پخش زنده
امروز: -
با شروع تبلیغات رسمی همه نامزدهای انتخابات ، نامزدها و هوادارانشان برای موفقیت در روز موعود در حال سنگ تمام گذاشتن تبلیغاتی در فضای مجازی هستند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ بر اساس پایش فضای مجازی ، نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پس از اعلام رسمی اسامی نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده ، بلافاصله با درج کد انتخاباتی خود بر پوسترهای تبلیغاتی و انتشار برنامه ها و سخنرانی های ستادهای خود از تریبون فضای مجازی به صورت تمام قد و با قدرت بیشتری در حال تبلیغات هستند.
برخی ها در گام نخست از برنامه ی حضور خود در گلزار شهدا خبر دادند و پس از آن هم عکس و فیلم های تجدید میثاقشان با شهدا را به اشتراک گذاشتند.
لایوهای اینستاگرامی و انتشار همزمان سخنرانی ها از طریق صفحات رسمی و پایگاه های معتبر خبری و برگزاری مناظره ها در فضای مجازی بین نامزدهای شوراها ، بخشی از فعالیت های فعالان رسانه ای گیلان در دنیای فضای مجازیست.
ائتلاف ها در فضای مجازی استان رنگ و بوی دیگری گرفته است و به جز انتشار لیست های حمایتی حزب های مختلف و نامزدها در گوشه و کنار گیلان، حالا برخی صفحات اینستاگرامی که از قبل، فعالیت انتخاباتی خود را با نظرسنجی و انعکاس خبرهای انتخاباتی شروع کرده بودند هم با انتشار لیستی ، حمایت خود را از برخی نامزدهای مورد نظرشان رسما اعلام کرده اند.
البته عکسی هم این روزها در فضای مجازی استان انتشار یافته که در آن عکس یکی از نامزدهای پرطرفدار ریاست جمهوری در بالا و عکس تعدادی از نامزدهای شورای شهر رشت در پایین گذاشته شده است.
این عکس بین کاربران با واکنش های متفاوت ، همچنان در حال دست به دست شدن است و برخی ها پرسیده اند آیا روح نامزد محترم ریاست جمهوری از این موضوع خبر دارد؟
سرعت انتشار اطلاعات در این روزها به حدی رسیده است که بسیاری از فعالان انتخاباتی، ۲۴ ساعته مشغول تولید محتوا با تنوع و ایده های جدید هستند و سنگ تمام گذاشته اند.
جدای از هزینه های هنگفت تبلیغاتی که بسیاری از نامزدها به فعالان و تیم های رسانه ای خود پرداخت کرده اند ، برخی از نامزدها هم با دعوت از همه ی اقشار مردم خواستار تولید محتوا و فعالیت انتخاباتی برای خود شده اند و گفته اند پس از راهیابی به کرسی شورا ، جبران خواهند کرد!
در یکی از شهرهای شرق گیلان، فیلمی از خودروی نیسانی که با عکس یکی از نامزدها پوشیده شده و در حال بوق زدن بود و هواداری هم با پوشیدن لباس خرس ، نامزد مورد حمایت خود را تبلیغ می کرد ، بین کاربران در حال دست به دست شدن است.
انتشار فیلم آهنگ های شاد ستادهای تبلیغانی و همچنین همراهی برخی از هواداران با نامزد مورد نظرشان با دادن شعار هم ، مورد استقبال برخی کاربران گیلانی قرار گرفت.
جدای از باز نشر محتواهای تبلیغاتی توسط هواداران نامزدها در گروه های عمومی و شخصی خود ، آنچه جلب نظر می کند، باز نشر فیلم های تبلیغاتی خاص هیجان انگیز با محتوای شعر و طنز توسط برخی کاربران بی طرف است.
البته تخریب و توهین و کُری خوانی هم ، همچنان بین برخی هواداران نامزدهای شورای شهر و روستا و همچنین فعالان رسانه های بی هویت بعضاً موقت انتخاباتی به چشم می خورد.
برخی از کاربران نیز همچنان با گذاشتن کامنت هایی از عملکرد دولت و اعضای شورای فعلی ، گلایه می کنند و محتواهای منفی را تولید و باز نشر می کنند.
انتشار عکس بنر نصب شده در یکی از محلات قدیمی رشت با عنوان « اعضای محترم شورای شهر فعلی، مثل ۴ سال گذشته از سفر به صف سر خودداری کنید، وعده دروغ انتخاباتی ممنوع » هم از مواردیست که نشان از گلایه و انتقاد برخی از مردم و کاربران از عملکرد شورای فعلی شهر رشت دارد.
رد پای « رای اولی » ها نیز در فضای مجازی استان به شکل های مختلفی دیده می شود، از انتشار عکس های نوجوانانی که با خودکار کف دست هایشان نوشته اند:« من رای اولی هستم» و اسم نامزد مورد نظرشان را نوشته اند تا نوجوان فومنی که به خاطر دستکاری شناسنامه اش برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ سوژه فعالان رسانه شد.
بر اساس پایش فضای مجازی ، تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم در آستانه اشرفیه به عنوان تنها شهرستان درگیر گیلان، قوت بیشتری گرفته است.
سه پایگاه رسمی خبری این شهرستان ، از دیروز جمعه مناظره های خود بین ۲۰ نامزد انتخابات مجلس این شهر را آغاز کرده اند.
درنهایت:
در هر صورت آنچه این روزها در فضای مجازی گیلان رصد می شود ، سنگ تمام گذاشته شدن تبلیغات انتخاباتی از سوی طرفداران در فضای مجازیست و پیش بینی می شود هر چه به روز موعود یعنی ۲۸ خرداد نزدیک تر می شویم بیشتر و شدیدتر شود.
نویسنده : سیده فهیمه هاشمی