آمار ابتلایان به کرونا و خبر‌هایی از واکسن را در اخبار شامگاهی پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۱۸- ۰۸:۲۷
  • بررسی آخرین وضعیت شهر‌های آبگرفته خوزستان


وزیر کشور در نامه‌ای از سازمان برنامه و بودجه خواست برای جبران خسارات ناشی از سیل و تقویت زیرساخت‌های مدیریت بحران استان خوزستان، بودجه‌ای را اختصاص دهد.
 
  • رئیس سازمان بازرسی: با مقصران برخورد قاطع قانونی می‌کنیم


رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم که برای بررسی شرایط شهر‌های آبگرفته به خوزستان سفر کرده گفت: درصورت ثابت شدن قصور و کوتاهی مسئولان استانی وکشوری در حل مشکل این استان، با آنان برخورد قاطع قانونی می شود.

در پی بارندگی‌های شدید چندروز گذشته، مناطق مختلفی از شهر‌های خوزستان دچار آبگرفتگی و ورود آب به درون منازل مردم شد.

هواشناسی اعلام کرده، بارش‌ها فردا هم، به ویژه در شرق کشور ادامه دارد و در بیشتر مناطق کشور، دما به طور محسوسی تا ده درجه کاهش می‌یابد.
 
  • آمار ابتلایان به کرونا و خبرهایی از واکسن 

 
گفته رئیس کل بانک مرکزی، برخلاف ادعای دروغین آمریکا، مبنی بر تحریم نبودن دارو، اما در عمل، راههای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز آنها را هم مسدود کرده است.
 
آقای همتی: البته با همکاری و اقدام به موقع دستگاه‌های ذیربط، انتقال پول از مسیر‌های دیگر برای خرید واکسن درحال پیگیریست.
 
همزمان وزیر بهداشت هم اعلام کرد: آزمایش واکسن ایرانی، با موفقیت وارد فاز انسانی شده و تا بهار آینده، ایران را در فهرست تولیدکننده های مطرح واکسن جهان قرار می دهد.
 
با اینحال، امروز سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ده هزار و ۸۲۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی و ۲۸۴ بیمار فوت شدند.
 
  • نظام مالیاتی کشور، نیازمند اصلاحات اساسی

رئیس مجلس در نشست با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی، با تاکید براینکه نظام مالیاتی کشور، نیازمند اصلاحات اساسی است؛ گفت: این اصلاحات، مقدمه همه اصلاحات دیگر اقتصادی در کشور است.

در این جلسه، وزیر اقتصاد هم از آمادگی این وزارتخانه برای انجام اصلاحات اساسی در حوزه نظام مالیاتی به ویژه اجرایی کردن قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان خبر داد.
 
  • رئیس دستگاه قضا: قوه قضاییه هوشمند، از محور‌های اصلی تحول دستگاه قضایی


رئیس دستگاه قضا، در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، با اشاره به اینکه قوه قضاییه هوشمند، از محور‌های اصلی دوره تحول دستگاه قضایی است گفت: قوه قضائیه گام‌های الکترونیکی شدن را با سرعت و جدیت برمی دارد تا دسترسی مردم به عدالت آسانتر شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، بار دیگر از مسئولان عالی قضایی خواست، با دادرسی به موقع، اجازه ندهند کوچک‎ترین وقفه و خللی در رسیدگی به کار مردم ایجاد شود.

  • سامانه صدور گواهی الکترونیکی سلامت، رونمایی شد

 
با رونمایی از این سامانه، پرونده‌های سلامت و نسخه‌های پزشکی، الکترونیکی می‌شود. با استفاه از این سامانه، سرعت ارائه خدمات درمان و سلامت افزایش می‌یابد و امکان دستیابی و بایگانی مدارک و سوابق پزشکی هر فرد در منزل، میسر می‎شود.
 
  • ممنوعیت صادرات تخم مرغ


وزیر جهاد کشاورزی، از ممنوعیت صادرات تخم مرغ خبرداد و گفت: در تولید تخم مرغ و مرغ مشکلی نیست و حتی میزان تولید تخم مرغ، بیش از نیاز کشور است؛ اما این تصمیم برای جلوگیری از بار روانی افزایش قیمت، گرفته شده است.
 
وزیر صنعت هم با اشاره به تامین بیش از حد نیاز نهاده‌های دام و طیور گفته: وزارت جهاد کشاورزی، مسئول تولید و توزیع گوشت مرغ در سراسر کشور است و نهاده‌ها را بعد از ترخیص از گمرک در اختیار دامداران و مرغداران قرار می‌دهد.

  • لیگ برتر فوتبال 

 
در ادامه برگزاری هفته پنجم لیگ برتر فوتبال و در مهمترین دیدارها، استقلال، در ورزشگاه آزادی مقابل مهمانش صنعت نفت آبادان، با نتیجه مساوی یک-یک متوقف شد.
 
دیدار تراکتور تبریز و فولاد خوزستان هم با تساوی بدون گل به پایان رسید. پیکان هم با نتیجه ۲- یک از سد گل گهر سیرجان گذشت.
 
  • وقفه آموزش مجازی سه میلیون دانش آموز


کمیته امداد امام خمینی، امسال نود هزار تبلت میان دانش آموزان نیازمند توزیع کرد؛ با اینحال، آموزش و پروش برآورد کرده همچنان سه میلیون دانش آموز، تبلت یا تلویزیون ندارند و آموزش مجازی آنان با وقفه همراه شده است.
  • سفر وزیر خارجه سوریه به تهران 

وزیر خارجه سوریه که به تهران سفر کرده؛ با رئیس مجلس دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار، دو طرف با محکومیت عادی سازی برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی، بر گسترش همکاری‎های دو کشور در همه زمینه‌ها تاکید کردند.

وزیر خارجه سوریه همچنین، با همتای ایرانی خود دیدار کرد. مقابله با تروریسم و توسعه روابط دوجانبه، از جمله محور‌های گفتگو‌های آقایان ظریف و فیصل مقداد بود.

  • هشدار تخلیه منازل در استرالیا

 
با گسترش آتش سوزی‌ها در شمال شرق استرالیا، مقامات این کشور به ساکنان شهر‌های ساحلی هشدار دادند، منازل خود را تخلیه کنند. آتش سوزی در جنگل‌های استرالیا، تاکنون منجر به تلف شدن شصت هزار کوالا شده است.

  • ادامه درگیری ها در امریکا

با گذشت هفته ها، از برگزاری انتخابات جنجالی در آمریکا خیابان‌های برخی شهر‌های این کشور بخصوص المپیاد واشنگتن، امروز هم شاهد درگیری طرفداران و مخالفان رئیس جمهور فعلی آمریکاست. 
 
با اینحال نیویورک تایمز نوشته ترامپ روز‌های آخر را در انکار، افسردگی و عصبانیت می‌گذراند.

جو بایدن، اما بی توجه به توئیت‌ها و تهدید‌های ترامپ، امروز وزیر بهداشت و خدمات انسانی، در تیم بهداشتی خود را معرفی کرد.  

نجات یک روباه در جلفای استان آذربایجان شرقی که در فضای مجازی پربازدید شده است
 
بیشتر بدانید:
 
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha