اخبار « شورش و هرج و مرج در واشنگتن » را در اخبار بامدادی امروز پیگیری کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۸- ۰۹:۰۰

«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ شورش و هرج و مرج در واشنگتن / 4 کشته و صدها بازداشتی در حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا

طرفداران ترامپ با حمله به ساختمان کنگره، جلسه مشترک سنا و مجلس نمایندگان برای تایید نتیجه انتخابات را برای چند ساعتی تعطیل کردند.

شورش در واشنگتن بازتاب گسترده ​‏ای در جهان داشت و حتی بسیاری از سیاستمداران غربی، آن را یک بی آبرویی سیاسی برای آمریکا و شرم آور خواندند.

پلیس واشنگتن از کشته شدنِ چهار تَن، در درگیریهای ساختمان کنگره خبر داد. پس از آرام شدن نسبی اوضاع، جلسه کنگره از سر گرفته شد و نتایج آرای کالج الکترال, تایید شد.

در کاخ سفید، موج استعفا راه افتاده و فشارها برای استضیاح و برکناری ترامپ افزایش یافته.

سی اِن اِن اعلام کرد: احتمال استعفای دسته جمعیِ مقامات بلندپایه دولتِ تِرامپ , وجود دارد. شهردار واشنگتن هم تا روز تحلیف بایدن به مدت 15 روز در این شهر حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

_ بهره برداری از طرح های دانش بنیان و کشاورزی در چهار استان  

_ بهره برداری از واکسن های تب برفکی و آنفولانزای فوق حاد پرندگان

تولید واکسن های تب برفکی و آنفولانزای فوق حاد پرندگان دو طرحی است که در استان البرز به بهره برداری می رسد.

_ افتتاح سامانه''پرتودهی صنعتی چندمنظوره ی گاما''

در شهرکرد چهار مَحال بختیاری هم، سامانه''پرتودهی صنعتیِ چندمنظوره ی گاما''،و در شیراز و مشهد نیز کارخانه های نوآوری، به بهره می رسد. این طرح های ملی با سرمایه گذاری 452 میلیارد تومان برای 7 هزار و 150 نفر ''اشتغال'' ایجاد می کند. 

_ رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز قیام 19 دی مردم قم علیه رژیم ستمشاهی، به صورت "تلویزیونی" با مردم  سخن خواهند گفت

این سخنرانی ساعت 11 روز جمعه 19 دی 1399 به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی یک و خبر، و رادیو ایران پخش خواهد شد. سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در سالروز قیام 19 دی، هر سال با حضور هزاران نفر از مردم قم در حسینیه امام خمینی برگزار می‌شد که امسال به علت شیوع ویروس کرونا، بدونِ حضور جمعیت و به صورت تلویزیونی, انجام خواهد شد. 

_ سفر رئیس قوه قضائیه به کرمانشاه

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در نوزدهمین سفر استانی خود صبح امروز وارد کرمانشاه شد. بررسیِ مسائل و مشکلات"قضائی حقوقی" استان و حضور در شورای اداری و شورای قضائی کرمانشاه از جمله دستورهای کاری رئیس قوه قضائیه در این سفر "یک روزه "است. 

_ نخستین روز سفر نظارتی رئیس مجلس به  چهارمحال و بختیاری

رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین روز سفر نظارتی به استان چهارمحال و بختیاری از چند شهر این استان بازدید کرد.آقای قالیباف با حضور در میان مردم، در جریان مشکلاتشان از قبیل نبود آب شرب، بیکاری، و مشکلات اقتصادی قرار گرفت. 

_ رونمایی  از  یادمان شهید سردار سپهبد، حاج قاسم سلیمانی

به مناسبت نخستین سالگردِ شهادت سردار سپهبد، حاج قاسم سلیمانی، از یادمانِ این شهید والامقام، با حضور فرمانده کل سپاه، در میدان شورای شهر کرمان، رونمایی شد. سردار سلامی, همچنین با حضور بر مزار شهید سلیمانی، با آرمان های والای آن شهید والامقام، تجدید پیمان کرد.

_ موفق تمرین های عملیاتی رزمایش پهپادی ارتش

دومین و آخرین روز رزمایش پهپادی ارتش، با اجرای موفق تمرین های عملیاتی همراه بود.  انهدام دقیقِ اَهدافِ هوایی با استفاده از پهپاد کرار و شلیک موشک هوا به ‌هوای آذرخش، و انهدام اهداف سطحی، استحکامات و مواضع دشمن با پَهپادهای کرار مجهز به بمب‌های 500 پوندی، ازجمله اقداماتِ عملیاتی انجام شده در این بخش از تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش بود .

در اجرای مرحله اصلیِ این رزمایش، پهپادهای انتحاری برد بلند, با طی مسافت 1400 کیلومتر از سواحل مَکران، هدف پیش‌بینی شده در منطقه تمرین را با موفقیت, منهدم کردند.

_ ادامه سیر نزولی کرونا در ایران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:  این سیر نزولی به علت اجرای موفق طرح شهید سلیمانی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی بوده است.

دکتر نمکی گفت: 160 شهرِ قرمز و نارنجی کشور در حال تبدیل شدن به شرایط زرد هستند.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به جَهِش های ویروسی گفت: تاکنون فقط یک موردِ مثبتِ اِبتلا به کرونای جهش یافتهِ انگلیسی, در کشور, مشاهده شده و نفر دوم، همسر همان مُبتلایِ اول است و جز آن، هیچ موردی از کُرونای انگلیسی در ایران وجود ندارد.

دکتر مردانی متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کُمیته کشوری ستاد مقابله با کرونا هم در برنامه تیترِ امشبِ شبکه خبر گفت: مرگ و میر کرونای انگلیسی نسبت به ویروسِ قبلی, بیشتر نیست و از این نظر نگران نیستیم. دکتر مردانی افزود: تفاوت کرونای انگلیسی با ویروس کرونای قبلی این است که به شدت آلوده کننده است.

 

بیشتر بدانید: 

آرشیو کل اخبار بامدادی 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha