اخبار « اختتامیه اولین کنگره بین المللی مکتب شهید سلیمانی » را در اخبار قرانی امروز پیگیر باشید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۲۰- ۱۰:۰۰
 
«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت سردار دلها / اختتامیه اولین کنگره بین المللی مکتب شهید سلیمانی

اولین کنگره بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی در مشهد مقدس به پایان رسید.
آیین پایانی ، با حضور جمعی از شخصیت‌های ملی، دانشگاهی و استانی به صورت مجازی و حضوری برگزار و مقرر شد ، این کنگره ، همه ساله و به صورت بین‌المللی با فعالیت دبیرخانه دائمی در مشهد مقدس برپا شود .

_ تعاملات قرآنی اوقاف و صدا وسیما/ مرحله نهایی مسابقات بین المللی قرآن در تلویزیون

آقای مهدی قره شیخلو، رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، درباره پوشش رسانه ای مسابقات بین المللی قرآن کریم با آقای جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما دیدار و گفت و گو کرد.
 
آقای قره شیخلو با بیان اینکه در مرحله مقدماتی که اواخر سال گذشته برگزار شد، ۶۰۰ نفر از ۷۰ کشور حضور داشتند و مرحله نیمه نهایی نیز با حضور ۴۳ نفر از ۲۶ کشور ادامه یافت، افزود: مرحله نهایی رقابت ها، سه روز در اسفند 99 و با حضور قراء 22 کشور جهان به صورت تلویزیونی برگزار می شود.
 
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما هم در این نشست با تاکید بر لزوم بررسی نقاط قوت و ضعف مسابقات سراسری قرآن کریم ورفع ضعف ها در برگزاری تلویزیونی مسابقات بین المللی، بر ضرورت بررسی امکانات دفاتر صداوسیما برای ضبط تلاوت قراء داوطلب تاکید کرد و گفت: تبلیغات رسانه‌ای این مسابقات و مستندسازی آن و مصاحبه با شرکت کنندگان در حاشیه رقابت ها نیز اهمیت بسزایی دارد.

_ توانمندی مردم ایران در همه زمینه ها / تغییر مسیر تاریخ دنیا و بشر، با عزم انقلابی یک ملت

حضرت آیت‌ الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در سخنانی تلویزیونی دیروز به مناسبت قیام ۱۹ دی سال ۵۶، در بخشی از بیاناتشان فرمودند: دیروز ملت ایران در سایه اتحاد، عزم راسخ، دینداری، حضور بهنگام و مجاهدت توانست با رقم زدن این انقلاب عظیم، مسیر تاریخ دنیا و بشر را تغییر دهد و امروز نیز ملت با توانایی‌ها و تجارب و امکانات بیشتر می‌تواند بر همه موانع در زمینه مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی فائق آید. 
 

خبر کامل سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در لینک زیر مشاهده کنید. 

 

https://www.iribnews.ir/00CVMt

_ ولایت پذیری از باورهای مردم ایران اسلامی

حجت الاسلام دکتر سید محمد باقر علم الهدی در گفتگوی روز گذشته اخبار قرآنی به مناسبت قیام نوزدهم دی 56 گفت: دلیل بقا و استمرار نظام اسلامی پیروی از امر ولایت است ، زیرا وقتی سخن از ولایت به میان می آید رابطه هدفمند و دستورهای دنیوی نیست بلکه امری دینی و قلبی است.
وی افزود: آن وقت دیگر مردم براساس تکلیف در صحنه حاضر می شوند و اگر هم در مقاطعی ضربه خورده ایم از عدم بصیرت برخی خواص بوده است. 

_ رونمایی از کتابی در رثای شهید هسته ای

در همایش ادبی فخر ایران؛ بزرگداشت شهید دانشمند محسن فخری زاده در تالار اندیشه حوزه هنری ، از کتاب فخر ایران رونمایی شد. این کتاب گزیده ای از اشعار شاعران مطرح کشور در مدح و رثای شهید فخری زاده، دانشمند هسته ای و صنعت دفاعی ایران است که به صورت یک مجموعه گردآوری شده است. 

_ چادر حجاب برتر / کارخانه حجاب شهرکرد

کارخانه حجاب شهرکرد ، پیشرو در تولید پارچه ی چادر مشکی در ایران . این شرکتِ تولیدی سالهااست با وجود مشکلات ، برای تامین این نیاز بانوان کشورمان پابرجاست و هم اکنون مفتخر است که تولیداتش با مشابه خارجی برابری می کند .

_ روایتی از عاشق‌ترین فرمانده در روز‌های نبرد با داعش/ عاشق ترین فرمانده / روایتی عاشقانه از سردار دلها

سردار برزگ ایثار و مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه ی مبارزه با کفر علاوه بر فرماندهی مقتدر و شجاع، همرزمی مخلص و دوست داشتنی بود. 

_ وقف، صدقه ایِ ماندگار / وقف مدارس علمیهء بقیه الله اعظم (عج) و ریحانهء نبی(سلام الله علیها)

براساس وصیت خیر نیک اندیش مرحوم حاج احمد اُمیدیان، یک ملک تجاریِ مسکونی, با ارزش 15 میلیاردی تومانی، وقف مدارسِ علمیهء بقیه الله اعظم (عج) و ریحانهء نبی(سلام الله علیها) شهرستان دِلفانِ استان لرستان شد.
 
 

بیشتر بدانید : 

آرشیو کل اخبار قرانی 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha