اخبار «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور را ممنوع اعلام کردند » را در اخبار شامگاهی مشاهده کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۹- ۲۲:۰۰

«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور را ممنوع اعلام کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی تلویزیونی به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم، بر ضرورت حراست از یاد و نام این قیامِ تعیین‌کننده و مضمون دینی و ضدّامریکاییِ آن تأکید کردند و با افتخارآمیز خواندن تولید واکسن کرونا در کشور، گفتند: حضور منطقه‎ای و ثبات‌آور و افزایش قدرت دفاعی و موشکی ایران ادامه خواهد یافت، در مورد برجام هم ما اصرار و عجله‌ای برای بازگشت امریکا نداریم مهم این است که تحریم‌ها باید فوری و کامل برداشته شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه، ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور را ممنوع اعلام کردند و گفتند: آمریکایی‌ها اگر توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشورشان به‌وجود نمی‌آمد که در یک روز حدود ۴ هزار نفر تلفات داشته باشند. ضمن اینکه اساساً به آن‌ها اعتمادی نیست و گاهی این واکسن‌ها را برای آزمایش بر روی ملت‌ها است.

خبر کامل سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در لینک زیر مشاهده کنید. 

https://www.iribnews.ir/00CVMt

  _ خداحافظی با اتاق عمل چشم

متخصصان ایرانی روشی نوین برای درمان بیماری های چشمی پیدا کردند.
شرکت دانش بنیان ایرانی « مداریا » پس از پنج سال پژوهش، برای نخستین بار در جهان توانست روشی نوین برای درمان بیماری های چشمی ارائه کند.
 
براساس این روش انواع بیماری های چشم، بدون نیاز به اتاق عمل و در مطب پزشکان، بدون درد و بیهوشی و با هزینه ای کمتر از سابق، درمان می شود.
 
این روش نوین درمانی، با حضور جمعی از پزشکان و متخصصان داخلی و همچنین پزشکان و کارشناسان 22 کشور خارجی به صورت نشست تصویری، به شکل زنده ، اجرا شد.

_ کولبران ساماندهی می شوند

رئیس قوه قضائیه در نشست خبری پایان سفر دو روزه‌اش به کرمانشاه از وزارت نیرو خواست موضوع اختصاص حق‌آبه از سد داریان به مردم پاوه را پیگیری کند.حجت الاسلام و المسلمین رئیسی همچنین از تشکیل کارگروهی برای ساماندهی کولبری در این استان تا یک ماه دیگر خبر داد. 

_ پایگاه راهبردی موشکی نیروی دریایی سپاه در سواحل خلیج فارس رونمایی شد

یکی از پایگاه های راهبردی موشکی نیروی دریایی سپاه در سواحل خلیج فارس در مراسمی با حضور فرمانده کل سپاه رونمایی شد. سردار سلامی، با اشاره به اینکه این مجموعه یکی از چندین تاسیسات نگه دارنده موشکهای راهبردی نیروی دریایی سپاه است گفت موشکهای نگهداری شده در این پایگاه با ویژگی نقطه زنی و قدرت تخریب بسیار بالا، توانایی عبور از تجهیزات جنگ الکترونیک دشمن را دارا هستند.

_ بررسی نحوه پیگیری حقوقی و مجازات ترامپ و عاملان ترور فرماندهان مقاومت

در نخستین همایش بررسی ابعاد حقوقی ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در دانشگاه بغداد استادان و نمایندگان مجلس عراق نحوه پیگیری حقوقی و مجازات ترامپ و عاملان ترور این فرماندهان مقاومت را بررسی کردند. 

_ صادرات محصولات دانش بنیان ها حدود یک میلیارد دلار / تا 5 ماه آینده 82 ماده اولیه دارویی، داخلی سازی می شود

به گفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان داخلی به حدود یک میلیارد دلار رسیده و تا 5 ماه آینده بیش از 82 ماده اولیه دارویی، داخلی سازی می شود.

_ ساری ، آمل ، نکاء ، فریدونکنار و قائمشهر؛  قرمز کرونایی 

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار جانباختگان کرونا به نسبت دیروز 18 نفر کمتر شده و در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵ بیمار جان خود را از دست دادند . مجموع جان باختگان این بیماری در کشورمان هم به رقم ۵۶ هزار و ۱۸ نفر رسید.آن طور که خانم لاری گفته در حال حاضر، وضعیت شهرستان های ساری ، آمل ، نکاء ، فریدونکنار و قائمشهر در استان مازندران قرمز است.

_ آمریکا به اندازه ادعاهایش بزرگ نیست

رئیس جمهور فعلی آمریکا بالاخره به انتقال آرام قدرت تن داد و گفت دولت جدید آمریکا روز 20 ژانویه یعنی 12 روز دیگر معرفی خواهد شد.
 
همزمان رسانه های آمریکایی اعلام کردند، تیم حقوقی ترامپ از شکایت خود به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، دست کشید. اما فضای سیاسی آمریکا همچنان تحت تاثیر حمله گسترده معترضان به ساختمان نهاد قانونگذاری این کشور است.
 
در پی حمله معترضان نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ساختمان کنگره، شهردار واشنگتن به مدت 15 روز وضع اضطراری اعلام کرده و نیروهای گارد ملی در محوطه این ساختمان مستقر شده اند.
 
بیش از 130 نماینده آمریکایی از جمله رئیس مجلس این کشور، خواستار برکناری زودهنگام ترامپ از قدرت شده اند. 
چند مقام ارشد آمریکایی، از جمله رئیس پلیس کنگره آمریکا، و وزرای حمل و نقل و آموزش این کشور هم، در واکنش به تحولات 48 ساعت گذشته آمریکا استعفا کرده اند.
 
وزیر امور خارجه آلمان هم در واکنش به حمله معترضان آمریکایی به کنگره گفته، برایش دردناک است که در نتیجه این اتفاق، کشورهایی مثل ایران، روسیه و چین که رقبای آمریکا و متحدان اروپایی اش هستند، می توانند نتیجه گیری کنند که این قدرت ها نمی توانند جوامع شان را اداره کنند.
کالین پاول وزیر خارجه اسبق آمریکا هم گفته، بعد از این، رقبای آمریکا این کشور را مسخره می کنند و می گویند آمریکا به اندازه ادعاهایش بزرگ نیست. 

_ افزایش دمای هوا و غلظت آلاینده‌های جوی

به پیش بینی هواشناسی تا 4 روز آینده دمای هوا و غلظت آلاینده‌های جوی در بیشتر استان های کشور بیشتر می شود و کیفیت هوا هم برای گروه‌های حساس و در برخی ساعات برای عموم ناسالم خواهد بود.
  
 
بیشتر بدانید : 
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha