پخش زنده
امروز: -
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشورگفت: برای اجرا و تکمیل راه آهن بوشهر به شیراز در سال ۱۴۰۰ همه روشهای سرمایه گذاری داخلی و خارجی دنبال میشود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، عباس خطیبی امروز در بازدید از روند اجرای قطعات ۱۰ الف و ب راه آهن بوشهر به شیراز اظهار داشت: این طرح یکی از طرحهای دارای توجه و دارای اولویت در وزات راه و شهرسازی است.
وی افزود: در ادامه راه آهن اصفهان شیراز و برای اتصال به بندر بوشهر که از مباردی ورودی و خروجی کشور است این طرح بسیار مهم است. این طرح مشکلاتی داشت، اما در دو سال گذشته با پیگیری خوب مسئولان استان اکنون اجرای طرح شرایط مناسبی پیدا کرده است.
خطیبی گفت: دو قطعه ۱۰ الف و ب این راه آهن به طول ۲۵ کیلومتر از سختترین مراحل اجرای طرح است که اگر اجرایی شود روند اجرای کار در آینده آسانتر میشود.
وی افزود: برای تامین منابع مالی اجرای طرح علاوه بر بودجه عمومی روشهای دیگری، چون فاینانس و استفاده از بازار سرمایه هم دنبال میشود.
خطیبی گفت: در یک برهه زمانی روش فاینانس با طرف چینی دنبال شد که به علت تحریمها این طرح اکنون ناتمام مانده است. اما تامنی منابع طرح در قالب استفاده از بازار سرمایه با قدرت دنبال میشود.
وی افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده کشور برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.