به گزارش گروه وبگردی خبرگزاری صدا و سیما، شاید خیلیها از امکاناتی که خودرو پژو ۲۰۶ دارد یا میتواند داشته باشد، خبر ندارند! پژو ۲۰۶ محصول سال ۱۹۹۷ کشور فرانسه است. این خودرو که هم در زمان خود و هم در حال حاضر جزو خودروهای پیشرفته و روز دنیا به شمار آمده، مجهز به سامانه الکترونیکی مالتیپلکس است که در حقیقت، دستهسیم سنتی خودروهای قدیمی را حذف میکند.
در این سامانه، کلیه دستوراتی که راننده صادر میکند، به یک واحد مرکزی الکترونیکی (BSI) ارسال و از آن جا، فرمان لازم برای عملگر مربوطه صادر میشود. در حال حاضر از شبکه مالتیپلکس روی خودروهایی نظیر سمند و سورن نیز به جای دستهسیم معمولی استفاده میشود. این سیستم در اواخر دهه ۱۹۸۰ از سوی شرکت آلمانی بوش ابداع شد.
هوشمند شدن فرامین برقی و الکترونیکی در خودرو با استفاده از ارسال یکسری کد در شبکه، باعث میشود که خودروساز بتواند علاوه بر تسهیل فرایند عیبیابی و کمک به بخش خدمات پس از فروش، عملکردها و حالات و یا همان فیچرهای مختلف را برای رفاه، ایمنی و امنیت راننده و سرنشینان طراحی کرده و مهیا سازد.
در پژو ۲۰۶ که از ابتدا تاکنون به صورت مالتیپلکس تولید میشود، ریزهکاریهای فنی و الکترونیکی پیشبینی شده است که فعال و غیرفعال شدن آن از طریق برقراری ارتباط با BSI خودرو قابل اجراست.
BSI یک واحد الکترونیکی است که ارتباط میان کلیه واحدهای الکترونیکی یا اصطلاحا ECUهای موجود در بخشهای مختلف خودرو از قبیل موتور، گیربکس اتوماتیک، ترمز ضدقفل، تهویه مطبوع خودکار و امثالهم را برقرار و مدیریت میکند.
تغییر در تنظیمات BSI که از سوی دستگاه عیبیاب یا همان دیاگ صورت میگیرد، در تمام نمایندگیهای ایرانخودرو و نیز تعمیرگاههای مجهز به این دستگاه قابل انجام است. مهمترین امکاناتی را بدانید که شاید بسیاری با همه یا برخی از آنها در خودروهای خانواده ۲۰۶ شامل هاچبک و پژو ۲۰۶ صندوقدار آشنا نیستند.
۱- هشدار سرعت، با قابلیت انتخاب سرعت مورد نظر به منظور هشدار به راننده مبنی بر تخطی از سرعت تعیینشده. از سوی دستگاه عیبیاب میتوان هشدار مربوط به سرعت را در خودرو فعال کرد؛ مسیر فعالسازی در منوی سیستم به این شرح است.
BSI---->Configuration----> Customer Option ----> Warnings
گزینه Excess speed function present
در این قسمت میتوان سرعت مورد نظر را وارد کرده و هشدار سرعت را فعال کرد. توجه داشته باشید غیر فعال بودن با وارد کردن عدد ۲۵۵ تنظیم میشود، سرعتی که در واقع خودرو هیچگاه به آن نخواهد رسید.
۲- روشن شدن خودکار فلاشر در زمان ترمز شدید در هنگام ترمزهای ناگهانی و شدید، روشن شدن فلاشر خودرو با هشدار به رانندگان پشتسری مانع بروز تصادف میشود، به همین منظور از سوی دستگاه عیبیاب میتوان فلاشر خودکار را در خودرو فعال کرد.
BSI---->Configuration----> Customer Option ---->Lighting and Signaling
گزینه: switching on of the hazard warning on sharp deceleration
برای فعال کردن به present تغییر دهید.
۳- روشن شدن نور بالا و نور پایین به صورت همزمان در هنگام استفاده از نور بالای دائم
در خودروهای عادی، وقتی نور بالای موقت را با نگهداشتن اهرم فعال میکنید، هر دو فیلامان نورپایین و نور بالا روشن میشوند، اما وقتی حالت نور بالای دائم را انتخاب کرده و دست خود را از روی اهرم بر میدارید، فیلامان نور پایین لامپ خاموش شده و فقط رشته مربوط به نور بالا روشن میماند، اما در ۲۰۶ این امکان وجود دارد که در هنگام نور بالای دائم هم نور پایین روشن بماند.
برای فعال کردن این حالت، مسیر زیر را در BSI دنبال کنید.
BSI---->Configuration----> Customer Option ---->Lighting and Signaling
گزینه: type of headlamps
برای فعال کردن، آن را روی حالت double reflector قرار دهید. توجه داشته باشید این گزینه برای چراغهای کریستالی با دو لامپ در هر چراغ مناسب است و در چراغهای مات که دارای لامپهای دوکنتاکت یکپارچه هستند توصیه نمیشود، زیرا احتمال آسیب وجود دارد.
ضمنا باید به این نکته هم توجه داشت که هنگامی که از نور بالا و پایین در چراغهای کریستالی به صورت همزمان استفاده میکنید، اگر چراغهای مه شکن جلو را نیز فعال کنید به صورت اتوماتیک نور بالا خاموش خواهد شد زیرا انعکاس نور بالا در هوای مه آلود به شدت برای چشم راننده مضر است و علاوه بر این، بار سیستم برق را نیز افزایش میدهد.
بدیهی است با خاموش کردن چراغهای مه شکن جلو مجددا حالت نوربالای چراغهای کریستالی جلو فعال خواهد شد.
۴- قفل شدن خودکار قفل درها با افزایش سرعت به بیش از ۱۰ کیلومتر در ساعت. برای افزایش سطح ایمنی و امنیت خودرو و جلوگیری از ورود به عنف سارقان به داخل خودرو، بهتر است این گزینه فعال باشد تا به محض حرکت خودرو، درها به صورت خودکار قفل شوند:
BSI---->Configuration----> Customer Option ----> Locking / Unlocking
گزینه: lock doors while drive
به منظور فعالسازی، آن را روی present قرار دهید. (در مدلهای جدید عموما فعال است.) توجه داشته باشید در مدلهایی که کلید فلاشر به صورت دوتکه است، با نگهداشتن چندثانیهای کلید قفلکن درها در زمان باز بودن سوییچ، این گزینه همراه با صدایی دینگمانند، فعال یا غیرفعال میشود.
۵- قفل شدن خودکار درها در صورتی که بعد از باز کردن قفل مرکزی، به مدت ۳۰ ثانیه هیچ یک از درها باز نشود.
گاهی اوقات دکمههای روی سوییچ خودرو که مربوط به قفل مرکزی است، سهوا یا از سوی کودکان فشرده میشود که اگر خودرو در محدوده موثر بُرد قرار داشته باشد، قطعا در باز خواهد شد. برای همین و به منظور جلوگیری از سرقت خودرو یا اشیای داخلی آن، اگر هر یک از درها تا ۳۰ ثانیه باز نشود، مجددا به صورت خودکار به حالت قفل در میآید.
BSI---->Configuration----> Customer Option ----> Locking / Unlocking
گزینه Automatic Re-Locking:
به منظور فعالسازی این آپشن، حالت را از Absent روی Present قرار دهید. توجه داشته باشید برای فعالسازی این گزینه، باید تعریف شکل اتاق را در BSI تغییر دهید و از حالت پنجدر (هاچ بک) به Estate یا استیشن تغییر بدهید.
به منظور انجام این کار به نشانی BSI---->Configuration----> Customer Option ----> Miscellaneous رفته و گزینه Body Work را به Estate تغییر دهید. در صورت تغییر ندادن این گزینه، قابلیت قفل اتوماتیک بعد از ۳۰ ثانیه، فعال نخواهد شد.
۶- روشن ماندان چراغهای جلو به مدت ۳۰ ثانیه پس از خاموش کردن خودرو: در مکانهای تاریک مانند پارکینگها، ورودی ویلاها و مکانهایی که در آنها نیاز به نوردارید با یک بار فشار دادن دسته راهنما به سمت بالا میتوانید از نورچراغهای جلو به مدت ۳۰ ثانیه بهره ببرید. این گزینه که به «چراغ همراهی تا منزل» معروف است با نشانی زیر قابل فعال شدن است.
BSI---->Configuration----> Customer Option ---->Lighting and Signaling
گزینه Follow Me Home را به present تغییر دهید تا فعال شود. با فعالسازی این سیستم، پس از خاموش کردن موتور و در آوردن سوییچ، یک بار اهرم چراغ جلو را به سمت خود بکشید (نور بالا بزنید)؛ در این حالت چراغهای بزرگ خودرو روشن خواهند ماند. حال میتوانید از خودرو پیاده شده و درها را قفل کنید. پس از ۳۰ ثانیه، چراغها به صورت خودکار خاموش میشوند.
۷- تهویه مطبوع خودکار (غیر از تیپ دو و تیپهای پایین ۲۰۶ اسدی): یکی از برنامههای تعریف شده برای تهویه مطبوع خودکار در تیپهای ۳، ۵، ۶، وی ۸ و وی ۹، دکمه بخارگیر شیشه هاست. با فشردن این دکمه، پنکه تهویه هوا را با حداکثر دور به دریچههای زیر شیشه جلو هدایت میکند، کولر روشن و دریچه هوای بیرون باز میشود.
در این حالت شاهد خواهید بود که پس از چند ثانیه بخار شیشهها زدوده شده و با فشردن دوباره کلید بخار گیر، سیستم به تنظیمات قبلی خود باز خواهد گشت.
۸- جلوگیری از آسیب به تیغههای برفپاککن: چنانچه در هوای بارانی قبل از خاموش کردن موتور، فراموش کنید برف پاککن را خاموش کنید، یا در حالت سوییچ بسته، وضعیت دسته برف پاککن سهوا یا به دلیل بازیگوشی کودک تغییر کند، پس از باز کردن مجدد سوییچ و روشن کردن موتور، برای جلوگیری از آسیب به تیغهها، برف پاککن به حرکت در نخواهد آمد، مگر اینکه در حالت موتور روشن، مجددا وضعیت دسته برف پاککن را تغییر دهید.
ضمنا به دلیل بلند بودن یکی از بازوهای برف پاککن، تعویض تیغهها در وضعیتی که تیغههای برف پاککن در وضعیت نقطه مرگ پایین (حالت پارک) قرار دارند به سختی امکانپذیر است، به همین منظور برای تعویض تیغهها لازم است پس از خاموش کردن موتور، یک بار دسته برف پاککن را تحریک کنید تا برف پاککن به آخرین حد بالایی برسد؛ در این هنگام به راحتی میتوانید نسبت تعویض تیغهها اقدام کنید.
۹- برفپاک کن هوشمند حساس به سرعت: در هنگام رانندگی با سرعت بالا اگر از برف پاککن با دور بالا استفاده کنید، متناسب با کاهش سرعت خودرو، دور برف پاککن نیز کاهش یافته و با سرعتگیری مجدد، دور برف پاککن نیز به حالت قبل باز میگردد.
چنانچه سرعت خودرو به کمتر از ۱۰ کیلومتر بر ساعت برسد، به صورت خودکار مقداری مکث بین هر بار عمل کردن برف پاککن به وجود میآید (اصطلاحا به حالت بهاره میرود). در این حالت در صورتی که حالت لحظهای دسته برف پاک کن تحریک شود، تیغه برف پاککن نیمی از مسیر خود را طی کرده و با تحریک دوباره به جای خود باز میگردد.
۱۰- روشن شدن خودکار برفپاککن عقب در زمان استفاده از دنده عقب: در مدل هاچبک در روزهای بارانی وقتی از برف پاککن استفاده میکنید، به محض اینکه خودرو را در دنده عقب قرار میدهید، برف پاککن عقب نیز خودرو به منظور فراهم ساختن دید بهتر برای راننده، به صورت خودکار اقدام به پاک کردن شیشه عقب میکند.
BSI---->Configuration----> Customer Option ----> Visibility
گزینه: Automatic Rear Wiping
به منظور فعالسازی present شود. با فعالسازی گزینه برف پاککن شیشه عقب در دنده عقب، توسط دستگاه، در صورت روشن بودن برف پاککن جلو به محض درگیر شدن دنده عقب، برف پاککن عقب نیز به جهت کمک به دید بهتر در بارندگی، به صورت خودکار فعال خواهد شد.
در صورتی که مدت زمانی کوتاه از خاموش کردن برف پاک کن جلو گذشته باشد و دنده عقب درگیر شود، برف پاکن عقب فقط یک بار عمل میکند.
۱۱- استفاده از شیشه بالابرها و آیینههای برقی به مدت ۴۵ ثانیه و برف پاک کنها تا ۶۰ ثانیه: پس از بستن سوییچ و خارج کردن آن، قبل از باز شدن حداقل یکی از درهای جلو، تا ۴۵ ثانیه میتوان از شیشه بالابرها و آیینههای برقی و تا ۶۰ ثانیه از برف پاککنها استفاده کرد.
۱۲- استفاده از سیستم صوتی تا ۳۰ دقیقه بعد از خاموش شدن خودرو: بعد از خاموش کردن موتور و بستن سوئیچ، امکان استفاده از سیستم صوتی خودرو، حداکثر به مدت ۳۰ دقیقه (بر اساس میزان شارژر باتری) وجود دارد.
۱۳- بعد از این مدت سیستم برقی خودرو جهت محافظت از شارژ باتری وارد حالت اقتصادی (eco mode) میشود. جهت ادامه استفاده از این ادوات باید موتور را یک بار روشن کنید.
۱۴- امکان انتخاب قطر چرخ: تعداد سه گزینه جهت انتخاب قطر کلی چرخ را میتوان توسط دستگاه عیب یاب انتخاب کرد این ویژگی فقط در مدلهای مجهز به سیستم ضد قفل ABS قابلیت فعال سازی دارد.
در صورت تمایل به تغییر سایز رینگ چرخ، سعی کنید یکی از مشخصات ذکر شده در این فهرست را انتخاب کرده تا از بروز خطا و اختلال در محاسبات سرعت خودرو و عملکرد سیستم ترمز ضد قفل جلوگیری شود.
۱۵- یافتن خودرو در پارکینگها: هنگامی که خودرو در مکانی پارک شده باشد با فشردن کلید قفل بر روی ریموت قفل مرکزی فلاشر خودرو به مدت پنج ثانیه و با ضرب آهنگ تندی شروع به روشن شدن میکند. این قابلیت باعث میشود راننده در مکانهای تاریک مانند پارکینگهای عمومی به راحتی محل پارک خودرو را بیابد.
۱۶- ضد سرقت بودن رادیو پخش: با توجه به اینکه رادیو پخش ۲۰۶ حتما باید از سوی دستگاه دیاگ برای خودرو معرفی شود در صورتی که به هر دلیل سوکت برقی آن جدا شود در هنگام استفاده صدای گوش خراشی هر ۱۰ ثانیه یکبار از طریق بلندگوها پخش خواهد شد و برای رفع آن حتما باید کد مربوطه مجددا برای خودرو و رادیو پخش تعریف شود.
این کد غالبا همان شماره VIN خودرو است.
۱۷- روشن ماندن چراغ سقف: پس از خاموش کردن موتور و خروج کلید از داخل مغزی سوییچ، چراغ سقفی خودرو بمدت ۳۰ ثانیه روشن میماند. این ویژگی باعث میشود به راحتی بتوانید در هنگام شب وسایل و لوازم خود را جمع آوری کرده و سپس از خودرو پیاده شوید.
۱۸- فعال شدن هشدار درها: هنگامی که خودرو روشن است با باز شدن هر یک از درها زنگ یا صدای هشدار گونهای به صدا در آمده و چراغ سقفی نیز اگر در حالت در باشد روشن و خاموش میشود. همچنین هنگامی که پیشرانه را خاموش کرده و قصد پیاده شدن از آنرا داشته باشید ولی چراغها روشن باشند هشدار مشابهی به هنگام باز شدن در راننده به صدا در میآید.
این ویژگی در مورد جا ماندن کلید خودرو در داخل مغزی سوییچ نیز صدق میکند، یعنی اگر کلید را از مغزی سوییچ خارج نکرده باشید به هنگام باز شدن در راننده هشدار به صدا در میآید.
۱۹- بیصدا کردن رادیو پخش:گر در هنگام گوش کردن به صدای رادیوپخش، نیاز فوری به بیصدا کردن آن داشته باشید میتوانید با نگه داشتن همزمان دکمههای بالا و پایین صدای رادیوپخش که در پشت دسته کنترلی آن و در زیر دسته برف پاک کن قرار دارد نسبت به بیصدا کردن رادیو اقدام کنید. برای فعال کردن مجدد آن کافی است یکی از دکمههای بالا یا پایین را دوباره فشار دهید.
۲۰- مودهای شبکه برق ۲۰۶ و ۲۰۷ مولتی پلکس:حالت آمادهباش شبکه برق پس از خاموش کردن خودرو و استفاده نکردن از تجهیزاتی مثل ریموت قفل مرکزی، باز کردن درها، بوق، چراغها و... به خواب میرود؛ بنابراین انجام هرگونه عملیات روی سیستم برقی، جداکردن کانکتورهای ECU یا BSI و موارد مشابه، باید پس از به خواب رفتن سیستم باشد تا از وارد آمدن آسیب به قسمتهای مختلف جلوگیری شود.
برای این منظور، پس از خاموش کردن خودرو، ابتدا در موتور را باز کنید، سپس درهای خودرو را بسته و سه تا پنج دقیقه صبر کنید و در نهایت کابل مثبت باتری را جدا کنید.
پس از خاموش شدن خودرو تغذیه شبکه به مدت ۶۵ ثانیه در حالت آمادهباش یا استندبای باقی میماند. البته در صورتی که در سمت راننده باز شود، همراه شنیدن صدای یک رله در BSI تغذیه قطع میشود و چراغ روی کلیدهای شیشه بالابرها خاموش و شبکه آماده برای به خواب رفتن میشود.
به خواب رفتن شبکه، همراه با خاموش شدن نمایشگر کیلومتر و به دنبال آن بعد از حدودا سه دقیقه پایین آمدن کامل عقربه نمایشگر هاست.
حالت بیدارباش
اگر پس از به خواب رفتن سیستم، قفل مرکزی فعال و درها باز شوند و یا به طور کلی در سیستم برق فرمانی صادر شود، سیستم بیدار میشود. (توجه کنید که وارد حالت آمادهباش نمیشود. بیدار شدن سیستم همراه با روشن شدن نمایشگر کیلومتر، و کالیبره شدن عقربهها (تنظیم نقطه صفر عقربه) است.
حالت صرفهجویی
در صورتی که در حالت خاموش بودن خودرو، جریان بیش از حد از خودرو گرفته شود، BSI برای جلوگیری از آسیبهای احتمالی خودرو را به حالت صرفهجویی یا Eco Mode وارد میکند، مثل روشن بودن بیش از حد رادیو پخش در حالت موتور خاموش، روشن ماندن چراغ سقفی داخل خودرو یا روشن ماندن چراغ داخل صندوق عقب خودرو.
پایشگر واحد سرویس موتور
هنگامی که سوییچ را باز میکنید یک علامت آچار به همراه یک مقدار عددی در صفحه کیلومتر خودرو ظاهر میشود این واحد عددی که معمولا بر روی عدد ۲۰ هزار تنظیم شده است نشانگر میزان کارکرد موتور خودرو و نیاز به سرویس آن از قبیل تعویض روغن موتور، فیلترها و بازدید سطح روغن ترمز و مایع خنک کننده دارد.
این واحد عددی از چندین حسگر مختلف اطلاعات را دریافت کرده و کاهش عدد مربوط نزدیک شدن به زمان سرویس موتور را اعلام میکند.
این حسگرها اطلاعاتی از قبیل مدت زمان کارکرد موتور، برآورد کارکرد موتور در حالت خلاص یا گیر افتادن در ترافیک شهری، افزایش یا کاهش درجه حرارت محیط و موتور، کیلومتر پیمایش خودرو و حتی زمانی که خودرو به مدت طولانی مورد استفاده قرار نگرفته باشد به BSI انتقال داده و BSI نیز بسته به شرایط عنوان شده از واحد عددی مذکور کسر میکند؛ برای مثال ممکن است شما در گرمای تابستان حدود ۱۰۰ کیلومتر را با سرعت بالا طی کنید ولی عددی که از واحد مربوطه کسر میشود در حدود ۳۰۰ واحد باشد.
پس از انجام سرویس ادواری و تعویض روغن موتور بهتر است این واحد عددی را برای مراجعات بعدی مجددا تنظیم و اصطلاحا ریست کنید. برای این کار کافی است انگشت دست خود را بر روی دکمه زیر کیلومتر شمار قرار داده و سوییچ خودرو را باز کنید.
در این هنگام عدد ۱۰ = بر روی نمایشگر کیلومتر فعال شده و شمارش به صورت معکوس تا عدد صفر آغاز میشود. پس از صفر شدن عدد مذکور با یکبار باز وبسته کردن سوییچ خودرو مجددا عدد ۲۰ هزار برای کنترل سرویس ادواری خودرو تنظیم میشود.
نشانگر مقدار روغن
با باز کردن سوییچ خودرو در هنگامی که موتور سرد باشد، با شش خانه مربع شکل در صفحه کیلومتر روبهرو میشوید. این مربعهای کوچک نشانگر سطح روغن موتور است.
بدیهی است اگر بلافاصله بعد از خاموش کردن موتور یعنی در حالتی که موتور خودروو گرم باشد مجددا بخواهیم موتور را روشن کنیم با باز کردن سوییچ خودرو این مربعها به صورت چند خط صاف کوچک و به حالت چشمک زن روشن خواهند شد و دلیل آن هم این است که حسگری که اطلاعات سطح روغن را به BSI منتقل میکند روی کارتل روغن قرار داشته و هنگامی که موتور خودرو گرم باشد طبیعی است که مقدار کمی از روغن در کارتل موجود بوده و بقیه در سایر اجزا موتور قرار دارد.
امکانات سخت افزاری
در صورت نصب سخت افزارهای فابریک مانند سیستم شیشه شوی چراغهای جلو، و فعال سازی گزینه آن در تنظیمات از سوی دستگاه، امکان استفاده از این سیستمها نیز میسر خواهد شد.
در گزینه برفپاککن خودکار، سرعت برف پاککن به صورت استاندارد، بر اساس سرعت خودرو تغییر میکند (در حالت تناوبی)، اما با نصب حسگر نور و باران روی شیشه جلو و نصب دسته راهنما و برف پاکن مجهز به حالت خودکار و فعال سازی نرم افزار مربوطه از سوی دستگاه، میتوان از کنترل خودکار چراغها و برف پاککن ها، بر اساس روشنایی محیط و شدت بارش باران نیز بهره برد. (سیمکشی این سیستمها انجام شده است.)
صفحه اطلاعات چندمنظوره بالای داشبورد برای مدل ایران، به صورت استاندارد از نوع تایپ A در نظر گرفته شده، اما امکان نصب تایپ B با قابلیت نمایش دما، ساعت، تاریخ، اطلاعات مربوط به مصرف سوخت، سرعت میانگین، و مسافت قابل پیمایش و اطلاعات سیستم صوتی در چند خط به صورت همزمان، پیغام باز بودن درهای خودرو به صورت گرافیکی و اعلام پیامهای هشدار مانند بالا بودن ترمز دستی، پایین بودن سطح سوخت خوردو، بالا بودن دمای مایع خنک کننده موتور و... همچنین اعلام وجود خطا در سیستمهایی نظیر ABS، کیسه هوا و... به صورت نوشتاری قابل نمایش خواهد بود.
در نوع تایپ C علاوه بر موارد نوع B قابلیت نمایش اطلاعات GPS نیز وجود دارد.
در صورت نصب سخت افزارهای مربوط به سیستم کروز کنترل، شامل دسته کنترل آن در سمت چپ فرمان و پدال گاز با سوکت ۵ پایه و فعال سازی سیستم از راه دستگاه، این قابلیت ارزشمند به تجهزات خودرو اضافه خواهد شد. توضیح این که مدلهای تولیدی قبل از سال ۱۳۸۵ فاقد چراغ کروز کنترل در صفحه کیلومتر هستند بنابراین برای این مدل ها، صفحه کیلومتر نیز باید تعویض شود.
در صورت تعویض قفل کمربند ایمنی راننده با مدل مجهز به کلید هشدار برای مدلهایی که در صفحه نشاندهندهها دارای چراغ هشدار کمربند هستند، امکان فعال سازی چراغ و بوق هشدار نبستن کمربند با دستگاه وجود خواهد داشت.
امکان تجهیز به سیستم کنترل پایداری خودرو (ESP) با نصب حسگر زاویه چرخش فرمان و حسگر سنجش انحراف جانبی خودرو، تعویض مجموعه ترمز ضدقفل با نوع مجهز به ESP، مدل بوش MK۶۰ و معرفی از سوی دستگاه امکان پذیر است. امکان استفاده از گرمکن صندلیهای جلو نیز پس از نصب کلید و المنتها به صورت استاندارد وجود دارد.
نصب چراغ داخل جعبه داشبورد و چراغ مطالعه روی سقف، تنها به تهیه و نصب کلید و چراغ بدون نیاز به معرفی، قابل راه اندازی است. سوکتهای مربوط به این سیستمها پشت کنسول وسط در مدلهای با تهویه مطبوع اتوماتیک موجود است و پشت کنسول وسط زیر چراغ سقف جاسازی شده است.