اخبار «  _ نام نویسیِ مرحله سوم مسکنِ ملی، از ۱۸ دی » را در اخبار تهران پیگیری کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۷- ۰۰:۰۰
«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_  نصب هزار دستگاه سانتریفیوژ IR2n / سخنگوی سازمان انرژی اتمی غنی سازی تا 60 درصد امکانپذیر است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: کار نصب 1000 دستگاه سانتریفیوژ IR2n آغاز شده و تا سه ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم با اشاره به اینکه غنی سازیِ اورانیوم، تا 60 درصد، در کشور امکانپذیر است گفت: بر اساس مصوبه مجلس، اگر در مواردی، نیاز به غنی سازی بالای 20 درصد باشد، باید زیرساخت های آن فراهم شود. 

 

_ رونمایی از ده ها فروند پهپاد رزمی، بمب افکن، رهگیری، شناسایی، جنگالی و انتحاری تولید شده در صنایع دفاعی کشور

در نخستین روز از رزمایش پهپادی ارتش، ده ها فروند پهپاد رزمی، بمب افکن، رهگیری، شناسایی، جنگالی و انتحاری تولید شده در صنایع دفاعی کشور رونمایی شد. 

_ کره جنوبی، به علت آلودگیِ زیست محیطی در خلیج فارس، باید خسارت پرداخت کند

دبیر انجمن کشتیرانیِ ایران گفت: کره جنوبی، به علت آلودگیِ زیست محیطی در خلیج فارس، باید خسارت پرداخت کند.  آقای پل مه، بعد از توقیف کشتی کره ای گفت: این شناور، قوانینِ زیست محیطیِ دریا را، پی در پی نقض کرده است.
 
کشتی کره جنوبی، با بیش از هفت هزار تُن اِتانول، از مبدأ عربستان به سمت هند در حرکت بود، که در آب های خلیج فارس، توقیف، و به یکی از بنادر ایران، هدایت شد.
 
همزمان سخنگوی دولت، برخی اتهامات، کره جنوبی درباره ایران را رد کرد و گفت : اگر کسی گروگانگیر باشد، دولت کره جنوبی است، که به بهانه واهی، میلیاردها دلار از منابعِ ایران را، به گروگان گرفته است. هم اکنون بیش از7 میلیارد دلار از پول ایران، در کره جنوبی مسدود است.

 _ دو رقمی شدن فوتی های کرونا در کشور بعد از چندین ماه

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته، 98 نفر در کشور به دلیل ابتلا به بیماری کرونا، جان خود را از دست دادند. 686 نفر از مبتلایان هم در این مدت، در بیمارستان بستری شده اند.

_ شناسایی یک مورد کرونای انگلیسی در کشور 

طبق اعلام وزارت بهداشت هم، چهار شهرستان ساری، آمل ، رامسر و سوادکوهِ شمالی، همگی در استان مازندران، همچنان در وضع قرمزِ کرونایی قرار دارند.

وزیر بهداشت از شناسایی نخستین موردِ ابتلا به کرونای انگلیسی در کشور هم، خبر داد.

 

_ ادامه رکورد زدنی و تشدید بحران کرونا در آمریکا و اروپا/ فوت دو هزار شهروند آمریکایی در یک روز / ابتلای 60 هزار نفر در انگلیس

فوت دو هزار شهروند آمریکایی دیگر براثر کرونا، شمار تلفات ناشی از این ویروس را در این کشور به362هزار نفر رساند.

بیش از21میلیون و 354هزار نفر هم در آمریکا با کرونا درگیرند. سی ان ان در گزارشی اعلام کرد: در شهر لس آنجلس آمریکا، هر شش ثانیه یک نفر کرونا می گیرد.

در اروپا، انگلیس با بیش از75 هزار مورد مرگ ناشی از ابتلا به کووید 19 یکی از داغدارترین کشورهای اروپایی است. وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرده در24 ساعت گذشته تعداد مبتلاین به رقم بی سابقه 60 هزار نفر رسیده.

تعطیلات کرونایی در آلمان هم تا سه هفته دیگر تمدید شد و در ایتالیا هم اجرای محدودیت های سخت گیرانه کرونایی و اعمال قرنطینه سراسری 15 روزه، خیابان های شهرهای بزرگ این کشور را خالی از جمعیت کرده است. 

_ مقابله بامحتوای خلاف واقع در فضای مجازی

شورای عالی فضای مجازی، سند الزاماتِ پیشگیری و مقابله با نشرِ اطلاعات، اخبار و محتوای خلافِ واقع در فضای مجازی را، تصویب کرد. طبق این سند، قوه قضائیه برای پیشگیریِ موثر از جرایم، طی سه ماه، اقداماتِ لازم را برای عملیاتی کردن مصوبه، انجام می‌دهد. 

_ توزیع کمکهای مومنانه ی جامعه کارگری و کارفرمایی

در مراسمی، توزیع کمکهای مومنانه ی جامعه کارگری و کارفرمایی، با همکاری سازمان بسیج، در قالب صد هزار بسته معیشتی و جهیزیه، در سراسر کشور آغاز شد

_ بهره برداری از طرحِ عمرانی، تولیدی، تحقیقاتی و کشاورزی، در آذربایجان غربی

با حضور وزیر جهاد کشاورزی، ۱۳۱ طرحِ عمرانی، تولیدی، تحقیقاتی و کشاورزی، در استان آذربایجان غربی، به بهره برداری رسید. با اجرای این طرحها ، برای حدود 500 نفر، اشتغال ایجاد شده است. وزیر آموزش و پرورش هم، ۷۴ طرح آموزشی و پرورشی را، در پنج استان، افتتاح کرد.

 _ نام نویسیِ مرحله سوم مسکنِ ملی، از ۱۸ دی

نام نویسیِ مرحله سوم مسکنِ ملی، از پنجشنبه ۱۸ دی، آغاز می‌شود. وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد، این دوره از ثبت نام، تا ساعت ۲۴ روز ۲۵ دی ادامه دارد. 

 _ تحویل بخشی از تعهدات ایران خوردو دیزل

در مراسمی، بخشی از قراردادهای در دست اجرای ایران خوردو دیزل، برای شهرهای تهران، مشهد، همدان، صدرا، و کرمان، اجرایی، و یکصد دستگاه از این تعهد، تحویل بهره برداران شد. مدیرعامل ایران‌خودرو در این مراسم گفت : در صورت حمایت مالی و تضمین خریدِ محصولات، ناوگان حمل و نقل عمومیِ کشور را، از واردات بی‌نیاز میکنیم.

 _ معرفی برگزیدگان جایزه ادبی جلال آل احمد

برگزیدگان سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد، در برنامه شب های هنرِ شبکه چهار سیما، معرفی شدند. امسال در بخش داستان و رمان 820 اثر، در بخش داستان کوتاه 342 اثر، در بخش نقد ادبی 76 اثر، و در بخش مستند نگاری 474 اثر ، به دبیرخانه ارسال شده بود.

_ بارش سنگین برف در شمال غرب اسپانیا / سیلاب در برخی مناطق بولیوی

بارش سنگینِ برف در شمال غربِ اسپانیا، سبب بسته شدن جاده ها و اختلال در عبور و مرور شد. چندین مورد ریزش بهمن هم، گزارش شده و براثر سیلاب در برخی مناطق بولیوی چهار نفر جان خود را از دست دادند.

  _ آبرسانی به روستاها در مرکزی و فارس

در مراسمی، به ۱۳۷ روستا در استان مرکزی و فارس، آبرسانی شد.  براساس اعلام وزیر نیرو، از ابتدای سال 99 تاکنون، 195 طرح، بزرگ در صنعت آب، برق، و فاضلاب افتتاح شده و 55 طرح هم تا پایان سال، به بهره برداری می رسد.

_ عوارضِ گمرکی، از وارداتِ لوازم آرایشی از سال آینده

کمیسیون تلفیق مجلس، در ادامه بررسی لایحه بودجه، مصوب کرد: سال آینده، 15 درصد عوارضِ گمرکی، از وارداتِ لوازم آرایشی گرفته شود.

_ زائران اربعین هم از پرداختن عوارض، معاف شدند

همچنین مقرر شد: از زائران عتبات و مرزنشینان، یک بار در سال عوارض اخذ شود. زائران اربعین هم از پرداختن عوارض، معاف شدند.

_ معرفی متخلفان قانونِ هوای پاک به قوه قضائیه

اعضای کمیسیون کشاورزی و محیط زیستِ مجلس هم، با حضور مقاماتی از دولت و راهنمایی رانندگی، عللِ آلودگی هوای تهران را بررسی کردند. رئیس این کمیسیون گفت : دستگاه هایی که قانونِ هوای پاک را اجرا نکنند، به قوه قضائیه معرفی می شوند.

_ توافق صادرکننده های نفت برای کاهش تولید

کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک، موسوم به اوپک پلاس، در نشست وزارتی خود که به صورت مجازی برگزار شد توافق کردند که تولید روزانه نفت ۷ میلیون و ۱۲۵ هزار بشکه برای ماه بعد و ۷ میلیون و ۵۰ هزار بشکه برای دو ماه بعد یعنی ماه مارس کاهش یابد.

وزیران اوپک پلاس برای دو ماه آینده اما به روسیه و قزاقستان مجوز افزایش تولید ۱۵۰ هزار بشکه‌ای دادند.

_ امکان استفاده از تلسکوپ "چشم آسمان" برای دانشمندان فراهم شد

جامعه علمی جهانی هم از چند ماه دیگر می توانند از تلسکوپ ۵۰۰ متری چین استفاده کنند.

این تلسکوپ عظیم موسوم به "چشم آسمان" از اول آوریل، ده اردیبهشت بروی دانشمندان باز می‌شود. بشقاب سهموی این تلسکوپ، بزرگترین رادیوتلسکوپ دهانه کروی جهان است که برای ردیابی تپ اخترها و دیگر اهداف نجومی پر انرژی استفاده می شود.

از این تلسکوپ گاهی اوقات هم برای جستجوی حیات بیگانه استفاده خواهد شد. دانشمندان غیر چینی باید درخواست های خود را برای استفاده از داده های این تلسکوپ به صورت آنلاین به اداره رصدخانه های نجومی ملی چین ارسال کنند.

_ یزد، شهر ملی زیورآلات

می گویند هنر ذاتی صنعتگرانش در طلاست. «یزد» ، شهری که حالا به عنوان شهر ملی زیورآلات به ثبت رسید.

 

بیشتر بدانید : 

آرشیو کل اخبار ساعت 24 شبکه تهران

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha