اخبار « بررسی احکام فقهی مسائل روز، در درسهای خارج فقهِ معاصر » را در اخبار قرانی امروز پیگیر باشید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۲۱- ۱۰:۰۵

«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

بررسی احکام فقهی مسائل روز، در درسهای خارج فقه معاصر

دفتر فقه معاصرِ حوزهء علمیه قم چند سالی است, با توجه به تحولات جامعه, و پیدایش سوالات و شُبهات جدیدِ فقهی و همچنین تحقق منویات مقام معظم رهبری و مراجع عظام، بر تحول صحیح، دقیق، به‌روز و اجتهادی حوزه،, تدریس درس های خارجِ «فقه معاصر» را در برنامه ی آموزشی خود جای داده است. این آموزش ها از سال 97 در مدارس علمیه آغاز شده است, و همچنان ادامه دارد.

_ چهارمین همایش امر به معروف و نهی از منکر نیروی انتظامی 

این آیین امروز با حضور مسئولین کشوری و لشکری, به صورت غیرحضوری و در قالب ویدئو کنفرانس، در ستاد فرماندهی ناجا برگزار می شود.

_ یادواره ۱۳۱ شهید روحانی و طلبه استان یزد

این آیین، به همت کمیتهء روحانیون و طلاب کنگره ملیِ 4 هزار شهید این استان در مدسه مدینه العلم کاظمیهء یزد برگزار شد.

همچنین در این مراسم, از پوستر طرح های 4هزار, منبر صلواتی، اهدای 4 هزار جلد, کلام الله مجید به نیت هر شهید, و لوحی از اثر فاخر مصباح ولایت رونمایی شد. 

_ روایتی زیبا از مرمتِ بزرگترین قرآنِ کریمِ شبهِ قاره هند

پس از پوسیده شدنِ مُصحف شریفی که سه قرنِ پیش به دست هنرمند خوشنویس ایرانی, کتابت شده بود و اعلام ناتوانی مرمت این کتاب نورانی 30 جلدی در هند ، باز هم هنرمندان ایرانی دست به کار شده اند . بازسازی هر جزء، دو تا چهار سال طول می‌کشد که تاکنون شش جزءِ آن مرمت شده است .

_ نمایش محیطی- مذهبی، برای روایت مظلومیت بزرگ بانوی عالم هستی در تهران

همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها )، یازدهمین نمایش وارهء کوچه های بنی هاشم, در شهرکِ شماره 2 قصر فیروزهء پایتخت برپاشده و تا 2 بهمن نیز, میزبان دوستداران خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام ) است.

 

بیشتر بدانید : 

آرشیو کل اخبار قرانی 

 

 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha