پخش زنده
امروز: -
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی : ۱۲ هزار و ۲۸۰ تماس تلفنی ضروری امسال با مرکز ۱۴۸۰ این اداره کل با هدف دریافت مشاوره رایگان برقرار شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ «زهرا امینی» افزود: این افراد مشکلات خود در زمینه اختلافات خانوادگی، اعتیاد، کودک و نوجوان، تحصیلی، تربیتی، مسایل پیش از ازدواج و مشکلات سلامت روان و بالینی را با تلفن صدای مشاور بهزیستی مطرح کردهاند.
وی اظهار داشت: راهنماهای بالینی در حیطه مشاوره و راهنمایی در صدای مشاور ۱۴۸۰ تدوین شده و خدمات آن با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی به طور رایگان از هشت صبح تا ۲۰ در دسترس مردم است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: یکهزار و ۷۹۵ مراجعه به مراکز مشاوره حضوری غیردولتی استان، ۳۳ مورد مشاوره در مراکز مشاوره دولتی استان و برگزاری یک کارگاه ۱۶ ساعته ویژه مربیان از دیگر خدمات دفتر مشاوره و روانشناختی بهزیستی استان در سال جاری است.
امینی افزود: ۶ هزار و ۲۵۱ خدمت تخصصی امسال از سوی دفتر فوریتهای اجتماعی بهزیستی استان مرکزی به گروههای هدف ارایه شده است.
وی اظهار داشت: این خدمات شامل روانشناسی، مددکاری اجتماعی، حقوقی، بهداشتی درمانی، تربیتی، نگهداری موقت و آموزشی است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: دفتر فوریتهای اجتماعی این اداره کل در هشت مرکز اورژانس اجتماعی اراک، ساوه، دلیجان، خمین، شازند، محلات، زرندیه و خنداب فعالیت دارند.
امینی افزود: دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با هدف کنترل و کاهش بحرانهای فردی، خانوادگی و اجتماعی، ارتقای دانش و آگاهی افراد در معرض آسیب، افزایش شناخت خانواده و اجتماع نسبت به نیازهای مراجعان در شرایط بحرانی، ارایه خدمات تخصصی روانشناسی، مددکاری اجتماعی، به گروههای هدف مشتمل بر افراد دارای اختلافات حاد خانوادگی، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی خدمات را ارایه میکند.