اخبار ثابت ماندن قیمت نان و مواد شوینده را در خبر امروز ساعت ۱۴ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۸- ۱۵:۳۱
 
امروز به روایتی، سالروز شهادت دخت گرامی رسول خاتم صلوات الله علیه است. بانویی آسمانی که پیامبر در وصفش فرمود: همانا خداوند با خشمِ او خشمگین و با رضایت و خشنودیِ او خشنود می‌شود. ایام فاطمیه رو به همه شیعیان و دوستداران خاندان نبوت، تسلیت عرض می کنیم.
 

برای گسترش عدالت، باید نواقص دستگاه قضایی از بین برود

دستور رئیس قوه قضائیه به مسئولان قضایی: همه باید خود را در قبال اجرای سند تحول قضایی مسئول بدانند. برای دستیابی به رضایت مردم و گسترش عدالت در یک حرکت پرشتاب جمعی، باید نواقص ،کاستی و ضعف های دستگاه قضایی از بین برود.
 
رئیس قوه قضائیه گفت: آنچه در سند تحول قضایی آمده ابرچالش هایی است که از میان صدها چالش، مورد توجه قرار گرفته و ۸۰ آئین نامه و دستورالعملی که تا به حال صادر شده در چارچوب همین سندِ تحول بوده. 
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در نشست فصلی شورای عالی قوه قضائیه با شورای قضایی استان ها، گفت سند تحول قضایی، نقشه راه و تضمین کننده اجرای عدالت و رضایتمندی مردم و رفع کم و کاستی ها و حرکت پرشتاب به سمت دستگاه قضایی مطلوب است و همه در دستگاه قضا خود را مسئول تحقق آن بدانند.
 
رئیس دستگاه قضایی همچنین بر لزوم تغییر نگرش و رویکردها در اجرای سند تحول تاکید کرد. 
 
رئیس قوه قضائیه همچنین سیاسی بودن را، شناخت جامعه و ضرورتهای آن تعریف کرد و گفت: شهید سپهبد قاسم سلیمانی الگوی شناخت جامعه و نیازهای آن بود و با ایفای نقش در میدان ، ظرفیتهای زیادی را در منطقه زنده و نیروهای آماده به کار را در کشورها شناسایی کرد.

رأی‌گیری رد یا تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ ؛ فردا سه شنبه

جلسه غیر علنی و غیر رسمی بهارستان درباره تایید یا رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ ؛​ کمیسیون تلفیق فردا درباره کلیات بودجه سال بعد رای گیری می کند.
 
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس درباره جلسه غیر علنی و غیر رسمیِ امروزِ مجلس درباره کلیات بودجه سال آینده گفت: 10 نفر از مخالفان و موافقان، نظر خود را درباره بودجه اعلام کردند و مقرر شد، فردا قبل از آغاز جلسه علنی، نمایندگان، جمع‌بندیِ نظرات خود را اعلام کنند.
آقای فرهنگی گفت: اگر کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق تایید شود، به مدت دو هفته درآمدها و هزینه‌های بودجه، بررسی و به صحنْ ارجاع می‌شود، اما اگر رد شود بلافاصله به صحن ارجاع خواهد شد. .
 
نایب رئیس مجلس هم با اشاره به نامه هفته قبل رئیس مجلس به رئیس جمهور و اشکالات اساسی بودجه 1400 گفت: دولت اشکالات فنی بودجه را اصلاح و بودجهِ عملیاتی ارائه کند، که نتیجه آن تحمیل تورم نباشد.
 
اقای نیکزاد در حاشیه جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: اصلاح دولت باید به توسعهِ زیرساخت‌ها بیانجامد تا به عدالت اجتماعی نزدیک‌تر شویم.
 
آقای نیکزاد گفت: بودجهِ سال آینده مشکلات عدیده‌ای دارد و برخلاف سیاست‌های کلی، وابستگی به نفت در ان افزایش یافته و از نظر تراز عملیاتی، کسری قابل توجهی دارد.
 
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به وعده وزیر صنعت معدن و تجارت درباره قیمت فولاد هم اشاره کرد و گفت آقای رزم حسینی وعده داده قیمت فولاد به کمتر از 10 هزار تومان می رسد، اما در دو هفته گذشته بهای این کالا روند صعودی گرفته .
 
آقای نیکزاد درباره افزایش قیمت قیر هم گفت مشخص نیست در یک ماه گذشته چه اتفاقی افتاده که پس از اصلاح قانون بودجه سال 99 مبنی بر تحویل قیر رایگان ، قیمت این فرآورده افزایش یافته .آقای نیکزاد گفت قیمت قیر نباید به دلیل انحصار افراد خاص افزایش یابد. 

قیمت نان و مواد شوینده ثابت ماند

با مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت نان و مواد شوینده ثابت ماند، قیمت مصوب تخم مرغ هم سه هزار تومانی برای مصرف کننده افزایش یافت.
 
دو ماهِ پیش هم وزیر جهاد کشاورزی از افزایش قیمتِ یک شانهِ 30 تایی تخم مرغ به 29 هزار تومان خبر داده بود. امروز وزیر صنعت در نشست ستاد تنظیم بازار، از سیاستش برای عرضهِ فراوانِ کالا در بازار گفت و اینکه با افزایش عرضه و بازرسی‌های گسترده به ویژه در ایام پایانی سال، بازار متعادل پیش خواهد رفت.
وزیر صنعت از دستگاه‌های نظارتی خواسته کنترل انبار‌ها و بنکداران را به طور هوشمند، دنبال کنند.

تسهیلات بانکی که به صنعت و تولید می رسد؛ بسیار کم است

وزیر صنعت می گوید: جهش تولید و افزایش اشتغال از اولویت های اصلی وزارت صنعت است اما مقدار بسیار کمی از تسهیلات بانکی به صنعت و تولید می رسد.
 
آقای رزم حسینی گفته: از بیش از 900 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی کمتر از شش درصدِ آن به صنعت و اشتغال اختصاص پیدا می کند و 90 درصدِ تسهیلات به 10 درصدِ افراد می رسد.

رمز دوم پویا امن‌تر شد

مرحله سومِ طرحِ رمز دومِ پویا از امروز با هدف افزایش امنیت تراکنش های بانکی، در همه بانک ها اجرا می شود.
 
با اعلام بانک مرکزی در پیامک ارسالی بانک علاوه بر رمز دوم، نامِ کارت مبدا و مقصد به همراه مبلغ هم پیامک می شود و فرد می تواند اطلاعات دقیق تری از کارتِ مقصدِ خود در اختیار داشته باشد.
 
همچنین رمز دریافتی در بازه زمانیِ محدود و فقط برای همان تراکنشِ درخواستی معتبر است و در صورتیکه هر یک از این اطلاعاتِ تراکنش تغییر کند، رمزِ دریافت شده معتبر نبوده و تراکنش انجام نخواهد شد.
 
این طرح که چند روزی است در برخی بانک ها هم اجرایی شده، نقش مهمی در کاهش کلاهبرداری ها در تراکنش های بانکی دارد. بر اساس آمار بانک مرکزی، با اجرای طرح رمز دوم پویا از سال گذشته تاکنون، آمار تراکنش های مشکوک بیش از 85 درصد کاهش یافته است.

کارت ورود به آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی از امروز

داوطلبانِ هشتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی از امروز می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش، کارت ورود به آزمون را دریافت کنند.
 
در این آزمون که قرار است 11 و 12 دی برگزار شود، بیش از ۵۶۲ هزار داوطلب برای استخدام در ۸۱ دستگاه اجرایی با هم رقابت می کنند.
امروز سخنگوی کمیسیون آموزشِ مجلس هم از تصویب برگزاری آزمونِ مجدد برای جذب 6 هزار آموزشیارِ نهضت سواد آموزی خبر داد. برخی از این افراد به علت کرونا در آزمون استخدامیِ تیرماه شرکت نکرده بودند یا در این آزمونْ پذیرفته نشده بودند.

تازه ترین آمار کرونا ؛ ۸ دی

در تازه ترین آمار سخنگوی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا امروز پنج هزار و 908 بیمار جدیدِ مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و 121 بیمار هم جانباخته اند. همچنین 798 نفر بستری شدند و شمار بیماران تحت مراقبت های ویژه به پنج هزار و 174 نفر رسید.
 

  کاهش دو برابری روند فوتی ها و ابتلای کرونا با طرح شهید سلیمانی 

طرح شهید سلیمانی روند کاهشی شدن منحنی فوت و ابتلا را 2 برابر کرده است. وزیر بهداشت می گوید:پیش از شروع طرح شهید سلیمانی کاهش میزان جانباختگان تا ۱۰ درصد در ماه و بستریها تا ۳۰ درصد برآورد شده بود اما امروز حدود ۶۰ درصد کاهش مرگ و میر در یک ماه را تجربه کردیم و بستری هم کاهش بسیار چشمگیرتری داشته است.
 
امروز در نشست طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، که با ارتباط تصویری برگزار شد؛ فرمانده کل سپاه هم از پیوند بسیج و کارکنان درمان برای کنترل کرونا گفت و با اشاره به موفقیت طرح شهید سلیمانی و افزایش همکاریهای اجتماعی گفت: امروز ما متفاوت با همه دنیا در حال تجربه نزول منحنی ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا هستیم.
 
ما فرمول‌های غلبه بر ویروس را پیدا کرده ایم و توانسته ایم از ارزش‌های اعتقادی خود کمک بگیریم و آن‌ها را در مدیریت بیماری کرونا مداخله دهیم. 
 
اما اینها همه در حالی است که اگر غفلت کنیم کرونا اوج می گیرد.
 
گزارشها حاکیست بعد از دورهمی ها که بالاترین آمار ابتلا را به دنبال دارد، حضور افراد در تجمعات و مراکز خرید هم می تواند زمینه ابتلا به بیماری کرونا را به سرعت فراهم کند .
 

صعود شاخص بورس؛ امروز 

شاخص بورس امروز بیش از ۱۸ هزار واحد صعود کرد و با رشد حدود یک و نیم درصدی، رقم یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل امروز برخلاف دو روز ابتدای هفته، روندی صعودی داشت و گروه‌های پالایشی بیشترین تاثیر را در رشد این شاخص داشتند. معامله گران هم حدود یک میلیون معامله به ارزش بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان انجام دادند.
  

حاج قاسم، به معنای واقعی، مرد میدان بود

این بخشی از توصیف دبیرکل حزب الله لبنان درخصوص سردار شهید سلیمانی است و تاکید او بر اینکه مجازات قطعی، در انتظار آمران و عاملان ترور فرماندهانِ شهید مقاومت است.
 
سید مقاومت، موشکباران پایگاه امریکاییِ عین الاسد، را وقتی همه تاسیسات و امکانات ایران می تواند در معرض حمله باشد، نشان دهنده عظمت و جرأتِ رهبر معظم انقلاب دانست خصوصا اینکه ایشان این حمله را، فقط یکی سیلی خواندند، نه پاسخ اصلی.
 
دبیرکل حزب الله لبنان همچنین تاکید کرد؛ دشمن صهیونیستی باید از هر چیزی بترسد، چون از توانِ واقعیِ مقاومت با خبر است و همین باعث هراسش شده. جزئیات بیشترِ این گفتگو در گزارش آقای عظیم زاده از بیروت.
  

اقتدار مقاومت، اولویتِ اول شهید سلیمانی بود، اما امنیتِ جانش اولویت صدم

این را احمد الاسدی، رئیس فراکسیون سند پارلمان عراق در آستانه سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت گفته.
سخنگوی وزارت امور خارجه هم سردار شهید سلیمانی را یکی از ارکانِ اصلی توازن در منطقه و صلح سازترین شخصیت بین المللی ‌خواند و از ادامه پیگیریها برای بی کیفر نماندن جنایت آمریکا گفت.
 
آقای خطیب زاده تاکید کرد؛ تا موقعی که عوامل ترور را به محضر عدالت نیاوریم از پیگیری دست نمی‌کشیم و اجازه نخواهیم داد خون شهید سلیمانی پایمال شود. سخنگوی ارتش هم از اعطایِ نشان فداکاری افتخاری ارتش به شهید سلیمانی خبر داد. .
 

سرباز وطن

روایتِ همرزمان سیدالشهدای مقاومت درباره رشادتهای سرباز وطن هم در دفاع مقدس و هم در مقابله با تروریسم را در این بخش خبری مشاهده کنید .
 

استفاده از فناوری های پیشرفته زیستی در کنار ملاحظات سلامت و ایمنی 

معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای ملی ایمنی زیستی، گفت: هم باید فناوری های نو و پیشرفته زیستی در جهان استفاده کنیم هم دستگاه ها تمامی ملاحظات در خصوص سلامت و ایمنی محصولات تراریخته را مدنظر قرار دهند.
 
البته در این جلسه دستورالعمل آزمایشهای میدانی محصور گیاهان تراریخته یا تغییر شکل یافته ژنتیکی و آیین نامه اجرایی ماده 5 قانون ایمنی زیستی با هدف رفع موانع تولید به تصویب رسید.

 

افزایش مصرف گاز خانگی ؛ دلیل استفاده از مازوت در نیروگاه ها

در حالیکه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست می گوید نیروگاه ها به دلیل پر بودن انبارها به استفاده از مازوت به عنوان سوخت رو آورده اند،

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی این صحبت ها را رد کرده و گفته: دلیل استفاده از مازوت و فرآورده های مایع در نیروگاه ها، افزایش مصرف گاز خانگی در کشور همزمان با فصل زمستان است و نیروگاه ها برای اینکه خاموش نشوند، مجبور به استفاده از مازوت شده اند.

آقای اسماعیلی تاکید کرده اگر فقط 10 درصدِ مصرف کنندگانِ بخش خانگی، مصرف را کاهش بدهند، سوخت نیروگاه ها با گاز تامین خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق هم امروز در واکنش به انتقادها گفته: علت نیمه خاموش شدن بزرگراه ها طی روزهای گذشته، اولویت دادن به تأمین گاز برای تولید برق بیمارستان ها و مراکز حساس پایتخت است.

 عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله مصباح یزدی

رئیس دفتر رهبر انقلاب، صبح امروز با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از آیت‌الله مصباح یزدی عیادت و با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب برای ایشان دعا و آرزوی سلامتی کرد.

  شست خبری مجازی سخنگوی دستگاه دیپلماسی با خبرنگاران

مهمترین مسائل سیاست خارجی در نشست خبری مجازی سخنگوی دستگاه دیپلماسی با خبرنگاران تشریح شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره نشست روز دوشنبه گذشته وزرای خارجه ایران و کشورهای باقی مانده در برجام گفت: جمهوری اسلامی در این نشست بر اجرای تعهدات طرف های باقی مانده برجام تاکید کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا را ناقض برجام دانست و ضمن دعوت اروپایی ها به بازگشت به تعهدات برجامی گفت: آمریکا خسارت های بسیار زیادی را برمردم ایران وارد کرده ،و ​ما فعلا باید ببینیم آمریکا از مسیر گذشته خودش درس گرفته یا خیر؟

سخنگوی وزارت خارجه درباره مصوبه مجلس درباره برجام و درخواست اروپا برای اجرا نشدن آن مصوبه گفت: طنز تلخی است که برخی مدعیان دموکراسی در غرب از ما بخواهند چارچوب ‌های دموکراتیک را رعایت نکنیم چرا که ما مصوبه هسته ای مجلس را اجرا می‌کنیم و پیام ما به روشنی در زمانبندی ‌های مندرج در برجام آمده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه نشست خبری خود درباره حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت برخی برخی طرف ها به تجارت از غم و اندوه خانواده قربانیان این حادثه مشغول هستند، اما به زودی ابعاد این حادثه برای همه روشن خواهد شد. 

  شمار مبتلایان جهانی به کرونا 81 میلیون؛ کرونای جهش یافته به اردن و پرتغال هم رسید

شمار مبتلایان جهانی به کرونا 81 میلیونی شده، و حالا ، جهان با جهش های پی در پی ویروس کرونا مواجه است. به طوریکه هر روز کشورهای بیشتری از داخل و یا خارج اروپا، از شناسایی ویروس های جهش یافتهِ انگلیسی خبر می دهند.

اردن و پرتغال هم به جمع کشورهای دارندهِ این ویروس پیوستند.

در این میان آلمان دوباره از آمار بالای جانباختگانِ روزانهِ کرونایی، نسبت به سایر کشورهای اروپایی خبر داده.

