، فرد مورد نظر متخلف شناخته نشد و تعداد ۱۰۲ فقره شکایت نیز منجر به جلب رضایت شاکیان شد.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: بررسیها نشان میدهد که بیشترین شکایتها در حوزه کالا مربوط به انواع نان، مرغ گرم، میوه و سبزی، پوشاک، موبایل، سیمان، و در حوزه خدمات مربوط به تعمیرات خودروی سبک، آرایشگاهها، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاورین املاک و نصب آسانسور بوده است.
وی اضافه کرد: بیشترین تخلفهای کشف شده نیز شامل گرانفروشی، تقلب، زیان، رعایت نکردن شیوهنامههای بهداشتی، کم فروشی، انجام ندادن تعهدات و همچنین رعایت نکردن ساعات کاری (در صنف نانوایان) بوده است.
جمالی از مردم خواست در صورت دیدن هر گونه تخلف صنفی، موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.