تلاش متخصصان جوان ایرانی، برای ساخت واکسن کرونا را در اخبار ساعت ۹ امروز پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۲۶- ۱۰:۱۲

ساماندهی مهدکودک ها

شورای عالی انقلاب فرهنگی، واگذاری مسئولیت حوزه تعلیم و تربیتِ کودک، و ساماندهی وُ مدیریت مهدکودک‌ها را به وزارت آموزش و پرورش، تصویب کرد.

بر اساس این مصوبه، وزارت آموزش و پرورش مکلف شد،، برنامه‌ریزی، مدیریت و همچنین ، نظارت و ارزیابی مهدکودک‌ها را به عهده گیرد.دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مهدهای کودکی که ، پیش از این مشغول کار بودند، می توانند به فعالیت خود ادامه دهند، اما یک سال فرصت دارند، تا خود را با دستورالعمل های وزارت آموزش و پرورش، استاندارد سازی کنند.

تلاش متخصصان جوان ایرانی، برای ساخت واکسن کرونا

این واکسن که چند روز پیش، مجوز ازمایش انسانیِ آن ، در داخلِ کشور صادر شد، به همت ستاد اجرایی فرمان امام،، در حال ساخت است.

مدیرکل روابط عمومیِ ستاد اجراییِ فرمان امام در توئیتی ، با اشاره به تلاش جوانانِ کشورمان برای تولید واکسن کرونا، با رعایت بالاترین استانداردهای کیفی و کمی نوشت ، به یاری خدا باز هم جوانانِ این مرز و بوم، ایران اسلامی را سربلند خواهند کرد.

رونمایی از ۹ طرح پژوهشی، از جمله خطِ تولیدِ داروهای کرونا

وزیر بهداشت ، در مراسم رونمایی از ۹ طرح پژوهشی، از جمله خطِ تولیدِ داروهای کرونا، و برخی تجهیزات پزشکی ، با اشاره به تحریم های داروییِ اعمال شده درباره  ایران گفت: راهِ برون رفتِ کشور از مشکلات، دست دراز کردن به سمت اروپا و آمریکا نیست، بلکه باید بر دانشِ داخلِ کشور، به عنوان راهگشای مشکلات، تکیه کرد.

از سوی دیگر، با نزدیک شدن به شب یلدا مسئولان بهداشتی، درباره خطرِ افزایش آمار ابتلا به کرونا، در دورهمی های شب یلدا، هشدار دادند.

ساکنان هشت استان، درگیر آلودگی هوا

اصفهانی ها در خانه بمانند. به همین دلیل، امروز دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی، واحدهای صنعتی، و بانک‌های ده شهرستانِ استان اصفهان، تعطیل شدند.

برای چهارمین روزِ متوالی، ذَراتِ معلق، هوای تهران را همچنان آلوده نگه داشته‌ اند. هوای پایتخت، در شرایط ناسالم، برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد.

وارونگی هوا، در البرز هم، موجب افزایش غلظت الاینده ها شده است. آلاینده های جوی، در خراسان رضوی نیز، تا پایان هفته، روند افزایشی دارد. ساکنان استان های خوزستان، یزد، و قم هم ، همچنان درگیر آلودگی هوا هستند. 

رونمایی از ۸۰ عنوان کتاب دفاع مقدس

در مراسمی، از ۸۰ عنوان کتاب، با موضوع دفاع مقدس رونمایی شد. این کتاب‌ها، مجموعه ‌ای از خاطرات رزمندگان، از روز‌های تلخ و شیرین دفاع مقدس است. 

جلسه علنی امروز مجلس به ریاست آقای قالیباف

جلسه علنی مجلس به ریاست آقای قالیباف در حال برگزاری است، نمایندگان امروز ادامهء بررسی اصلاح موادی از قانون انتخاباتِ ریاست جمهوری را در دستور کار دارند.

صدور شناسنامه، برای فرزندانِ مادران ایرانی در خارج

ثبت نام صدور شناسنامه، برای فرزندانِ دارای مادر ایرانی، در نمایندگیهای ایران در خارج از کشور آغاز شد.

متقاضیان می توانند، با مراجعه، به سامانهء میخک ، برای صدور شناسنامه ثبت نام کنند. فعلا در چهار نمایندگیِ استکهلم، دبی، ورشو، و فرانکفورت، ثبت نام انجام می شود.

پژوهشگاه رویان، در میان ۱۰ مؤسسهء برتر تحقیقاتیِ جهان

نتیجهء تحقیقات ۲۰ سالهء پژوهشگران از هشت کشورِ آمریکایی، آفریقایی، آسیایی و اروپایی نشان داد، پژوهشگاه رویان، در حوزه ناباروری، و فناوری‌های کمک‌باروری، جزء سرآمدان جهان است. 

آتش سوزی سه لنجِ صیادی در بندرِ کنارک

در این حادثه، به کسی آسیب نرسید. اما با وجود تلاش آتش نشانان، هر سه لنج، کاملا در آتش سوختند، و حدودِ ۳۰ میلیارد تومان, به مالکان لنج ها, خسارت وارد شد.

بر اثرآتش سوزی، در کالیفرنیا 800 هکتار، مزارع نابود شدند. هزاران نفر از مردمِ منطقه، مجبور به ترک خانه های خود شدند. وزش باد، مهار آتش را سخت کرده. آتش نشانان توانستند، فقط ۱۰ درصدِ آتش را مهار کنند. 

کف کردن آبِ دریا، پدیده زیست محیطی در سواحل استرالیا

این کف ها، پروتئینی هستند، که از مواد آلیِ تخریب شده در اقیانوس ها، مثل جلبک، قارچ و باکتری تشکیل شده اند. وزش باد ، باعث افزایش میزان کف ها شده است.

نشست کمیسیون مشترک برجام، امروز به صورت مجازی 

این نشست، در سطح معاونان، و مدیران سیاسیِ وزارت امور خارجهء‌ کشورهای ایران، و ۱+۴ ، و به ریاست هلگا اشمید، دبیر کل سرویس اقدام خارجیِ اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، ریاست هیئت ایرانی را در این نشست برعهده دارد.

رایزنی درباره آماده کردن مقدمات برگزاریِ نشست وزرای امور خارجه ایران و ۱+۴ ، تا قبل از پایان سال جاریِ میلادی ، از جمله موضوعات این نشست است. نشست قبلی کمیسیون مشترک برجام، شهریور ماه، در وین برگزار شد. 

تاکید بر ضرورت حذف کامل همه سلاح های هسته ای

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، با تأکید بر موضع دیرینه و اصولی جمهوری اسلامی ایران در باره ضرورت حذف کامل همه سلاح های هسته ای، گفت: ما قویا معتقدیم که توقف همه آزمایش های انفجاری سلاح های هسته ای و سایر انفجارهای هسته ای و همچنین پایان دادن به توسعه کمی و بهبود کیفی این دسته از سلاح ها، نخستین گام ضروری برای خلع سلاح هسته ای است.

آقای غریب آبادی در این خصوص، از تصویب بودجه۱۰ میلیون دلاری در کمیته سنای آمریکا برای آماده سازی انجام چنین آزمایش هسته ای ابراز نگرانی شدید کرد و از آمریکا خواست تا به تعهدات خود در این حوزه پایبند باشد. 

انفجار صبح امروز کابل؛ با دو زخمی

انفجار صبح امروز در شهر کابل، پایتخت افغانستان، دستکم دو زخمی برجای گذاشت.

در این حمله، یک دستگاه خودرو سواری، با بمب مغناطیسی منفجر شد.تاکنون، فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است. روز گذشته نیز، براثر انفجار بمب مغناطیسی در کابل ، معاون استاندارِ کابل، به همراه یک نفرِ دیگر کشته شدند. 

کاروانسرای تاریخی اصفاک

کاروانسرای اِصفاک در روستایی با همین نام، در استان خراسان جنوبی واقع شده است. این بنا که 14 سال پیش به ثبت ملی رسیده, هم اکنون با سرمایه گذاریِ بخش خصوصی ، به اقامتگاه بومگردی تبدیل شده است. 

بیشتر بدانید: 

آرشیو کل اخبار بامدادی 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha