آخرین اخبار از شیب نزولی آمار ابتلا به کرونا را در خبر ۲۱ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۲۴- ۱۳:۱۴

سومین روز شیب نزولی آمار ابتلا به کرونا

سه روزی است شیب نزولی آمار ابتلاهای جدید کرونا تندتر شده است.

امروز با فاصله ۷۵۰ نفر کمتر از دیروز، هفت هزار و ۴۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز هم ۲۴۷ بیمار کووید۱۹ جانشان را از دست دادند.

در کنار این روند کاهشی، دغدغه صعودی شدن دوباره نموادرهای کرونایی پس از دورهمی های احتمالی بلندترین شب سال هم وجود دارد.

یک متخصص ویروس شناسی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درخصوص شیوع کرونا در جمع های خانوادگی هشدار داد و گفت: ویروس برای افزایش قدرت انتقال و سرایت، میزان پروتئین های خود را نیز افزایش داده است.

خانم واعظ جلالی : تحقیقات بیانگر این است که سرایت پذیری ویروس به مراتب از روزهای اول شیوع تا به امروز، بیشتر و قویتر شده است.

راه حل فوری چیست؟ به عقیده محققان، بستن راههای سرایت و انتقال ویروس راه حل فوری و فعلی است. 

ساده انگاری می تواند باعث اوج گیری ویروس کرونا شود

وزیر بهداشت بار دیگر ساده انگاری و عادی پنداری را دغدغه ای دانست که می تواند باعث اوجگیری سهمگین زمستانه کرونا شود .

دکتر نمکی در مراسم بهره برداری از ۶۴ طرح بهداشتی و درمانی خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه دویست دستگاه اکسیژن ساز به مناطق مختلف کشور ارسال و قرار شده چند دستگاه دیگر هم تامین شود وعده داد، ​مشکل کمبود دستگاه اکسیژن در سراسر کشور تا یک ماه آینده برطرف شود.

وزیربهداشت : اجازه نمی دهیم واکسن خارجی که دوره ‎اش را در جایی نگذرانده است در ایران آزمایش انسانی شود. دکتر نمکی تاکید کرد بهترین و معتبرترین واکسن را خودمان در کشور تهیه می‎کنیم .

تولید اقلام و لوازم تنفسی

دانش بنیان ها کمر همت بسته اند که نیازهای کادر درمان و نظام بهداشت و سلامت را در دوران کرونایی و تحریم، یک به یک تامین کنند. مثال آن، شرکتی دانش بنیان در قم است که 12 گروه کالای پزشکی تولید می کند و در صدد توسعه هم برآمده است . 

جلسه هیات دولت

جلسه هیات دولت با رعایت موازین ضد کرونایی، به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در این جلسه، پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر افزایش ۱۵ درصدی تعرفه آب تحویلی و یا برداشتی برای موارد خاص از ابتدای سال ۱۳۹۹، تصویب شد. برنامه جایگزینی شناورهای سنتی تجاری با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تن، نیز ازجمله مصوبات بود .

بانک مرکزی :  رشد اقتصادی مثبت شده

رییس کل بانک مرکزی براساس گزارش های اداره حسابهای اقتصادی این بانک گفت: رشد تولید ناخالص داخلی در شش ماههٔ نخست سال ۹۹ با نفت و بدون نفت، مثبت شده است.

آقای همتی: ایستادگی ملت و تلاش فعالان اقتصادی کشور در سال جهش تولید، جواب داد و رشد اقتصادی با نفت در فصل اول و دوم سال ۱۳۹۹ ، به ترتیب ۲.۹- درصد و ۵.۱+ درصد و رشداقتصادی بدون نفت، به ترتیب، ۰.۶- درصد و ۳.۲+ درصد بوده است. 

اصلاح ساختار کلیت بودجه و بوجه نویسی کشور،​ مهمترین موضوع این روزهای خانه ملت

علاوه بر لایحه بودجه سال آینده، اصلاح ساختار کلیت بودجه و بوجه نویسی در کشور،​ مهمترین موضوع این روزهای خانه ملت است.

نمایندگان برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه را در صحن علنی تصویب کرده بودند، میزبان رئیس سازمان برنامه و بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه بودند.

بودجه دفاعی و راه های تقویت بنیه دفاعی کشور هم با حضور وزیر دفاع در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی شد.

ضرورت اصلاح قوانین و بسترهای فسادزا در کنار برخورد با مفسدان

رئیس قوه قضاییه در دیدار با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، بر تقویت تعامل و همفکری قوه مقننه و قضاییه در جهت گره گشایی از زندگی مردم تأکید کرد.

برخورد قاطع با ریشه های فساد و مجازات دانه درشتها و صدور اسناد رسمی برای تعیین تکلیف املاک، اطلاع رسانی درباره آخرین وضع تحقیق و تفحص های ارجاعی مجلس به قوه قضاییه، تعیین تکلیف خودروهای توقیفی در پارکینگهای نیروی انتظامی و رفع مشکل کمبود قاضی در شهرهای کوچک، از اهم موضوعات مورد درخواست اعضای کمیسیون اقتصادی بود.

رییس قوه قضاییه از نمایندگان خواست: کمیته ای مشترک با حضور نمایندگان مجلس و مسئولان قضایی، تشکیل شود و راهکارهایی برای اصلاح ساختارها و قوانین و مقررات و رفع بسترهای فسادزا به منظور اقدام مناسب در اختیار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گیرد.

اقای رئیسی افزود: مبارزه با فقر، فساد و تبعیض در گرو قوانین و مقرراتی است که باید با نگاه به واقعیت های کشور و ضرورتهای اقتصاد مقاومتی اجرایی شوند و اصلاح قوانین نیز باید در همین چارچوب صورت گیرد. 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: دولت باید فعالیت های کولبران و ته لنجی ها را نیز ساماندهی کند تا هم نظام صادرات و واردات قانون مند شود و هم حقوق دولت حفظ شود و وضع اقتصادی مرزنشینان نیز رونق یابد.

آقای رییسی، با اشاره به مساله دپو و بلاتکلیفی خودروهای توقیفی و رهاشده در برخی شهرستان ها که یکی از اعضای کمیسیون به آن اشاره کرد ، به معاونت حقوقی قوه قضائیه و دادستان های سراسر کشور دستور داد که با همکاری مسئولان نیروهای انتظامی هرچه سریعتر وضع این خودروها مشخص شود.

رئیس قوه قضائیه ضمن اعلام حمایت دستگاه قضایی از خصوصی سازی ، بر واگذاری امور به اهل آن تاکید کرد .

آب وگاز رایگان کم مصرفها ، از اول زمستان اجرایی می شود

براساس مصوبه ای که امروز ابلاغ شد، از اول دی ماه، مشترکانی که مصرف آب و گاز آنها کم باشد، تخفیف صددرصدی می گیرند و به عبارتی، آب و گازشان رایگان می شود.

این حکم، شامل گازبها و هزینه های مرتبط با آن مثل مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی است و سکونتگاه های دایمیِ در حال بهره برداریِ شهری و روستایی و عشایری را شامل می شود.

مشترکان با میزان مصرف ماهانه بیش از الگوی مصرف نیز شش ماه فرصت دارند تا مصرف خود را اصلاح و کم کنند وگرنه بهای گاز آنها، افزایش می یابد.

در خصوص مصرف آب هم، همینطور است و مشترکانی که صورتحساب آب و فاضلاب آنها، حداکثر تا یکسوم الگوی تعیین شده باشد، از تخفیف صددرصدی بهره مند خواهند شد. باغ ها، ویلاها و خانه باغها، مشمول تخفیف نیستند.

اهدای نشان درجه یک نصر، به دانشمند هسته ای و دفاعی کشور

نشان درجه یک نصر، به دانشمند هسته ای و دفاعی کشور ،​ شهید محسن فخریزاده اهدا شد.

این نشان با موافقت رهبر انقلاب ، به محققان، پژوهشگران و شخصیتهای برجسته ملی که جبهه دفاعی نظام اسلامی را پشتیبانی و حمایت می کنند، اهدا می شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز با حضور در منزل شهید دکتر محسن فخری زاده، این نشان را که مزین به امضاء رهبر معظم انقلاب اسلامی است، به خانواده ایشان تقدیم کرد.

سرلشکر باقری در این دیدار که فرمانده کل ارتش و مسئولانی از وزارت دفاع نیز حضور داشتند، با تاکید بر اینکه شاگردان و همکاران شهید فخری زاده مسیر پر فروغ او را با استحکام، دقت و سرعت هر چه بیشتر، طی خواهند کرد، افزود:​ انتقام خون این شهید والامقام،​ بی شک در زمان و مکان مناسب از نظام استکبار گرفته خواهد شد. 

سازندگی قرارگاه خاتم الانبیاء ؛ تکمیل و تحویل ۳۸ پروژه بزرگ در ۶ ماه آینده

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از تکمیل و تحویل ۳۸ پروژه تأثیرگذار در شش ماه آینده خبر داد.

سردار سعید محمد در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت:​ قرارگاه از ابتدای سال تاکنون، هر هفته یک پروژه را تکمیل کرده و به دولت تحویل داده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، از تکمیل ساخت پتروپالایشگاه مهرخلیج فارس تا دو سال آینده هم خبر داد و افزود:​ این پروژه ظرفیت تبدیل ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی به فرآورده‌های راهبردی را داراست.

نبود شفافیت در چرخه توزیع کالا

نبود شفافیت در چرخه توزیع کالا، ثروت کشور را به باد می دهد. این موضوعی نیست که کسی نداند اما کم توجهی به آن باعث شده به مرور بخش تولید کشور ضعیف شود و دلالان میدان دار بخش توزیع شوند.

سامانه های الکترونیکی دولتی هم تا به حال نتوانسته انچنانکه باید و شاید، جلوی منفذها را بگیرد. به علت نبود شفافیت در چرخه توزیع کالا، محصولات پتروشیمی به جای اینکه به اهلش برسند سر از انبار پنهان دلالان در می آورند و یا قاچاقی از کشور خارج می شوند.

میزان ابتلای روزانه به کرونا در جهان همچنان بالای ۶۰۰ هزار نفر

چند روزیست میزان ابتلای روزانه به کرونا در جهان همچنان بالای ۶۰۰ هزار نفر است. در ۲۴ ساعت گذشته هم حدود ۶۴۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شدند.
 
در میان کشور‌های جهان امریکا همچنان بدترین وضع را از نظر آمار مبتلایان و تلفات ناشی از کرونا دارد به نحوی که در این کشور طی چهار روز، رقم بی سابقه یک میلیون ابتلا به کرونا ثبت شده است.
 
این میزان بالاترین سرعت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا از زمان شروع این همه گیری محسوب می‌شود. شمار فوتی‌ها هم در امریکا از مرز ۳۰۵ هزار تن گذشته است.
 
این یعنی ۲۰ درصد تلفات کرونایی جهان در امریکاست. در قاره آسیا هم رئیس جمهور کره جنوبی در پی ثبت بیشترین میزان ابتلای روزانه به کرونا، از اعمال محدودیت‌های سختگیرانه‌تر خبر داد .
 

محدودیت‌های جدید در آلمان

در قاره اروپا، ایتالیا با ۶۴۹ فوتی بیشترین تعداد تلفات کرونا را در ۲۴ ساعت گذشته ثبت کرده است. دولت آلمان هم با افزایش آمار‌های کرونایی، در آستانه تعطیلات سال جدید میلادی، مقررات محدود کننده و قرنطینه جدیدی را در سراسر این کشور اعمال کرد. صدراعظم آلمان: محدودیت‌هایی که قبلا اعمال شده، برای مهار کرونا کافی نبوده است .

لوله انتقال نفت از خوزستان به اصفهان دچار نشتی شد

بر اثر فرسودگی، لوله انتقال نفت از خوزستان به اصفهان در شهرستان اردل دچار شکستگی و نشتی شد. این اتفاق حدود ظهر امروز رخ داد و آخرین خبرها حاکیست با تلاش نیروهای امدادی و بستن شیر لوله انتقال نفت مارون به اصفهان، آتش سوزیهای پراکنده و نقطه ای و حرکت مواد نفتی، مهار شده است.

این حادثه تلفات جانی نداشت اما بر اثر جاری شدن نفتِ رها شده، به زمین های کشاورزی و منابع آبی منطقه خساراتی وارد شده است . 

دستگیری اخلالگران اقتصادی/ یزد

شبکه گسترده اخلال در نظام ارزی در یزد شناسایی و منهدم شد.

​سربازان گمنان امام زمان در اداره کل اطلاعات استان یزد، هشت نفر از عوامل اصلیِ شبکهء گسترده اخلال در نظام ارزی کشور را، شناسایی کردند و تحویل مقامات قضایی دادند.

این شبکه با استفاده از شرکت های پوششی در خارج از کشور، از طریق پیش فاکتورهای صوری، از بانک مرکزی، بالغ بر ۱۵۰ میلیون یورو سوءاستفاده و با فروش آن در بازار آزاد، مال نامشروع تحصیل کرده بودند.

متهمان به تبانی و پرداخت رشوه، استفاده از کارت های بازرگانی و حسابهای بانکیِ اجاره ای، پولشویی، تخلفات گمرکی، فرار مالیاتی و جعل اسناد حمل کالا به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان و تضییع حقوق بیت المال اعتراف کرده اند.

از متهمان، مقادیر قابل توجهی ارز، اسناد بانکی شرکتهای خارجی، مُهرهای شرکت های خارجی و حواله های ارزی کشف و ضبط شده است. 

خدمتِ جدیدِ قوه قضائیه به هموطنان، برای درخواستِ اعادۀ دادرسی

رئیس دیوان عالی کشور گفت: از ابتدای دی ماه، هموطنان می توانند درخواستِ اعادۀ دادرسی را در دفاترِ خدمات الکترونیکِ قضایی به ثبت برسانند. بگفته اقای مرتضوی مقدم، این اقدام در جهت تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات قضایی و پیشگیری از شیوع کروناست .

بزرگترین تولید کننده کاشی در شرق کشور

قطب تولید کاشی در شرق کشور توانست با توسعه تولیدات، محصولاتش را روانه بازارهای خارجی کند. کارخانه ای که از مواد اولیه تا نیروی کارش را از داخل استان تامین کرده است.

نمایشگاه بغداد، رونمایی از کتاب گردآوری بیانات رهبر انقلاب درباره دشمن شناسی

نخستین بار در عراق از کتابِ گردآوری شدۀ بیاناتِ رهبر انقلاب درباره دشمن شناسی رونمایی شد.

این کتاب، با نامِ عربیِ مَعرِفَهِ العَدُو ، به زبان عربی ترجمه شده است.

مسئول در نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد که 21 کشور اسلامی و اروپایی حضور دارند، بیش از ۴۰ کتاب از آثار مهم مقام معظم رهبری در دسترس عموم قرار داده شده است . 

گام آخر مذاکرات تدوین سند جامع همکاریهای راهبردی ایران و افغانستان

معاون سیاسی وزیرخارجه که به کابل رفته میگوید: این سند جامع به مراحل نهایی خود رسیده است.

آقای عراقچی در این سفر با مقامات دولتی و شخصیتهای سیاسی افغانستان دیدار و درباره روند صلح در افغانستان، مسائل منطقه ای و گسترش روابط دوجانبه گفتگو کرد. 

احضار سفرای آلمان و فرانسه / ابلاغ اعتراض ایران به دیپلمات های آلمان و فرانسه

در پی بیانیه و مواضع مداخله جویانه آلمان ، فرانسه و اتحادیه اروپایی در مورد اعدام زم، سفرای آلمان و فرانسه در تهران به وزارت خارجه احضار شدند و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به آنها ابلاغ شد.

همچنین مراتب اعتراض ایران به مماشات با عناصر مروج خشونت و اعمال تروریستی که در برخی کشورهای اروپایی پناه گرفته اند و امنیت مردم ایران را هدف قرار می دهند، به سفیر آلمان ابلاغ شد‌.

هم اکنون آلمان، رییس دوره ای اتحادیه اروپا است و سفیر این کشور به نمایندگی از اتحادیه اروپا احضار شده بود. سفیر فرانسه در تهران هم در این خصوص احضار شد.

زم قبل از دستگیری، در فرانسه ساکن و تحت حمایت دستگاه اطلاعاتی فرانسه بود. اتحادیه اروپایی به اعدام زم که جرم اش جاسوسی، ارتباط با سرویسهای اطلاعاتی خارجی و اقدام علیه امنیت ملی ایران بود اعتراض کرد ولی از محکوم کردن ترور دانشمند برجسته، شهید دکتر فخری زاده، امتناع کرد. 

پرونده نیما زم پس از اعدام

دادسرای عمومی و انقلاب تهران، اعلام کرد بخش مربوط به اقدامات مجرمانه نیما زم که اعدام شد مورد سیدگی نهایی قرار گرفته و اظهارات و ادعاهای این مجرم درخصوص دیگران، در حال رسیدگی است.

بنا بر اعلام دادسرای تهران، تاکنون پرونده برخی از مرتبطان زم در داخل کشور با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده و پرونده برخی دیگر از متهمان در دادسرا مفتوح است.

براساس این اطلاعیه، همه مراحل دادرسی و صدور آراء محاکم، از جمله رای قطعی دیوان عالی کشور در مورد این پرونده، که بیش از یکماه پیش صادر شده، پس از ابلاغ به وکیل متهم، با رعایت ضوابط ازجمله در ملاقات اعضای خانواده ایشان چندمین بار در روز قبل از اجرای حکم، ابلاغ شده است.  

ماجراهای برگزیت/ توافق برای ادامه مذاکرات بیشتر

با وجود پایان ضرب العجل برای گفتگوها ، انگلیس و اتحادیه اروپا توافق کردند تا بار دیگر مهلت مذاکرات برای رسیدن به توافق تجارت آزاد در دوره پسا برگزیت را تمدید کنند. 

چه توافق صورت بپذیرد چه نپذیرد انگلیس حدود 18 روز دیگر از اتحادیه اروپا جدا می شود.

نخست وزیر انگلیس : شکست مذاکرات برگزیت با اتحادیه اروپایی، محتمل ترین گزینه پیش رو است.

مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا امروز هم ادامه داشت و بوریس جانسون گفت: کشورش باید خود را برای برگزیت بدون توافق آماده کند.

مرکز مالی لندن که یکی از بزرگترین مراکز اقتصادی است از هم اکنون نگران خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا است چونکه نتها مشتریان خود را از دست می دهد باعث نوسان بازار و ایجاد اختلال در خدمات مالی بویژه برای مشتریان مستقر در اتحادیه اروپا می شود.

نحوه تعامل بازرگانی، چگونگی همکاری و استفاده از آبهای مشترک پس از جدایی و همچنین تردد شهروندان بین انگلیس و اتحادیه اروپایی، مهمترین اختلافات موجود در مذاکرات برگزیت است. 

ماجراهای پسا انتخابات در امریکا دوباره جان گرفت

پس از اینکه دیوانعالی امریکا ، تقاضای ایالت تگزاس و هفده ایالت دیگر برای تغییر نتیجه آرا در چهار ایالت را نپذیرفت، هوادران ترامپ ؛ به خیابانها آمدندو به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری اعتراض کردند.

رئیس جمهور آمریکا هم در حمایت از معترضان در آسمان محل تظاهرات با بالگرد گشت زنی کرد. واشنگتن صحنه زد و خورد میان میان مخالفان و طرفداران ترامپ بود که در جریان آن، یک نفر هدف گلوله قرار گرفت و ۲۳ تن بازداشت شدند.

معترضان همچنین اقدام به مسدود کردن خیابان ها کردند و شعار "دزدیدن را متوقف کنید" سردادند. 

ترامپ در توئیتی اقدام دیوانعالی آمریکا را شرم آور خوانده و گفته به پیگیری شکایت درباره تقلب انتخاباتی ادامه می دهد.

گروهی از متحدان رئیس‌جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان هم قصد دارند در رای گیری دو هفته دیگر در کنگره برای تایید نتیجه آرای الکترال، نتایج آرای برخی ایالت‌ها را به چالش بکشند تا شاید از این طریق انتخابات را به نفع ترامپ تمام کنند.

در پی صف آرایی سیاسی در آمریکا شکاف اقتصادی عمیق تر شده است. پس از اینکه ایلان ماسک صاحب خودروسازی تسلا در حمایت از جمهوری خواهان اعلام کرد در حال نقل مکان به تگزاس است حالا شرکت کامپیوتری اوراکل ، یکی از غولهای تکنولوژی اعلام کرده که دفتر مرکز خود را از کالیفرنیا به تگزاس انتقال داده است. 

نقشه آمریکا برای صحرای غربی

دبیرکل سازمان ملل در واکنش به اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی گفت: موضع سازمان ملل در خصوص صحرای غربی تغییر نکرده است.

گوترش تاکید کرد تصمیم های سازمان ملل مبتنی بر قطعنامه های شورای امنیت است نه رئیس جمهور آمریکا. چند روز پیش بود که رئیس جمهور آمریکا خبر داد واشنگتن در ازای برقراری روابط سیاسی میان مراکش و رژیم صهیونیستی، حاکمیت مراکش بر منطقه صحرای غربی را به رسمیت می شناسد.

کشف لاشه نزدیک به ۳۰۰ فک مرده در سواحل دریای خزر

لاشه نزدیک به ۳۰۰ فک مرده در سواحل دریای خزر کشف شد و مقامات داغستان روسیه می گویند در این باره تحقیق خواهند کرد.  نسل فک خزر که تنها پستاندار دریای خزر محسوب میشود، به دلیل شکار بی رویه، آلودگی و نابودی زیستگاه در معرض انقراض قرار دارد.

محققان میگویند جمعیت فک ها در این منطقه که در اوائل قرن بیستم به یک میلیون میرسید اکنون به ۷۰ هزار رسیده است.

طرحهای محرومیت زدایی

به همت بنیاد برکت، دوهزار طرح اشتغالزا در آذربایجان شرقی درحال ثمر دادن است. این طرح ها بیشتر در بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی، بسته بندی و اشتغال خانگی در ۱۴۰ روستا در حال اجراست .

معلم فداکار

خبرنگار ما با دوربین سراغ معلم فداکاری مقطع ابتدایی در شهرستان اشنویه رفته است که در سوز سرما و برف کوهستان هم برای آموزش به دانش اموزانش تلاش می کند. او معلم مقطع ابتدایی مدرسه شهدای هسته ای امیرآباد است.

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha