اخبار « امضای تفاهم نامه راهیان نور با تبلیغات اسلامی » را در اخبار قرانی امروز پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۷- ۱۰:۰۲
«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ تفاهم نامه راهیان نور با تبلیغات اسلامی / گامی جدید برای ترویج فرهنگِ والای ایثار و شهادت

با امضاء تفاهمنامه ی مشترک بنیاد حفظِ آثار و نشرِ ارزش های دفاع مقدس و سازمان تبلیغات اسلامی ، مجالی دیگر برایِ معرفیِ این فرهنگ ارزشمند در جامعه شکل گرفت .

رییس سازمان تبلیغات اسلامی این تفاهمنامه ی کتابت شده را یک اعتقاد عنوان کرد و گفت: مرور ارزش های دفاع مقدس، مرور ارزش های ناب اسلام است. 

حجت الاسلام قمی در ادامه افزود: سازمان تبلیغات اسلامی با ظرفیت های بی بدیل و گسترده جامعه قرآنی، هیأت های مذهبی و هنری و تبلیغی حتماً برای تبیین مکتب امام خمینی(رحمه الله علیه) و حاج قاسم به این هم افزایی دامن خواهد زد و منشأ برکات زیادی خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس هم گفت: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از پیشتازان در حوزه نشر ارزش های دفاع مقدس است. و این تفاهم نامه با هدف هم افزایی بیشتر منعقد شد .

_ راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس در همه استانها تا 1404

سردار بهمن کارگر درادامه با اشاره به راه اندازی 19 موزه ی دفاع مقدس از سال ۹۶ تاکنون گفت: تا سال ۱۴۰۴ همه استان های کشور دارای موزه خواهند بود و مبنای فعالیت این اماکن ، استکبار ستیزی است .

رونمایی از ۱۵ اثر فرهنگی هنری و رسانه ای با موضوع دفاع مقدس آخرین برنامه ی این نشست بود . 

_ گرامیداشت شهدای خراسانی هویزه 

آیین گرامیداشت و چهلمین سالگرد شهادت 8 دانشجوی خراسانی منطقه هویزه  با حضور تولیت آستان قدس رضوی و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) برگزار شد.

حجت الاسلام مروی در این مراسم گفت: این شهدا، 8 دانشجوی اعزامی از منطقه خراسان بودند که در 16 دی سال 1359 در درگیری با دشمن بعثی در منطقه هویزه به شهادت رسیدند.هم اکنون یادمان شهدای هویزه و فرمانده دلاورسپاه هویزه شهیدسید حسین علم الهدی که در سال 1362 احداث شده است در 25 کیلومتری جنوب‌غربی این شهر و جنوب رودخانه کرخه‌ نور قرار دارد. 

_ معافیت پرداخت عوارض برای زائران اربعین 1400

بنابر مصوبه کمیسیون تلفیق، مقرر شد از زائران عتبات و مرزنشینان یک بار در سال مالیات گرفته شود که براین اساس زائران اربعین از ۴ شهریور تا  ۲۲ مهر ۱۴۰۰ از پرداخت عوارض معاف شوند.

_ وزارت بهداشت میزبان جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان

وزارت بهداشت، میزبان برگزاری سی‌وپنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان. حجت الاسلام مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و رییس شورای هماهنگی فعالیت های قرآن و عترت در دانشگاه‌ها، در حکمی خطاب به دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این وزارتخانه را به عنوان میزبان سی‌وپنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور معرفی کرد. 

_ اعلام نتایج آزمون های نهمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم

با پایان این مرحله، ۱۰۸ تفر شامل ۹۲  قاری و ۱۶ مدرس، با کسب حد نصاب لازم، مجوز ورود به مرحله سوم و نهایی نهمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان را دریافت کردند. آزمون مرحله سوم که به دروس نظری اختصاص دارد، نیمه دوم بهمن برگزار خواهد شد. 

_ آزمون سطح 4 مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی حوزه

آزمون مقطع سطح 4 مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی حوزه علمیه قم.در این آزمون که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد، 40 داوطلب تحصیل در رشته تفسیر، گرایش اخلاق در قرآن رقابت کردند. نتایج آزمون کتبی تا 2 هفته آینده اعلام می شود و از پذیرفته شدگان برای شرکت در مصاحبه علمی، دعوت خواهد شد. 

_ بچه های مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور

مساجد از صدر اسلام تاکنون نقشی بی بدیلی در استحکام حکومت اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس داشتند و تربیت‌یافتگان مسجدی بیشترین نقش را در این دوران ایفا کردند .

در این ایام کرونایی مسئولان ستاد فهما از فضای مجازی برای تقویت فرهنگ دینی و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و فاطمی بهره می گیرند .

_ امروز سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت آیت‌الله شیخ محمدتقی بهجت فومنی

این مرجع عالیقدر جهان تشیع، در چنین روزی ، بیست و دوم جمادی‌الاولی سال ۱۴۳۰ هجری قمری ، برابر با بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۸شمسی ،چشم از جهان فروبست و پیکر مطهرش در حرم بانوی کرامت آرام گرفت .

- خدمت بی منت به مردم و انقلاب اسلامی / قدردانی از خدمات امام جمعه سابق بافق

در مراسمی از خدمات ۲۵ ساله حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه سابق بافق قدردانی و حجت الاسلام رضا سعادت فر به عنوان امام جمعه جدید این شهرستان معرفی شد. چندی پیش حجت الاسلام سلیمانی که خدمتگزاری اش زبانزد خاص و عام است، به دلیل کسالت از این سمت استعفاء داد. 

بیشتر بدانید : 

آرشیو کل اخبار قرانی 

 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha