ممنوعیت صادرات مرغ را در اخبار نیمروزی امروز پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۱۷- ۱۷:۵۶
  • بارش رحمت الهی، شمال تا جنوب کشور را فرا گرفت

در ادامه فعالیت سامانه بارشی ، هوای بیشتر استانهای شمالی و شمال غرب کشور برفی و بارانی است و دمای هوا در سراسر کشور به طور محسوسی کاهش یافته است .

  • حجت الاسلام والمسلمین درویشیان، راهی اهواز شد

در پی دستور رئیس قوه قضائیه به رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای بررسی ابعاد آب گرفتگی معابر شهر‌های مختلفِ استان خوزستان و قصور یا ترک فعل احتمالیِ مسئولان در وارد شدن خسارت به اموال مردم وبیت المال، حجت الاسلام والمسلمین درویشیان، راهی اهواز شد. 

  • قوه قضائیه گام های الکترونیکی شدن را با سرعت و جدیت بر می دارد

رئیس دستگاه قضا: قوه قضائیه گام های الکترونیکی شدن را با سرعت و جدیت بر می دارد تا دسترسی مردم به عدالت آسان تر شود. آقای رئیسی تاکید کرد: قوه قضاییهِ هوشمند از محورهای اصلی دوره تحول دستگاه قضایی است.

آقای رئیسی تصویب قانون راهبردی کاهش تحریم ها در مجلس را ابزاری برای وادار کردن طرف های مقابل به اجرای تعهدهایشان دانست و گفت: دشمنان باید بدانند هر گونه فشار بر ملت ایران بدون هزینه نخواهد بود.

  • سومین روز کاهش محدودیت های کرونایی؛  پایتخت و معابر برخی شهر‌ها همچنان پرتردد 
این در حالیست که به تاکید کارشناسان محدودیت‌های ۲ هفتهِ گذشته که حالا باعث کاهش شمار مبتلایان و جان باختگان شده، فقط در شرایطی پاسخگوست که رعایت محدودیت‌ها ادامه داشته باشد.

نسخه ای ناشی از تجربهِ ماه‌ها مبارزه با کرونا که تا به امروز نشان داده این ویروس جز با عزم همگانی، قابل کنترل نیست.

  • آمریکا بر واردات دارو حتی واکسن کرونا به کشورمان کارشکنی می کند

رییس کل بانک مرکزی در واکنش به برخی مواضع مغرضانه یا ناآگاهانه داخلی با هدف تطهیر اقدامات غیرانسانی امریکا گفت: *** آمریکا همچنان بر خلاف ادعاهای دروغینش بر واردات دارو حتی واکسن کرونا به کشورمان کارشکنی می کند.

آقای همتی گفت: با اینکه آمریکا در مسیرهای مختلف پرداخت و انتقال ارز، کارشکنی می کند، اما با همکاری و اقدام به موقع دستگاههای ذیربط، خرید و انتقال پول از مسیرهای دیگر تحت پیگیریست.

ضمن اینکه اخبار تولیدداخلی واکسن امیدوارکننده است.

  • آمار کرونا؛ ده هزار و ۸۲۷ بیمار جدید

بر اساس تازه‌ترین آمار سخنگوی وزارت بهداشت؛ از دیروز تا کنون ده هزار و ۸۲۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده اند و متاسفانه ۲۸۴ نفر از هموطنان جانشان را از دست دادند.
 
همچنین هزار و ۶۹۱ نفر بستری شدند و شمار بیماران تحت مراقبت‌های ویژه هم به پنج هزار و ۷۹۶ نفر رسید؛ که بر ادامه روند نزولی آمار‌ها تاکید دارد.
 
  • کرونا در جهان
بیش از ۶۷ میلیون نفر بر اساس آمار رسمی کشور‌ها دچار این بیماری شدند که ۱۵ میلیون نفرشان آمریکایی اند؛ حدود یک چهارم.
آنتونی فائوچی مدیر موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا: روند شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا پایان بهار سال آینده، تغییر چندانی نخواهد کرد.

آمریکا، فقط طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۷۳ هزار مبتلای به کرونا داشته است.

در اروپا هم ایتالیا، همچنان با آمار بالای جانباختگان کرونایی مواجه است. این کشور از دیروز تا امروز ۵۶۴ جانباخته کرونایی داشته. بر اساس آمار پایگاه ورد مترز، پس از ایتالیا، روسیه با ۴۵۷ فوتی، انگلیس ۲۳۱ و لهستان ۲۲۸ فوتی، به ترتیب قرار دارند.
 
  • جمهوری اسلامی ایران، نخستین مقصدِ سفر خارجیِ وزیر خارجه جدیدِ سوریه

آقای فیصل مقداد که به دعوت وزیر خارجه کشورمان، به ایران آمده، ساعتی قبل با آقای ظریف دیدار کرد.
مقابله با تروریسم و توسعه روابط دوجانبه، از جمله محورهای این سفر است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه، بررسی آخرین وضعِ بحران سوریه و توسعه همکاری های منطقه ای را از اهداف این سفر خواند و تاکید کرد: ایران همواره در مسیر مبارزه با تروریسم، در کنار مردم و دولت سوریه خواهد ماند.
 
سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به موضع محکم جمهوری اسلامی ایران در باره برجام تاکید کرد: ایران درباره مصالح ملی خود مذاکره نمی کند و آنچه با فشار حداکثری آمریکا به دست نیامد با فشار اروپا هم به دست نمی آید.
 
آقای خطیب زاده افزود : امیدواریم اروپا وظایف خود را بشناسد، و در برجام یکی از طرف هایی که باید به تعهدات عمل کند اروپا بوده است؛ آنها حتی در سالهایی که آمریکا از برجام خارج نشده بود هم به تعهدات عمل نمی کردند.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین درباره مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها هم گفت : این مصوبه، به محض تکمیل روند قانونی شدن، لازم الاجرا است.
 
  • بومی سازی مبدل حرارتی رکوپراتور
صنعتگران جوان کشورمان برای نخستین بار موفق به بومی سازی مبدل حرارتی رکوپراتور شدند. رِکوپْراتورِ یک مبدل حرارتی گاز به گاز می‌باشد که از آن برای بهینه سازیِ مصرف انرژی و بازیابیِ آن در واحد های صنعتی، استفاده می شود.
 
  • روز پرنوسان بازار سرمایه

شاخص کل بورس که در ساعات میانی معاملات روندی صعودی داشت در ساعات پایانی روندی نزولی پیش گرفت و با بیش از ۱۰ هزار واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحدی باقی ماند.
 
در معاملات امروز سه گروه محصولات شیمیایی، سرمایه گذاری و فلزات اساسی از گروه‌های مورد استقبال بود. همچنین چهارشنبه، ۴۲۰ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از کل سهام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با نماد " بوعلی " در بورس عرضه خواهد شد.
 
  • ممنوعیت صادرات مرغ

وزیر جهادکشاورزی از ممنوعیت صادرات مرغ خبر داد و گفت: به کسانی که از تنظیم بازار حمایت کردند، موقعیت هایی ویژه برای صادرات تخم مرغ داده می شود.
 
  • وزیر صنعت: خرید مرغ برعهده وزارت جهادکشاورزی است

خرید مرغ با ما نیست، با وزارت جهادکشاورزی است. این واکنشِ وزیر صنعت به گزارش دیروز خبرنگار ماست که در آن نشان داده شد: با وجود اینکه ستاد تنظیم بازار، مرغدارانی را که نهاده با ارز دولتی گرفته اند، موظف کرد: مرغشان را به وزارت صنعت بدهند، اما این وزارت، در نهایت مرغداران را به دلالان حواله داده است.
 
  • جای خالی شبکه ملی اطلاعات

شبکه ملی اطلاعات؛ نیازی که گاه با ناهماهنگی بین دستگاه ها، گاه با سیاسی کاری ها ، مسئولان برآورده شدنش را امروز و فردا می کنند. شبکه ای که کرونا جای خالی آن را بیشتر از قبل نشان داده است.
 
  • پیروزی ائتلافِ ضدامریکاییِ حاکم، در انتخابات پارلمانی ونزوئلا

بنابر اعلام رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا؛ ائتلاف حامیِ رئیس جمهور، مادورو، توانست با کسبِ بیش از ۶۷ درصدِ آرایِ مردمی، بیشترِ کرسی‌های مجلس این کشور را از آنِ خود کند.
در مقابل بخشی از مخالفانِ دولتِ قانونیِ هم با حمایت‌های امریکا، تنها توانستند ۱۸ درصدِ آرا را بدست آورند.

وزیر خارجه ونزوئلا در واکنش به اظهارات وزیر خارجه امریکا که این انتخابات را تقلبی خوانده بود، پمپئو را مرده‌ای متحرک خواند که از دموکراسی چیزی نمی‌داند و به او اطمینان داد؛ طرح‌های امریکا در ونزوئلا، قطعا به شکست منتهی خواهد شد.
 
  • ‎معاون اول رئیس‌جمهور: انفال، قابل وقف نیست

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به انتشار مطالبی در باره وقف برخی مراتع کشور تاکید کرد: ‎انفال، قابل وقف نیست.
آقای جهانگیری با انتشار مطلب در فضای مجازی نوشت: بیش از هزار پرونده اختلافی میان سازمان جنگل‌ها و محیط زیست با اوقاف وجود دارد که مراتع ‎دماوند و آق مشهد یکی از آنهاست.
 
لایحه‌ای برای حل این مشکل در دولت تصویب و به مجلس ارائه شده است. ‎
 
  • ردپای اشغالگریِ امریکایی- صهیونیستی در شرق یمن

خبرها از رفت و آمدهای متوالیِ برخی مقامات سیاسی و نظامیِ امریکا به شرق یمن حکایت دارد.
همچنین با توجه به شکستهای متوالیِ ائتلاف سعودی از ارتش و نیروهای مردمی یمن در زمین و هوا، فرماندهی مرکزی نیروهای تروریستیِ امریکا موسوم به سنتکام اعلام کرد: در حال تدارکِ برای برگزاریِ یک رزمایش دریایی در سواحلِ شرقی یمن است.
 
  • هشدار تخلیه منازل در پی گسترش آتش سوزی ها در شمال شرق استرالیا

با گسترش آتش سوزی‌ها در شمال شرق استرالیا، مقامات این کشور به ساکنان ساحلی هشدار دادند، فوراً منازل خود را تخلیه کنند.   مقامات استرالیایی شرایط را بسیار خطرناک توصیف کردند.
 
احتمال دادند به زودی آتش نشان‌ها قادر به جلوگیری از پیشروی آتش نباشند. آتش سوزی در جنگل‌های استرالیا تا کنون منجر به تلف شدن ۶۰ هزار کوالا هم شده است.
 
  • پیش بینی برداشت ۱۲۰ هزار تن چغندر قند در سمنان

پیش بینی می‌شود تا پایان امسال ۱۲۰ هزار تن چغندر قند از دو هزار و یکصد هکتار مزارع کالپوش و میامی در استان سمنان برداشت شود.
 
بگفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی، متوسط برداشت چغندر قند از هر هکتار ۵۰ تن است و برای برداشت چغندر قند در شهرستان میامی ۱۲ هزار نفر مشغول به کار هستند. گزارشی ببینیم از تلخی و شیرینی‌های تبدیل چغندر قند و نیشکر به محصول قابل ارائه در بازار.
 
  • پله‌های ترقی در تولیدات کاشی و سرامیک ایران

صنعت کاشی و سرامیک ایران با سرمایه‌گذاری بیش از ۳.۵ میلیارد دلاری پله‌های ترقی در تولیدات کیفی را به خوبی پشت سر گذاشته و حالا فعالان این صنعت به دنبال تصاحب سهم خود از بازار‌های جهانی هستند. آمار‌ها فعلا از صادرات ۴۰۰ میلیون دلاری محصولات این صنعت به کشور‌های منطقه و حتی اروپایی حکایت دارد.
 
بیشتر بدانید:
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha