پخش زنده
امروز: -
۳۹ درصد آراء صادر شده در مراجع حل اختلاف کارگران خراسان جنوبی از ابتدای سالجاری، به صورت سازشی بوده است
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزخراسان جنوبی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از ارائه هزار و ۱۸۰ مورد مشاوره روابط کار در سه ماهه سالجاری در استان خبر داد.
غلامرضا اشرفی گفت: از ابتدای سال جاری، ۶۵۳ مورد مشاوره حضوری و ۵۲۷ مورد مشاوره تلفتی ثبت شده در استان انجام شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: در این مدت به ۳۰۵ دادخواست در هیات تشخیص و ۵۵ دادخواست تجدید نظر خواهی در مراجع حل اختلاف شهرستانها بررسی و رسیدگی شده است.
وی در خصوص رویکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در برخورد با اختلافات کارگری و کارفرمایی گفت: رویکرد اداره کل در شهرستانهای تابعه بر سازش و ایجاد نقطه تفاهم و نزدیک کردن انتظارات ودرخواستهای طرفین به منظور حفظ شغل است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تعهد استان در میانگین مدت زمان رسیدگی در هیات تشخیص در سه ماهه سالجاری، را ۳۱ روز اعلام کرد که به همت، تلاش و پیگیری همکاران فعال در واحد روابط کار ادارات تابعه استان، این مدت زمان به ۲۰ روز کاهش یافته است.
اشرفی افزود: تعهد استان در این مدت در میانگین مدت زمان رسیدگی در هیاتهای اختلاف را ۲۶ روزاست که با توجه به اینکه دادخواستهای تجدید نظر خواهی در این مرحله نیاز به دقت و بررسی بیشتر دارد، این میانگین زمان در حال حاضر در استان ۲۵ روز و تقریبا متناسب با تعهد استان است.
وی مدیریت زمان رسیدگی در مراجع حل اختلاف با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، پاسخگویی مطلوب به مراجعین، تلاش برای ایجاد سازش بین طرفین دعوی با هدف بهبود فضای کسب و کار و پیشگیری از بروز اختلاف در پی صدور و اجرای آرا در مراجع حل اختلاف را از جمله اقدامات موثر انجام شده در حوزه روابط کار از ابتدای سال عنوان کرد