پخش زنده
امروز: -
طرح دیجیتال بازاریابی آذربایجان شرقی با حضور معاون گردشگری کشور رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی؛ آقای، ولی تیموری در این مراسم ضمن تسلیت درگذشت ناگهانی آقای محمدرضا الهامی کارشناس صنایعدستی ادارهکل استان، از اقدامات و عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی طی ایام نوروز قدردانی کرد و گفت: «حفظ سلامت سفر و گردشگری وظیفه مهم و اصلی ما است که خوشبختانه آذربایجان شرقی براساس عملکرد خود طی ایام نوروز پیشتاز در تحقق این امر و جلب اعتماد مردم در حوزه ارائه خدمات گردشگری است.»
معاون گردشگری کشور ادامه داد: «تأسیسات و واحدهای گردشگری با درایت همیشگی خود این امر مهم را درک کردهاند و به این تفکر جمعی رسیدهاند که رعایت نکردن الزامات و شیوه نامههای بهداشتی در وهله اول بزرگترین مشکلات را به حوزه گردشگری وارد و فعالان این حوزه را با مشکلات عدیدهای مواجه میکند.»
او با تأکید به اینکه مردمداری باید سرفصل تمامی اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر و همچنین فعالان حوزه گردشگری قرار گیرد، گفت: «با توجه به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر امسال همکاری تنگاتنگی با ستاد مقابله با کرونا دارد، لذا مهربانی و گشادهرویی همکاران ستاد اجرایی خدمات سفر در راستای انجام کامل اصول و شیوه نامههای بهداشتی در سفرها تا رسیدن به مقصد سلامتی برای تمامی هموطنان، امری ضروری است.»
آقای تیموری با اشاره به اینکه گردشگری اقتصاد مویرگی برای توسعه و کارآمدی هر منطقه و کشور است، ادامه داد: «باید توجه داشت که ایران و بهخصوص استان آذربایجان شرقی دارای ظرفیتهای متعدد در سه حوزه میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی است که میبایست با افزایش محصولات گردشگری در این استان علاوه بر معرفی ظرفیتها، در اقتصاد آن گردشگری را به عنوان یکی مهمترین منابع سود ده تبدیل کرد.»
او در ادامه طرح دیجیتال بازاریابی آذربایجان شرقی را طرحی درخور و ارزشمند در راستای معرفی جامع ظرفیتهای سرتاسر استان عنوان کرد و گفت: «توجه به این نکته الزامی است که گردشگری نباید فقط متمرکز بر نقطهای ویژه و شناخته شده باشد، آذربایجان شرقی در سرتاسر منطقه خود دارای ظرفیتهای غنی در حوزههای آداب و رسوم، اقلیم، گردشگری سلامت، صنایعدستی، محصولات روستایی و ... است که معرفی آنها و تعریف مسیر گردشگری براساس این ظرفیتها امری ضروری است که طرح دیجیتال بازاریابی استان با فراهمسازی عکسها، نماهنگها و تورهای ۳۶۰ درجه مجازی این امکان را فراهم کرده است.»
آقای تیموری با بیان اینکه طرح دیجیتال بازاریابی آذربایجان شرقی نقش مؤثری در توسعه گردشگری شمال غرب کشور خواهد داشت، ادامه داد: «با توجه به تعریف مسیر گردشگری شمالغرب و غرب کشور که شامل ۹ استان و محوریت آذربایجان شرقی است، از این رو اجرای این طرح و فراهمسازی فرصت آشنایی و تحقیق مصور و مستند از جاذبههای سرتاسر استان برای گردشگران نقش مؤثری در تعیین هدف و مقصد گردشگران این مسیر گردشگری خواهد داشت.»