345 نفر. انگلیس و ایتالیا هم، در شبانه روز گذشته، به ترتیب، 316 و 305 جانباخته کرونایی داشتند. اما انگلیس این روزها با بحران دیگری هم مواجه است، خالی شدن خیابان ها، و پر شدن بیمارستان ها از بیماران کرونایی، و البته کمبود امکانات بیمارستانی، حتی کپسولِ اکسیژن!


اما دولت فرانسه، به دلیل ارائه آمارهای مختلف از شمار مبتلایان به کرونا، مورد تردید رسانه ها و ظنِّ دستکاری آماری قرار گرفته.


در آمریکا هم که شمار مبتلایان کرونایی اش از 19 میلیون نفر عبور کرده، هر روز تصاویر تازه تری از بیمارستان های این کشور با راهروهایی پر از بیماران کرونایی به بیرون درز می کند.

با این اوضاع، آنتونی فائوچی، رئیس موسسه آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا درباره وخیم تر شدن اوضاعِ همه گیریِ کرونا تا چند هفته آینده و پس از تعطیلات سال نوی میلادی هشدار داده.

ممکن است، 2020 ، به مرگبارترین سال تاریخ آمریکا تبدیل شود

از دیگر سو، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده: ممکن است، سال 2020 ، به مرگبارترین سال در تاریخ آمریکا تبدیل شود، زیرا تعداد مرگ و میرها در این سال بیش از سه میلیون و 200 هزار نفر است.

 

هشدار دهنده حفظ فاصله فیزیکی

روسها دستگاهی ساختند که با نصب بر روی لباس افراد ، میزان حفظ فاصله فیزیکی را ، با هدف جلوگیری از ابتلا به کرونا هشدار می دهد.

کرونا در جنوب شرق آسیا همچنان در حال شیوع است

در جنوب شرق آسیا هم، کرونا همچنان درحال شیوع است. به ویژه در تایلند، فلیپین و اندونزی.
 

کشف خودرویی مشکوک به بمب گذاری در امریکا

پلیس ایالت تنسی آمریکا، یک خودروی ونِ مشکوک به بمب گذاری را در کنار یکی از جاده های شهر لِبانُن کشف کرد.

این خودرو شباهت زیادی به خودروی ونی دارد که روز جمعه در شهر نشویلِ این ایالت منفجر شد. از این خودرو آهنگی همانند همان آهنگی که از خودروی ون در نشویل شنیده شد، پخش می شده.

ماموران در تلاشند با ربات و تیم خنثی سازی بمب به این خودرو نزدیک شوند و آن را بررسی کنند. بزرگراه، مسدود شده و تیم هایی از پلیس در محل، مستقر هستند.

در انفجارِ جمعهِ گذشتهِ یک خودرو ون در شهر نشویل سه نفر زخمی شدند و بقایای جسد یک نفر هم کشف شد. دفتر تحقیقات فدرال آمریکا با انتشار این تصویر به عنوان مظنون اصلیِ انفجار اعلام کرد دی ان ایِ فردی که داخل خودرو کشته شده با او همسان است. مقامات محلی گفتند حمله، انتحاری بوده و عاملِ آن کشته شده. تصاویر جدیدی هم از لحظهِ انفجار در شهر نشویلِ آمریکا منتشر شده. .

تجمع در اعتراض به کشته شدن آندره موریس هیل

اهالی شهر کلمبوس در ایالت اوهایوی امریکا در اعتراض به کشته شدن آندره موریس هیل تجمع کردند.

موریس هیلِ 47 ساله، دومین سیاه پوستی است که ظرف کمتر از سه هفتهِ گذشته با گلوله پلیسِ امریکا در کلمبوس کشته می شود. پلیس به این فرد سیاه پوست که تلفن همراه در دست داشت مظنون شد و شلیک کرد و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

پلیس گفته افسری که این سیاه پوست را کشته از کار برکنار شده. ماه گذشته هم معاون کلانتر کلمبوس، کیسی گودسون را که برای خرید ساندویچ رفته بود کشت.

سالانه هزار نفر در آمریکا با شلیک گلولهِ پلیس کشته می شوند که نیمی از آنها رنگین پوستان هستند. قتل این دو سیاه پوست در کلمبوس موجی از خشمِ مردم و اعتراض در قبال نابرابریِ نژادی، بی عدالتی ساختاری و بی‌رحمی پلیس آمریکا علیه سیاه پوستان برانگیخته.

اعتراض هایی به نقض حقوق بشر به دست پلیس و برآمده از بی عدالتیِ ساختاریِ آمریکا که از خرداد امسال با قتل جورج فلوید زیر زانوی پلیس مینیاپولیس به راه افتاد و چون آتشی زیر خاکستر، هر از گاهی زبانه می کشد. برای سرکوب این اعتراضات که در تابستان، سراسر آمریکا را فرا گرفته بود، نظامیان به کمک پلیس آمدند.

 

بازداشت ۲۱ نفر در قدس اشغالی

در درگیریهایِ پلیسِ رژیم صهیونیستی با ساکنان صهیونیست در قدس اشغالی.، ۲۱ نفر بازداشت شدند. این درگیریها به دنبال مرگِ یک شهرک‌نشینِ صهیونیست در درگیریهای چند روز قبلِ بود.

پرونده های فساد نخست وزیر این رژیم، کار را به درگیری های گسترده در خیابانهای قدس اشغالی کشانده. در این زَد و خوردها، معترضانِ صهیونیست با پرتاب سنگ، پاسخِ خشونت و سرکوب نیروهای امنیتی و نظامی را دادند که در جریان آن، یازده نظامیِ صهیونیستی زخمی شدند. 

  اجرای طرح موتوریار در پایتخت

به گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این طرح که با هدف فرهنگ سازی اجرایی می شود.
موتورسوار متخلف با پوشیدن کاور مخصوص در کنار پلیس برای مدت دو تا 12 ساعت دیگر موتور سواران که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند دعوت به رعایت قوانین می کند.
 
سردار حمیدی گفته اگر موتور سواری هم این جریمه را قبول نکند با جریمه نقدی و انتقال موتور سیکلت به پارکینگ روبه رو خواهند شد. رئیس پلیس راهور پایتخت امروز از ترخیص ۳۰۰۰ موتور رسوبی از پارکینگ‌ها هم خبر داد.

نمایش آثار موزه معدن‌کاوی بوخوم آلمان در موزه ملی ایران 

بیش از ۲۰۰ اثر از موزه معدن‌کاوی بوخوم آلمان به کشور برای نمایش در موزه ملی ایران وارد کشور شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: آثار موزه معدن‌کاوی بوخوم آلمان قرار است در صورت مساعد بودن شرایط نیمه دوم دی‌ سال ۹۹ با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در موزه ملی ایران افتتاح شود و تا مهر سال ۱۴۰۰ میزبان علاقه‌مندان فرهنگ و تاریخ است.

آقای مونسان افزود: «در این نمایشگاه پیشینه معدن‌کاوی در جهان از عصر سنگ تا سده‌های اخیر با آثاری مربوط به ۲۰ کشور مختلف از پنج قاره جهان ، به نمایش گذاشته می‌شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ادامه برگزاری نمایشگاههای بین‌المللی از آثار تاریخی و فرهنگی است تصریح کرد: قرار است نمایشگاه متقابل ایران در موزه معدن‌کاوی بوخوم آلمان نیز ، مشتمل بر آثاری از یافته‌های باستان‌شناسی معدن نمک چهرآباد زنجان ، برگزار شود.

تیغ قانون بر دیوارهای ویلای 20 میلیاردی

مکث این ویلا که درمنطقه گوگ دره اوشان قد علم کرده بود، 700 متر از اراضی ملی را بدون مجوز به تصرف خودش دراورده بود.

معلم دلسوزی مبتلا به کرونا که تدریس را رها نکرد

از ابتدای شروع سال تحصیلی، به علت شیوع کرونا، در بستر فضای مجازی، شاهد صحنه‌های زیبایی از، ازخودگذشتگیِ معلمانِ دلسوز برای آموزش دانش آموزان در نقاط مختلف کشورمان بوده ایم.

در این میان، کلاس درسِ آموزگار دزفولی، حتی در زمانِ بستریِ او در بیمارستان هم، برقرار بود.

بیشتر بدانید : 

آرشیو کل اخبار ساعت 14 (نیمروزی شبکه یک) 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha