اخبار «سال نوی میلادی متفاوت در شوک ویروس جهش یافته کرونا» را در ۲۰:۳۰ مشاهده کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۶- ۰۹:۲۷

بارش برف و کولاک و کاهش دما در پنجمین روز زمستان

بارش برف در ارتفاعات اردبیل به بیش از 80 سانتی متر و در اشکورات گیلان به یک متر رسید. متأسفانه سقوط بهمن در ارتفاعات کلکچال تهران باعث جان باختن 2 نفر شد.
 
هلال احمر هم از امدادرسانی به 2 گروه در ارتفاعات دارآباد و آهار که گرفتار کولاک و بهمن شده بودن خبر داده. کولاک و مه شدید جاده های بسیاری از مناطق رو به شدت لغزنده کرد.
 
تصاویری هم از تصادف زنجیره ای در آزادراه تازه افتتاح شده تبریز- سهند منتشر شد.
با همه اینها عوامل امدادی و راهداری به طور مستمر مشغول بازگشایی مسیرها و کمک رسانی هستند و تردد در تمام محورهای مواصلاتی ادامه دارد؛ البته استفاده از زنجیر چرخ در جاده های برفگیر ضروری است.
 
هواشناسی درباره یخ زدگی جاده ها هم هشدار داد.
 
بارش های اخیر روی دیگری هم داشت خوشحالی مردم و کشاورزان و ذخیره آب سدها که در بعضی مناطق تا 50 درصد هم افزایش داشت.

رئیس قوه قضاییه: تاکید بر اتمام هر چه سریعتر طرح های نیمه تمام

هر کسی به مردم تعهد داده باید به تعهدش عمل کند. رئیس قوه قضاییه در پایان سفرش به خراسان شمالی، بر اتمام هر چه سریعتر طرح های نیمه تمام در این استان تأکید کرد. آقای رئیسی از استاندار خراسان شمالی خواست به وضع مسکن های معطل مانده رسیدگی کند و کار را به نتیجه برساند.
 
رئیس دستگاه قضا همچنین با تأکید بر حمایت از تولید و  لزوم حفظ حقوق شهروندی،بر رسیدگی هرچه سریعتر به پرونده های قضایی و مبارزه جدی با فساد تأکید کرد.
 
در این سفر، 80 میلیارد تومن هم برای تقویت سیستم قضایی استان خراسان شمالی اختصاص یافت. 

ادامه خواب زمستانی کرونا به شرط حواس جمعی مردم / شرایط شکننده  است

این روزها غول منحوس کووید 19 در پی همکاری خوب مردم با نظام سلامت ؛ نتوانست مثل اواسط پاییز عرض اندام کند و خوشبختانه مردم کشورمان زمستان را با سیر نزولی این بیماری خطرناک سپری می کنند.
 
البته به گفته کارشناسان این شرایط شکننده است و هرگونه غفلت می تواند اوضاع کرونایی رو شدیدتر از قبل کند . طبق آخرین آمار وزارت بهداشت تعداد جانباختگان روزانه مبتلا به این بیماری نسبت به دیروز 20 نفر کاهش داشته و تا ظهر امروز 132 نفر دیگه از هموطنامونو متاسفانه ازدست دادیم.

بسته شدن مرزهای بین ایران و عراق در پی چالش کرونای انگلیسی

ویروس انگلیسی هم که با پنهان کاری طولانی مقامات کشور انگلیس دنیا را با چالش جدیدی روبرو کرد و  باعث بسته شدن مرزهای بین ایران و عراق شد.
 
البته سخنگوی گمرک میگه این بسته شدن دوهفته ای گذرگاه های مرزی، فقط شامل مسافران می شود و محدودیتی برای تبادل کالا بین دوکشور نیست.

سال نوی میلادی متفاوت در شوک ویروس جهش یافته کرونا

اما جهان که همچنان در شوک این ویروس جهش یافته به سر میبره ؛ سال نوی متفاوتی را در انتظار دارد.
سی ان ان هم در گزارشی اعلام کرد: هنوز مشکل کامیون های سرگردان در مرز انگلیس و فرانسه حل نشده و هزاران راننده مانده در جاده؛ خواستار چاره جویی و کمک مقامات دو کشور هستند.
 
بسیاری ازکشورها از جمله ایتالیا هم از ترس کرونای انگلیسی با قرنطینه های شدید به استقبال سال نو رفتن. در جدول کشورهای آلوده به کرونا همچنان آمریکا با حدود 337 هزار جانباخته رتبه نخست رو به خودش اختصاص داد.
 
طبق پیشبینی دانشگاه واشنگتن درباره آینده کرونایی آمریکا؛ تا سه ماه دیگه؛ کووید19 جان دویست و چهل هزار آمریکایی دیگر را می گیرد و شمار فوتی های کرونا به پانصد و شصت و هفت هزار نفر در این کشور خواهد رسید.
 
چرخ تولید اتوبوس وطنی بعد از ده سال تعطیلی ؛ این بار با تولید موتور داخلی شروع به چرخیدن کرد. 

حالت فوق العاده در ایالت تنسی آمریکا در پی یک انفجار

در مرکز شهر نشویل ایالت تنسی آمریکا؛ یک خودرو منفجر و خسارت زیادی به بار آورد. پلیس آمریکا با اشاره به تماس های مشکوک درباره بمب گذاری قبل از این حادثه گفت؛ شدت انفجار و دود بلند وسیاهرنگ ناشی از ان و لرزش شدید ساختمان های اطراف ؛ احتمال بمب گذاری در محل انفجار رو دوچندان کرده. میزان خسارت جانی هنوز مشخص نشد.
 

بدون تعارف؛ داغ سردار دلها همیشه تازه است

بدون تعارف به رسم برادرانه ای که برای برادر سنگ تمام گذاشت. داغ سردار تا همیشه تازه است چه برای خانواده و دوست چه برای یک ایران.خدایش بیامرزد.

نظامیان تروریست آمریکایی بازهم شکار،​ بمبهای کنار جاده ای

منابع عراقی از هدف حمله قرار گرفتن یک کاروان تجهیزات نظامی متعلق به آمریکا در استان بابل خبر دادند. این چهارمین کاروان آمریکایی است که امروز هدف بمبهای کنار جادهای قرار گرفت .

موج اعتراض به عفو ماموران آمریکا قاتل غیرنظامیان عراقی 

همزمان اقدام رئیس جمهور آمریکا برای عفو چهار مامور سابق امنیتی آمریکا که به جرم قتل غیرنظامیان عراقی در بغداد, در سال 2007 میلادی محکوم شده بودن موجی از خشم و اعتراض در عراق به دنبال داشت.
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha