اخبار جستجو برای یافتن کوهنوردانِ مفقود شده ارتفاعات شمال تهران را در خبر ۱۸:۳۰ پیگیری کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۸- ۰۸:۱۰
 

هشدارهایی که جدی گرفته نشد/ پایان امداد ونجات در ارتفاعاتِ شمالِ تهران با ۱۱ کُشته و ۱۴ نجات یافته

حوالی ظهر با پیدا شدنِ سه جسدِ دیگر ، عملیاتِ جستجو برای یافتن کوهنوردانِ مفقود شده، پایان یافت.
 
رئیس سازمان امداد و نجاتِ جمعیت هلال احمر گفت: با پیداکردن پیکرِ 3 کوهنورد در ارتفاعاتِ کُلکچال و دارآباد در روز جاری، عملیات جستجویِ امدادگران پایان یافت.
 
آقای ولی پور با اشاره به گرفتارشدن ِکوهنوردان در ریزشِ بهمن در ارتفاعاتِ دارآباد،کُلکچال و آهار در روز جمعه افزود: 14 نفر نجات پیدا کردند و دیروز، 8 جسد و امروز نیز، پیکر 3 نفر کوهنورد پیدا شد.
 
روز جمعه بود که تعدادی از شهروندانِ تهرانی، با سفید پوش شدنِ کوه های تهران، علیرغمِ هشدارهایِ هواشناسی ، عزمِ صُعود کردند که متاسفانه گرفتارِ کولاک و ریزشِ بهمن شدند.
 

خروجِ شهرها از وضع قرمزِ کرونایی با همکاری همه یِ دستگاه ها 

وزیر بهداشت ، خروج شهرها از وضع قرمزِ کرونایی و کاهش آمار مبتلایان و جانباختگانِ کرونایی را، نتیجه همکاری همه یِ دستگاه ها از جمله سازمان بسیج، ناجا و صدا وسیما دانست و گفت:آمار بستری و فوتی های کرونایی در برخی از استان ها ، صفر شده است.
 
دکتر نمکی از محلِ رصد خانه یِ طرحِ شهید سلیمانی با اشاره به تمهیداتِ اندیشیده شده برای بستنِ راه هایِ ورودِ ویروسِ انگیسی به کشور گفت : بزرگترین نگرانیِ ما عادی انگاری است.

مسیرِ تهیه واکسن کرونای خارجی در حال طی شدن است

وزیر بهداشت همچنین گفت : در کنار حرکتِ بزرگِ داخلی برای تولید واکسنِ کرونا، مسیرِ تهیه واکسن ِکرونایِ خارجی در حال طی شدن است.

نخستین خطِ تولیدِ واکسن کرونای ساختِ محققان ایرانی، در مرحله ی نهایی

نخستین خطِ تولیدِ واکسن کرونایِ ساختِ محققانِ ایرانی، پس از پشت سرگذاشتنِ موفقِ مرحله آزمایشِ حیوانی در مجموعه یِ شفا فارمد در مرحله یِ نهایی قرار گرفت و نخستین تزریقِ این مرحله، بزودی انجام می شود.
 
با آزمایش موفق مرحله انسانیِ این واکسن ، خط تولیدِ شفافارمد آمادگی دارد تا در مرحله نخست، یک و نیم میلیونْ دُز، واکسنِ کرونا را در ماه، تولید کند. اما همچنان بزرگترین سدِ مقابله با کرونا، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و دوری از دورهمی هاست.
 

 پویشِ ارتقاءِ فرهنگِ آپارتمان نشینی در پایتخت

این پویش با هدف کمک به تغییرِ رویکرد ِفرهنگ ِآپارتمان نشینی با شعار «هم سایه یِ هم» تشکیل شده و تا شهریورِ ۱۴۰۰ ادامه دارد.
 
شهرداری تهران اعلام کرد: گروه هایِ تخصصیِ تولید محتوا، شامل روانشناسان، جامعه شناسان، شهرسازان و مدیرانِ واحدهای تخصصی، برای راه اندازی این پویش در فرایندی 15 ماهه با هم مشارکت می کنند.

 همراه با گشت تعزیرات و تخلفات فروشگاه ها

فروشگاه های زنجیره ای که زمانی به دلیلِ فروش و انبارگَردانیِ سیستمی ، امکانِ تغییر قیمتِ درج شده روی کالاها را نداشتند حالا با توجه به تغییرِ قیمتها، راهکاری پیدا کرده اند و قیمت  روی کالاها را دستکاری می کنند.

این نتایج گزارش میدانی همکار ماست که با گشت های مشترک تعزیرات در بازرسی از فروشگاه هایِ زنجیره ای همراه شده است.

 خاموشی برخی بزرگراه های پایتخت با افزایش بی سابقه مصرف

افزایش بی سابقه مصرف انرژی ، برخی بزرگراه های پایتخت را کم نور کرد .

چند شبی هست که بعد از ساعت 21 روشنایی برخی بزرگراه ها خاموش می شود . حالا امروز سخنگوی صنعت برق در توضیح علت این اقدام گفت اینکار با هدف مدیریت مصرف برق و گاز و جلوگیری از قطع برق منازل انجام می شود .

  پیگیری پیامک های روی خط تهران؛ ۷ دی

تحقق شعار جهش تولید در گرو رفع موانع تولید ، تعدادی از صنعتگران شهرک صنعتی عباس آباد به سیما نیوز ۱۸:۳۰ پیام دادند و از تداوم مشکلاتشون برای دسترسی به امکانات اولیه از جمله آب گلایه داشتند که خبرنگار ما پیگیر آن از مسئولان شده است.

در این بخش خبری در این باره گزارشی را مشاهده کنید.

  بوی تعفن در خیابان درخشانی منطقه 2 تهران

یکی از ساکنان خیابان درخشانی منطقه 2 تهران تصویری رو برای ما ارسال کرده و گفته آب های فاضلاب چند ساختمان در جوی این خیابان روان است و بوی تعفن آن ساکنان این منطقه را با مشکل روبرو کرده است. 

منتظر پاسخ مسولان ابفا و شهرداری منطقه دو خواهیم بود.

  خرابی آسفالت آزادراه پرتردد پرند - رباط کریم 

روکش آسفالت فرسوده در آزادراه پرتردد پرند - رباط کریم برای ساکنان این مناطق و افرادی که قصد عبور از این محور رو دارند مشکلاتی رو بوجود آورده است،

یکی از اهالی شهر جدید پرند تصویری رو به سیما نیوز ۱۸:۳۰ ارسال کرده و این مشکل رو روایت کرده. 

در این باره منتظر پاسخ از مسئولان شهرستان رباط کریم خواهیم ماند.

 ادامه ترخیص موتورسیکلت های رُسوبی در تهران 

فرمانده نیروی انتظامی غرب استان تهران گفت : در ابتدایِ این طرح، ۱۵ هزار دستگاه موتور سیکلت در پارکینگهایِ غرب استان تهران وجود داشت که با اجرایِ این طرح، تعدادِ قابل توجهی ترخیص شده و مالکانِ دیگر هم تا هفدهم دیماه مهلت دارند: موتورهایِ رسوبیِ خود را با تسهیلات ویژه یِ ناجا، تحویل بگیرند.

حذف بانکهای بد حساب از فهرست دریافت قبض های جریمه 

رئیس پلیس راهور ناجا : برخی از بانکهایی پولی را که مردم بابت جریمه می دادند تا 36 ساعت در حسابهاشان نگه می داشتند که هم تخلف بود و هم مردم را سرگردان میکرد. قرار است این بانکهای بد حساب از لیست دریافت کنندگان قبض های جریمه حذف شوند.

در این بخش خبری با معاون اجرایی پلیس راهور گفتگو می کنیم و سوالات زیر را از آنها پرسیدم. 

_ چند بانک مجاز به دریافت قبض جریمه رانندگی هستند؟

_ کاهش تعداد بانکها مشکلی برای مردم ایجاد نمی کنه؟

_ قبض های جریمه در بانکها چه مدت زمانی اعمال خواهد شد؟ 

 

هوشمند سازیِ یارانه هایِ شهرداری در دستور کار شورای شهر

طرح هوشمند سازی یارانه های شهرداری، دستورِ کارِ اصلی نشست امروز پارلمان شهری بود که شورای شهری ها با 6 ماده، ان را به تصویب رساندند.

 

خریدِ گوسفند اینترنتی شد

سازمانِ مدیریت میادینِ شهرداریِ تهران برای پیشگیری از گسترشِ ویروسِ کرونا، امکانِ خریدِ اینترنتیِ دام را برای شهروندان فراهم کرده.
 
متقاضیان می توانند دامِ دلخواهِ خود را که از 3 جایگاه‌ِ عرضه ِبهداشتی در سه پهنهِ شرقی، غربی و جنوبیِ شهرِ تهران واقع شده،، تأمین کنند.
شهروندان برای خریدِ دام می‌توانند به نشانیِ اینترنتیِ دامِ بهداشتی نقطه تهرانْ نقطه آی آر ( damebehdashti.tehran.ir ) مراجعه کنند و یا با شماره یِ 55050000 تماس بگیرند.
 

حفظِ کاربری با تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز

ساخت وسازهای غیرمجاز در 2 روستایِ شهرستانِ پاکدشت تخریب شد. با تخریب هایی که امروز انجام شد، 15 هکتار از زمین های کشاورزی، حفظِ کاربری شد.

سرشُماریِ گونه هایِ زیستی در پارک هایِ ملیِ پایتخت

فصلِ زمستان و سرشُماریِ گونه هایِ زیستی در پارک هایِ ملیِ پایتخت آغاز  شد.

محیط بانان با سرشماریِ گونه هایِ مختلفی چون آهو، ​قوچ و میش ، روباه و شغال در سه روز،، قراره تعداد آنها را ارائه کنند تا به بهبودِ مدیریتِ زیستی این مناطق، کمک کنند.

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha