به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گفت: برای سنجش میزان رضایت مردم از خدمات دستگاههای اجرایی سامانه mardom.ir با پنج زیر سامانه در کشور راه اندازی شد.
جعفر رحمانی شمسی گفت: شهروندان میتوانند از این طریق میزان رضایت خود را از دستگاه مورد نظر اعلام کنند که به این ترتیب میزان موفقیت دستگاههای اجرایی مختلف در زمینه جلب رضایت مردم ارزیابی میشود.
وی رسیدگی به اعتراضات شهروندان از خدمات دستگاههای مختلف را مهم ارزیابی کرد و افزود برای دفاتر پیشخوان که خدمات دستگاههای دولتی را ارائه میکنند، دورههای آموزش آنلاین برگزار شده که خیلی از آنها از مفاد این دورهها که باید در رابطه با مردم رعایت کنند، بیخبر بودند.
رحمانی اضافه کرد: دفاتر پیشخوان باید برای رفاه حال مردم، تمام شرایط و امکات مورد نیاز آنها را فراهم کنند و تمدید مجوز فعالیت این دفاتر منوط به تامین رضایت مردم است.
وی نوبت دهی اینترنتی را از دیگر نکاتی اعلام کرد که دفاتر پیشخوان باید به زودی نسبت به اجرای آن اقدام کنند و گفت: متقاضیان تاسیس دفاتر پیشخوان باید با لحاظ کردن این نکات نسبت به دایر کردن دفاتر اقدام کنند.
وی همچنین از جذب منابع انسانی برای ادارات در سالجاری خبرداد و گفت: از سال ۹۵ سیستم جذب نیرو در دستگاههای اجرایی تغییر کرد و سعی شد ورود به ادارات برای دانش آموختگان ممتاز دانشگاهی آسان شود.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد افزود: امسال هشتمین آزمون سراسری استخدام برگزار میشود که در کشور ۳۸ هزار نفر و در استان یزد ۶۹۹ نفر برای جذب در دستگاههای مختلف استان جذب میشوند که بر اساس پیش بینیها این آزمون ۱۱ و ۱۲ دیماه برگزار میشود.
وی با بیان اینکه همه ساله همین تعداد نیرو در کشور و استان جذب دستگاههای اجرایی میشوند گفت: برگزاری آزمون سراسری استخدام فرصت خوبیست که دانش آموختگان برتر دانشگاهها وارد دستگاههای اجرایی شوند و از این طریق بدنه دولت تقویت میشود.
رحمانی چابکی، انعطاف پذیری و پیشران توسعه بودن را از خصایص یک نظام اداری خوب توصیف کرد و یادآور شد: حتی اگر بیشترین بودجه را در اختیار یک دستگاه قرار بدهیم، اما آن دستگاه نتواند کار خود را درست انجام دهد، بودجه هدر میرود.