پخش زنده
امروز: -
با تأسیس اتاق رسانهای در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، نوآوری شرکتهای دانش بنیان از طریق رسانهها نشان داده میشود.
آقای عباس زارعی هنزکی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: ما بنا داریم نوآوری در رسانه را در این اتاق رسانهای و با این مرکزیت آغاز کنیم، زیرا شرکتهای دانش بنیان ما نیاز دارند در بحث نوآوری، ایجاد محتوا و آموزش داشته باشند.
وی اضافه کرد: کار آموزش مجازی ایجاد محتوا و پیشرفت در عرصه دانش و فناوری نیازمند یک اتاق رسانهای بود تا مانند دانشگاه نسل سوم و چهارم بتواند توسعه پیدا کند.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در پاسخ به سوالی درباره این که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای توسعه ارتباط میان پارکهای علم و فناوری و صنعت گفت: براساس چند محور فعالیت شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری توسعه پیدا میکند ما در این کار موازی با صنعت تلاش میکنیم تا مشکلات صنعت و جامعه را برطرف کنیم.
آقای زارعی هنزکی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر هستند، افزود: این شرکتها قراردادهای زیادی را با صنعت منعقد کردند و به نوعی فصل مشترک میان دانشگاه و صنعت محسوب میشود.
در ادامه محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: وظیفه دانشگاه نشر و ترویج علم و دانش است و رسانههای یک ظرفیت قوی برای این عرصه به شمار میآیند چرا که میتوانند توسعه فناوری و نوآوری را از دانشگاه و پارکهای علم و فناوری انتشار دهند.
وی با بیان این که نوآوری و فناوری در ایران جوان است، افزود: دانشگاه وظیفه خود میداند که نوآوری را تجربه کند و این نشر را از طریق پارکهای علم و فناوری که تنها منحصر به یک فضای فیزیکی نیست در عرصه فناوری توسعه دهد و در این عرصه رسانهها میتوانند قویتر عمل کنند.
آقای نیلی احمدآبادی گفت: دانشگاه تهران نقش پیشرو در نشر، ترویج و مفاهیم علمی را ایجاد کرده است.
وی در ادامه با بیان این که دانشگاه در خلق نوآوری و فناوری تأثیرگذار است، افزود: دانش بدست آمده در دانشگاه در زنجیره فناوری تبدیل به شرکتهای زایشی میشود و امکان بقا را برای این دانش و توسعه آن در بازار فراهم میکند.
آقای نیلی احمدآبادی گفت: شرکتهای دانش بنیان حلقه وصلی برای صنعت بزرگ محسوب میشوند چنانچه صنعتهای بزرگ میتوانند در پارکهای علم و فناوری دفتر کار تأسیس کنند و از این طریق هم شرکتهای بزرگ را توسعه دهند و هم بازار نوآوری را تقویت کنند.