در اخبار ساعت ۹ امروز مشکلات آبگرفتگی اهواز و جزئیاتِ نحوه ترور شهید فخری زاده را پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۱۷- ۱۴:۱۰
  • بارش برف و باران پاییزی در بیشتر استان‌ها ادامه دارد
کانون بارش‌های امروز در استان‌های ساحلی خزر، البرز، تهران، خراسان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان گزارش شده است. این بارش‌ها با کاهش محسوس دما همراه بوده و در مناطق کوهستانی و سردسیر، باعث یخبندان و کند شدن تردد در جاده‌ها شده است.

سازمان هواشناسی هم اعلام کرد، سامانه بارشی، برف و باران و کاهش محسوس دما در کشور به ویژه مناطق شرقی ادامه دارد.

 

  • دستور ویژه رئیس قوه قضائیه برای پیگیری آب گرفتگی خوزستان


آقای رئیسی، رئیس سازمان بازرسی را مامور کرد به همراه تیمی از کارشناسان مجرب به خوزستان برود و ضمن بررسی دقیق ابعاد موضوع؛ قصور هر یک از مقامات ملی و استانی را مشخص کند و نتیجه را به او گزارش دهد.

 

  • مشکل شهر اهواز، زیرساخت‌هاست
رئیس سازمان مدیریت بحران: علت آبگرفتگی‌های استان‌های بوشهر و هرمزگان، لایروبی نشدن رودخانه ها، وجود پل‌های قدیمی و بارش‌های شدید است. اما مشکل شهر اهواز، زیرساخت‌هاست.

فاضلاب این شهر، قدیمی ست، نهر ندارد و آب‌های سطحیِ آن با پمپ، خارج می‌شود و متاسفانه برای پیشگیری حوادث، هزینه نمی‌شود و بعد، چندین برابر، برای جبران خسارت‌ها هزینه می‌شود.
  • دانشگاه‌ها و دانشجویان باید برای قوی شدن هر چه بیشتر ایران تلاش کنند
رئیس قوه قضائیه گفت: دانشگاه‌ها و دانشجویان باید برای قوی شدن هر چه بیشتر ایران تلاش کنند.  

رئیس قوه قضائیه: در چنین شرایطی هر نوع ذوق زدگی برای رابطه با آمریکا خطا است. آقای رئیسی گفت: تنها راهکار ما در شرایط کنونی قوی شدن در حوزه‌های مختلف است.

رئیس دستگاه قضا:در مواجهه با اخلالگران بازار ارز و سکه، هم با متخلفان کف بازار و هم با عوامل بروز فساد برخورد کردیم. حجت الاسلام و المسلمین رئیسی همچنین بر مبارزه قاطع با فساد درون و خارج قوه قضائیه تاکید کرد.
 
  • رئیس مجلس: افرادی همچون شهید فخری زاده، باعث قدرت و عزت کشور شدند


آقای قالیباف با اشاره به قانون مجلس برای عبور از تحریم‌ها گفت: خون شهید فخری زاده، قفل‌های بسته‌ی صنعت هسته‌ای صلح آمیز ایران را باز کرد.
 
  • جزئیاتِ نحوه ترور شهید فخری زاده

جانشین فرمانده کل سپاه: تیربارِ سوارِ بر نیسان که ماهواره‌ای و آنلاین کنترل می‌شد، ۱۳ تیر شلیک کرده که ۴ تا ۵ تیر، به شهید فخری زاده اصابت می‌کند.

 

  • ایمنی واکسنِ ایرانی بالای ۷۰ درصد 


ایمنی واکسنِ ایرانی که کدِ اخلاق را دریافت کرده و مرحله آزمایش بالینی و انسانیِ آن آغاز شده، بالای ۷۰ درصد است.
دکتر محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا: داوطلبانِ کارآزمایی و آزمایش انسانی واکسن کرونای تولیدِ ایران باید بین ۱۸ تا ۵۰ سال باشند. سه واکسنِ دیگر ایرانی نیز بزودی مجوز آزمایش انسانیِ را دریافت می‌کنند.

  • آمار کرونا در ایران نزولی شده است


هر چند مقامات بهداشتی هشدار دادند: اگر رفتار‌های اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش یابد، ممکن است آمار‌ها دوباره صعودی شود. پس از حدود یکماه و نیم، شمار جانباختگان به زیر ۳۰۰ نفر رسیده بود.

  • نماینده ایران در سازمان ملل: تحریم‌های یکجانبه امریکا علیه ایران، بیماران را هدف گرفته است



مجید تخت روانچی در مجمع عمومی سازمان ملل: ایران به خوبی واقف است که این تحریم‌ها، با سنگ اندازی مقابل واردات تجهیزات پزشکی و دارو، چگونه و تا چه اندازه ظرفیت کشور‌های هدف را در مقابله با کرونا تضعیف می‌کنند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: آمریکا تحریم‌های یکجانبه خود را در اوج کرونا علیه برخی کشور‌ها تشدید کرد و این در تاریخ ثبت خواهد شد.

 

  • سفر وزیر امورخارجه جدید سوریه به ایران


فیصل مِقداد که به تازگی جایگزین مرحوم ولید معلم شده دیشب وارد تهران شد.

قرار است وی امروز با آقای ظریف وزیر خارجه و آقای قالیباف رئیس مجلس، دیدار و درباره آخرین تحولات دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کند.

  • فروش فوق العاده محصولات سایپا از امروز



گروه خودروسازی سایپا، طرح فروش فوق العاده ۸ محصول خود را از امروز به مدت ۳ روز شروع کرده است. خودرو‌ها شامل تیبا، سایپا ۱۵۱، نیسان، و پادرا پلاس است.

  • امتحانات دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم، حضوری خواهد بود


وزیر آموزش و پرورش: امتحانات نهایی دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم، بصورت حضوری برگزار می‌شود. برگزاری امتحانات سایر پایه‌های تحصیلی هم، با توجه به اوضاع کرونایی منطقه و تشخیص آموزش و پرورش استان است.

  • تخلیه یک هواپیما در فرودگاه جان اف کندی نیویورک از بیم بمب گذاری



این هواپیما با ۲۵۰ سرنشین از مسکو وارد فرودگاه نیویورک شده بود که در پی تهدید وجود بمب مسافران تخلیه شدند. جزئیات بیشتری در این مورد منتشر نشده است.

 

  • جاری شدن کف سمی در خیابان‌های شهر مادورای هند


بارش شدید باران و بالا آمدن آب رودخانه‌های آلوده، باعث جاری شدن کف سمی در خیابان‌ها شد. بگفته دانشمندان، ترکیب فسفات با مواد آلاینده صنعتی، باعث تشکیل کف‌های سمی می‌شود.

  • استقبال مردم ونزوئلا از انتخابات پارلمانی


بیش از ۲۰ میلیون نفر از واجدان شرایط شرکت در انتخابات پارلمانی ونزوئلا، برای انتخاب ۲۷۷ عضو پارلمان، پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.  علی رغم وجود کرونا، این انتخابات با استقبال مردم روبرو شد.

مراحل اخذ و شمارش آرا الکترونیکی برگزار می‌شود. در این انتخابات، ۱۴ هزار و ۴۰۰ داوطلب از ۱۰۷ حزبِ مخالف و موافقِ دولت شرکت کردند.
شهروندان این کشور با شروع رای گیری و از نخستین ساعات در پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

  • نخستین بار از بندر امیرآباد در مازندران، قیر صادر شد


مقصد این محموله‌ی صادراتیِ هزار و ۹۰۰ تنی، کشور‌های حاشیه دریای خزر است. قرار است تا سه ماه دیگر، ۵۰ هزار تن قیرِ با کیفیت از این بندر صادر شود.

  • برگ‌های پائیزی؛ کود‌هایی مغذی

در حالی که فصل پاییز به فصل هزار رنگ و زیبایی معروف و چشم نواز است و، اما برگ ریزان درختان آن برای رفتگران و شاید عابران، موجب درد سر شده است.  کشاورزان بجنوردی با جمع آوری انبوه برگ‌ها آن را به کود تبدیل کرده و دوباره وارد چرخه طبیعت می‌کنند.

 

بیشتر بدانید: 

آرشیو کل اخبار بامدادی 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha