اخبار «گوشی قاپ‌ها در چنگالِ قانون» را در خبر ۱۸:۳۰ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۲- ۰۸:۰۲

وزیر بهداشت خواستارِ قرنطینه یِ مسافران از انگلیس شد

وزیر بهداشت در نامه‌ای به وزیرِ راه و شهرسازی به منظورِ رعایتِ اقداماتِ احتیاطی برای مقابله با نوعِ جهش یافته یِ ویروسِ کووید19 در برخی کشورها ، خواستارِ لغو همه پرواز‌هایِ خطوطِ هواییِ شرکت‌هایِ ایرانی به مقصدِ کشورِ انگلیس و بلعکس و قرنطینه یِ مسافران از این کشور شد.
 
وزیر بهداشتِ ترکیه هم از تعلیقِ موقتِ پروازهایِ ورودی از مبدأِ چهار کشورِ انگلیس، هلند، دانمارک و آفریقای جنوبی به این کشور خبر داد.
 
اما پیش بینیِ بهداشتِ جهانی برایِ پاییز در ایران: ۸۰۰ کُشته در یک شبانه روز بوده که با همتِ مشترکِ هموطنان در رعایتِ دستور العمل هایِ بهداشتی، این پیش بینی تحقق نیافت.

مبارزه با ویروسِ کرونا در محله هایِ پایتخت با اجرایِ طرحِ شهید سلیمانی

در این طرح، هرخانه یک پایگاهِ سلامت شده و سفیرانِ سلامت با حضور در محله ها برای شناساییِ بیمارانِ کرونایی و کاهشِ شیوع ِاین بیماری، گام برمی دارند.

قدردانیِ متفاوت از فرشتگانِ رحمت و مدافعانِ سلامت

گروهی از دانش آموزانِ تهرانی به کمکِ معلمهایِ خود، از راه دور، از پرستاران تشکر کردند.
در ادامه برنامه هایِ روزِ پرستار و سپید پوشانِ فداکار، فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسمی از پرستاران و کادر درمانیِ بیمارستانِ هاجر قدردانی کرد و گفت: بیمارستان هاجر با کادر درمانیِ مُجَرب، جز پیشتازترین و پیشگام‌ترین بیمارستانها در حوزه پذیرشِ بیمارانِ کرونایی بوده است.
 
فرمانده نیروی انتظامی هم با حضور در بیمارستانِ ولیِ عصرِ ناجا، از مقامِ شامخِ پرستاران تجلیل کرد و گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، مدافعان سلامت، زینب وار به بیماران، خدمات ارائه کردند.
 
در شهرستان رباط کریم هم، از ۲۱۰ پرستار، و در اسلامشهر از ۳۰ پرستارِ نمونه، به پاس تلاش‌ها یشان به خصوص در روز‌های شیوعِ کرونا، قدردرانی شد.

توزیع ِ۷ هزار بسته معیشتی در استان تهران

چهارمین مرحله یِ رزمایشِ کمکهایِ مؤمنانه با توزیع ِ۷ هزار بسته معیشتی در استان تهران آغاز شد.
سردار نقدی معاون هماهنگ کننده یِ سپاه در این مراسم گفت: از آغاز شیوعِ ویروسْ تاکنون، سپاه و بسیج استان تهران، نیم میلیون بسته یِ حمایتی توزیع کرده اند.

زنگ خطر برای اخلاگرانِ اقتصادی در فضایِ مجازی

زنگ خطر برای اخلاگرانِ اقتصادی در فضایِ مجازی، به صدا در آمد .
دادستان تهران در جلسه شورای عالیِ قوه قضائیه با اشاره به تشکیل ِکارگروهیِ ویژه ، برای برخورد با اخلالگرانِ اقتصادی در فضای مجازی ، از شناسایی و دستگیریِ ۴۴ نفراز مدیرانِ سایت ‎ها وکانال ‎هایِ فعال در زمینه یِ ارز، سکه و طلا خبرداد.
 
آقای القاصی مهر یکی از عوامل افزایش قیمت‌ در این بازار‌ها را اتاقِ معاملات و اعلامِ لحظه‌ایِ قیمت ‎ها و معاملاتِ فردایی وکاغذی درفضای مجازی عنوان کرد و گفت: بر اساسِ اعلامِ بانک مرکزی، اقدامات انجام شده از سوی دادستانی، تأثیر قابل توجهی درکاهشِ قیمتِ ارز، سکه و طلا داشته است .
 
دادستان تهران همچنین با ارائه گزارشی از آخرین وضعیتِ پرونده یِ بانک دی از بازداشتِ ۹ نفر از مسئولانِ وقتِ بانک به اتهامِ پرداخت ِ۶۳۰ میلیارد تومانْ تسهیلات به ۱۱ شرکتِ وابسته به خود و همچنین ۴ نفر از مدیرانِ شرکت‎‌هایِ دریافت ‎کننده یِ تسهیلات خبر داد و گفت: کیفرخواستِ این افراد به دادگاه، ارسال شده و به صورت ویژه در دست رسیدگی است.

طرح اقتدار یکِ پلیس در غرب استان تهران

امنیت در شهرستان های غربِ استانِ تهران با اجرایِ طرحِ اقتداِر پلیس افزایشِ یافت.  طرحی که به گفته فرمانده انتظامیِ غربِ استان، دستاوَردش دستگیریِ ۵۳۵نفر از مُخلانِ امنیت و آسایشِ شهروندان بود . 

تجلیل  از پژوهشگران نمونه ی کشوری

از ۴۰ پژوهشگرِ نمونه یِ کشوری تجلیل  شد. در آخرین روز از هفته یِ پژوهش، از فرهنگیان و دانش آموزانِ پژوهشگر، قدردانی شد.
 
فروش بلیت پروازها به انگلیس غیرقانونی است / لغو پروازها شیوعِ نوعِ جهش یافته یِ ویروسِ کرونا
وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به شیوع گونه جدیدی از ویروس کرونا، با درخواست وزیر بهداشت پروازهای رفت و برگشت انگلیس فعلا به مدت دو هفته لغو شده و فروش بلیت این پروازها غیرقانونی است.
 
آقای اسلامی افزود: تیم پزشکی وزارت بهداشت هم اکنون در فرودگاه امام خمینی مستقر است و دستورالعملهای هوانوردی مربوطه نیز صادر شده است که باید همه مسافران ورودی به کشورمان قبل از پرواز، تست کرونا داده باشند و پاسخ تست نیز منفی باشد.

 تخریب باغ ویلا های غیرمجاز در پیشوا

باغ ویلا و باغچه هایِ غیرِمُجاز در شهرستانِ پیشوا تخریب شدند.

کلاهی که سودجویانْ سرِ مشتریانِ سهل اِنگار می گذارند. این ماجرایِ فروشِ زمین های کشاورزی برایِ تبدیل به ویلاس که عاقبتی جُز تخریب نداره و ضررش، فقط دامن خریداران را می گیرد.
 
با حکم دستگاه قضا، ۵۰ بنایِ غیرمجاز که در باغ‌ها و زمینهایِ کشاورزیِ روستاهایِ محمودآباد و یوسف‌آباد ساخته شده بود، تخریب و ۲۵ هکتارْ زمینِ کشاورزی، حفظ کاربری شد.

 گوشی قاپ ها در چنگالِ قانون

اعضایِ دو باندِ گوشی قاپی و مالخریِ گوشی هایِ سرقتی در پایتخت دستگیر شدند.

اعضای یکی از این باند ها، مبادرت به سرقت می کردند و باندِ دیگر، در کارِ ارسالِ گوشی ها به سمتِ مرزهایِ شرقی، بودند.

 الزام به نصبِ برچسب و شبرنگ بر رویِ وسیله هایِ نقلیه

شرکت هایِ باربری و مسافری به نصبِ برچسب و شبرنگْ بر رویِ وسیله هایِ نقلیه ملزم شدند.

فرمانده پلیس راه شرق استان تهران گفت: برای کاهش تصادف هایِ جاده ای، مدیران شرکت هایِ باربری و مسافری، یک هفته مهلت دارند بعد از اطمینان از نصبِ برچسب و تجهیزات ِفنی رویِ وسیله یِ نقلیه، اجازه یِ حرکت را، به رانندگان دهند.

 وعده ی بهره برداری از بیمارستانِ خاک خورده یِ اسلامشهر

وعده‌ی بهره برداری از بیمارستان اسلامشهر تا پایان ۱۴۰۰، تکمیل و تجهیز می‌شود.  
در جریانِ بازدیدِ نائب رییس اول مجلس و معاون درمان وزیر بهداشت از بیمارستانِ در حال ساختِ ۴۰۴ تخت خوابیِ این شهرستان که عملیاتِ اجرایی آن از ۱۲ سال پیش آغاز شده بود و تا الان فقط حدودِ ۵۸ درصد پیشرفت داشته، قرار شد: کارِ تکمیل و تجهیزِ این بیمارستان تا پایان سالِ آینده، به پایان برسد.
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha