به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی فرهنگی هنری
خبرگزاری صدا و سیما؛ در نخستین روز از دوره آموزشی مدرسان کشوری طرح تحولی مدرسه خوانا، خانم رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز در خصوص تبیین اهداف بسته تحولی خوانا و نحوه اجرای آن توضیحات مبسوطی را ارائه کرد.
وی با تأکید بر این نکته که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه تغییرات مطلوب و مثبت در نظام آموزشی است گفت: به طور قطع تغییرات حاصل باید به گونهای باشد که ما نتایج و آثار آن را در رفتار و عملکرد دانش آموزان مشاهده کنیم.
وی افزود: از سوی دیگر تأثیر به سزای آموختن مهارتهای پایه خواندن، نوشتن و گوش کردن بر نتایج آزمون بین المللی پرلز ما را بر آن داشت که اجرای این بسته تحولی را در دستور کار خود قرار داده و با اجرای آن شاهد عملیاتی شدن سند تحول بنیادین در مدارس ابتدایی و ارتقاء جایگاه دانش آموزان ایرانی در آزمونهای بین المللی پرلز و تیمز باشیم.
معاون آموزش ابتدایی گفت: دوره مجازی آموزش مدرسان کشوری و معلمان نمونه طرح از امروز آغاز خواهد شد و پس از بارگذاری محتوای آموزشی در فضای مجازی کلیه آموزگاران نیز میتوانند در جریان آموزشها قرار گیرند. این دوره به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: هرکدام از مدرسان کشوری به عنوان راهبر، حامی تعدادی از آموزگاران مجری طرح هستند و میتوانند در گروههای مجازی به تعامل، مباحثه و تمرین مطالب آموخته شده بپردازند.
وی ادامه داد: مدرسان تا پایان طرح، معلمان و دانش آموزان را همراهی و حمایت خواهند کرد.
معاون آموزش ابتدایی در ادامه با ذکر این نکته که به دلیل اهمیت موضوع برغم شیوع بیماری کرونا و مجازی بودن آموزش، این طرح را با همکاری معلمان عزیز و تلاش مدرسان کشوری به صورت مجازی پیش خواهیم برد؛ گفت: زمان اجرای طرح در مدارس ابتدای دی خواهد بود و امیدواریم تا پایان سال تحصیلی آموزش این مهارتهای پایه و تلفیق آن با آداب زندگی در مدارس نمونه به خوبی انجام شود تا ما بتوانیم پس از آن با ارزیابی بازخوردها و شناسایی نقاط قوت و ضعف و رفع مشکلات احتمالی، با قدرت بیشتر بسته تحولی خوانا را در مدارس کل کشور اجرا نماییم.
گفتنی است، در این طرح آزمایشی، ۵ درصد از مدارس استانها که شامل همه انواع مدارس اعم از دخترانه، پسرانه، دولتی، غیردولتی و شهری و روستایی هستند. از بین مدارس داوطلب انتخاب شده اند